Jednobuch s.r.o.

Najděte si svou dokonalou ojetou motorku

Chlístovice 130

Chlístovice

+420 792 362 954

nejlepsi.motorky@nejlepsi-motorky.cz

Rychlé odkazy

  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní podmínky

Služby

  • Financování

Kontakt

© 2023-2025 Jednobuch s.r.o - Nejlepší Motorky. Všechna práva vyhrazena.

Jednobuch s.r.o., IČO: 24180149, DIČ: CZ24180149

    Motorky Yamaha Yamaha TW 200 na prodej

    Prohlédněte si náš výběr motorek Yamaha Yamaha TW 200

    Informace o modelu

    "Yamaha TW 200"

    O modelu "Yamaha TW 200"

    Yamaha TW 200 je lehký dual-sport/trail s charakteristickými „balonovými“ pneumatikami, navržený pro nenáročný terén, město i polní cesty. Pohání ji vzduchem chlazený jednoválec SOHC o objemu 196 cm³ s dvěma ventily, karburátorem a pětistupňovou převodovkou. Motor dává přibližně 12 kW (cca 16 k) a kolem 15 Nm, přičemž díky nízké hmotnosti a krátkému rozvoru působí TW 200 velmi obratně a přívětivě pro začátečníky i zkušené jezdce hledající „fun-bike“.

    Design staví na širokých pláštích 130/80-18 vpředu a 180/80-14 vzadu, které zajišťují výborný záběr a stabilitu na měkkém povrchu i v písku. Nízké sedlo zhruba 790 mm, úzká 7,5litrová nádrž a štíhlé boční plasty usnadňují kontrolu v nízkých rychlostech a jízdu vestoje. Klasické ručičkové přístroje, vysoký přední blatník a drátěná kola podtrhují jednoduchý, funkční vzhled.

    Podvozek využívá ocelový polodvojitý rám, teleskopickou vidlici se zdvihem okolo 160 mm a zadní kyvku s centrálním tlumičem se zdvihem přibližně 150 mm. Brzdění zajišťuje vpředu kotouč (u novějších ročníků, přibližně od 2001; starší kusy mají buben) a vzadu buben, vše bez ABS. Elektrická výbava je minimalistická: 12V soustava s CDI zapalováním a elektrickým startérem, jednoduché spínače a bez elektronických asistentů – výsledkem je robustní, snadno servisovatelná technika.

    Výhody používání "Yamaha TW 200"

    Hlavní devizou je ovladatelnost a jistota na površích, kde běžné dual-sporty ztrácí: široké pneumatiky dávají TW 200 stabilitu v písku, na štěrku i v blátě. Motor má plynulý, čitelný nástup výkonu a krátké převody, takže v nízkých rychlostech nevadne a přitom umí svižně vystřelit z utažených pasáží. Nízké těžiště a kompaktní rozměry zpříjemňují manévrování v městském provozu i na úzkých lesních cestách.

    Jednoduchá karburace s manuálním sytičem usnadňuje studené starty a laditelnost, elektrický startér šetří síly a bezpečnostní spínače stojanu a spojky pomáhají zabránit nechtěnému rozjezdu. Analogové budíky jsou přehledné a odolné, osvětlení s halogenovým světlometem nabízí slušný dosvit pro pomalou jízdu v terénu. Díky širokým plášťům je motorka tolerantní k nerovnostem a rozbitému povrchu, což oceníte při dlouhých přejezdech polních cest.

    Technicky potěší šroubovo-maticové seřizování ventilů, které lze provést doma bez speciálních podložek, a dobrá přístupnost filtru vzduchu i karburátoru. Intervaly výměny oleje jsou krátké a levné, olejový filtr je snadno vyměnitelný a sekundární převod s řetězem 520 snese běžné dual-sportové zacházení. Spotřeba paliva se pohybuje okolo 3,0–3,5 l/100 km, takže náklady na provoz zůstávají velmi nízké.

    Na co si dát pozor při koupi "Yamaha TW 200" již použité

    Nastartujte studený motor a sledujte chování sytiče – motor by měl chytit bez dlouhého točení startéru a po zahřátí držet stabilní volnoběh bez chcípání. Poslechněte si rozvody: nadměrné cvakání může značit nutnost seřízení ventilů nebo opotřebení napínáku rozvodového řetězu. Zkontrolujte úniky oleje kolem víka ventilů a základny válce, sledujte modrý kouř z výfuku (nadměrná spotřeba oleje) a při prudké akceleraci otestujte, zda spojka neprokluzuje.

    Sejměte kryt přední rozety a zkontrolujte stav drážkování výstupní hřídele i případné prosakování gufera; nadměrná vůle je drahá oprava. Prohlédněte drátěná kola: zkontrolujte dotažení drátů, házení a promáčkliny ráfků a stáří pneumatik v nestandardních rozměrech 130/80-18 a 180/80-14 (ověřte dostupnost a cenu nových). Otestujte brzdy – u novějších ročníků ověřte stav předního kotouče, destiček a hadice, u starších bubnových předků zkontrolujte rovnoměrný záběr a opotřebení obložení; při zkušební jízdě vyzkoušejte brzdění na štěrku i asfaltu.

    Proveďte zkušební jízdu a sledujte stabilitu nad 80 km/h; kmitání může způsobovat špatný tlak v širokých pláštích nebo poškozené ložisko řízení. Otestujte dobíjení multimetrem (cca 13,5–14,5 V při vyšších otáčkách), funkci spínače stojanu, spojky a vypínače motoru; slabé dobíjení ukáže na regulátor/alternátor či unavenou baterii. Zkontrolujte vůle v přepákování zadního tlumiče a čepy kyvné vidlice, prohlédněte spodní trubky vidlice na netěsnosti gufer a rámové trubky a svody výfuku na promáčkliny z terénu.

    Generace modelu

    Modernizovaná verze s vylepšeným motorem a aktualizovaným designem.

    Klasický enduro motocykl s širokými pneumatikami a robustní konstrukcí pro terénní jízdu.

    Dostupné motocykly

    Filtry

    1999 Yamaha TW 200

    spolehlivostdobrý výkon pro začátečníkyúsporný motornová baterkaprvní generace modelunedostatek originálních dílůmožné opotřebení z terénunájezd nad 10 000 kmvyšší stáříkosmetické vady

    11.920 km • Brno-Černovice

    44.990 Kč

    1994 Yamaha TW 200

    atraktivní designvýborný výkon motoruvynikající ovladatelnostkomfortní doplňkyspolehlivý společníkprvní generaceježdění v terénustáří motorkyvyšší nájezdkosmetické vady

    1 km • Succivo

    61.425 Kč