Motorky BMW BMW F 700 GS na prodej
Prohlédněte si náš výběr motorek BMW BMW F 700 GS
Informace o modelu
"BMW F 700 GS"
O modelu "BMW F 700 GS"
BMW F 700 GS je cestovní enduro střední třídy, které navazuje na koncept F 650 GS twin a cílí na jezdce preferující silniční univerzál s lehkým terénním přesahem. Dvouválcový řadový motor o objemu 798 cm³ nabízí 55 kW (75 k) při cca 7 300 ot./min a 77 Nm při zhruba 5 300 ot./min, což je kombinace vhodná pro svižné přesuny i pohodlné cestování. Díky 19" přednímu kolu, kratším zdvihům odpružení a nižší stavbě je F 700 GS ovladatelnější a na asfaltu jistější než terénněji zaměřený F 800 GS; zároveň existuje tovární omezení na 35 kW pro řidiče s oprávněním A2.
Design vychází z rodiny GS s asymetrickým halogenovým světlometem a kompaktní polokapotáží, která slušně kryje trup proti větru. Palivová nádrž je umístěna pod sedlem a hrdlo nádrže je na pravé straně za sedlem, což snižuje těžiště a usnadňuje manipulaci s plně natankovaným strojem. Litá kola (19"/17") a kratší zdvihy vytváří srozumitelný, silnicově laděný projev a jistotu v rychlých přejezdech i městském provozu.
Technicky staví na ocelovém rámu s hliníkovou kyvnou vidlicí, vpředu má konvenční vidlici 41 mm bez externích možností nastavení a vzadu centrální tlumič s ručně nastavitelným předpětím; u verzí s ESA lze elektronicky měnit tlumení odskoku. Brzdový systém byl oproti předchůdci posílen na dva přední 300mm kotouče s dvoupístkovými třmeny Brembo a ABS je standardem, vzadu pracuje 265mm kotouč. Palivová nádrž o objemu 16 l v praxi znamená reálný dojezd přes 300 km při běžné spotřebě okolo 4,2–4,8 l/100 km, pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 209 kg.
Výhody používání "BMW F 700 GS"
Hlavní devizou je vyvážené ovládání a předvídatelný průběh výkonu, který se dobře dávkuje už od středních otáček. Nízké těžiště díky nádrži pod sedlem výrazně pomáhá v nízkých rychlostech, při otáčení i při jízdě ve městě. Na okreskách potěší stabilita a brzdy se dvěma předními kotouči dodávají jistotu při dynamické jízdě i s plnou bagáží.
Elektronické asistenty zahrnují standardní ABS a volitelný systém trakce ASC, který citlivě hlídá prokluz na mokru či šotolině. Volitelná ESA mění tlumení zadního tlumiče za jízdy, takže přepnete z komfortního cestování do pevnější opory pro svižné tempo jedním tlačítkem. K dispozici bývá palubní počítač, vyhřívané rukojeti a monitorování tlaku v pneumatikách RDC, což zvyšuje komfort i bezpečnost na dlouhých trasách.
Z technického hlediska je motor robustní a nenáročný, s intervalem výměny oleje obvykle po 10 000 km a kontrolou ventilových vůlí kolem 20 000 km. Jednoduchý přístup k řetězovému převodu a dostupné servisní díly snižují náklady na údržbu; standardní 525 řetězová sada při správném mazání vydrží obvykle 25–35 tis. km. Díky široké dostupnosti příslušenství (padací rámy, vyšší plexi, kufry) lze motorku snadno doladit pro vaše použití.
Na co si dát pozor při koupi "BMW F 700 GS" již použité
Sejměte sedlo a zkontrolujte okolí hrdla nádrže a hadic pod sedlem na stopy oxidace či netěsností; podívejte se na stav kabeláže k palivové pumpě a relé, zda není popraskaná izolace. Otestujte dobíjení multimetrem: při volnoběhu i při 4 000 ot./min by měl regulátor držet cca 13,9–14,4 V; kolísání nebo nízké napětí může indikovat unavený stator/rotor alternátoru. Připojte diagnostiku (např. GS-911) a vyčtěte paměť závad ABS/ASC, aby se odhalily občasné chyby snímačů kola nebo tlaku brzdové soustavy.
Otestujte funkci ESA (pokud je motocykl vybaven): přepínejte režimy a poslouchejte krokový motorek zadního tlumiče, změna by měla být znatelná i při pomalé jízdě přes nerovnosti. Zkontrolujte přední brzdy – změřte tloušťku kotoučů a otestujte pulsaci při brzdění z 80–60 km/h; uvolněné unášeče nebo zvlněné kotouče se projeví chvěním do páčky. Prohlédněte přední vidlici, zda netečou gufera, a zkontrolujte vůli v krku řízení; zadrhávání kolem středové polohy značí vymačkaná ložiska.
Proveďte zkušební jízdu a sledujte plynulost reakce na plyn a volnoběh; cukání v nízkých otáčkách může znamenat zanesené vstřikovače nebo vadný snímač polohy škrticí klapky. Zkontrolujte stav řetězové sady a gumových tlumičů v unašeči zadního kola (cush drive); nadměrná vůle se projeví rány při změnách zatížení. Zvedněte zadní kolo a protočte – poslechněte ložiska kol a zkontrolujte, zda není vůle v kyvné vidlici; otestujte funkci ASC na bezpečném povrchu, kontrolka má při prokluzu krátce zablikat a zásah být plynulý.
Generace modelu
Dostupné motocykly
Filtry
2013 BMW F 700 GS
45.000 km • Roma
2013 BMW F 700 GS
69.273 km • UDEN
2017 BMW F 700 GS
9.245 km • Falkensee
2017 BMW F 700 GS
21.191 km • BREDA
2016 BMW F 700 GS
26.700 km • amersfoort
2017 BMW F 700 GS
31.700 km • Braives
2016 BMW F 700 GS
18.646 km • Mühlacker
2017 BMW F 700 GS
16.000 km • Caronno Varesino