Motorky Suzuki Suzuki DR 650 SE na prodej
Prohlédněte si náš výběr motorek Suzuki Suzuki DR 650 SE
Informace o modelu
"Suzuki DR 650 SE"
O modelu "Suzuki DR 650 SE"
Suzuki DR 650 SE je dlouholetá stálice třídy dual-sport, známá jednoduchostí, nízkou hmotností a odolností v terénu i na silnici. S jednoválcem 644 cm3 (SOHC, vzduchem a olejem chlazený SACS), pětistupňovou převodovkou a karburátorem Mikuni BST40 nabízí pružný zátah odspodu a bezprostřední reakce. Výkon se pohybuje okolo 32 kW (43 hp) při ~6400 ot./min a točivý moment cca 54 Nm při ~4600 ot./min, pohotovostní hmotnost je zhruba 166 kg a 13litrová nádrž dává dojezd kolem 250–300 km.
Design je strohý a funkční: vysoké blatníky, úzká silueta, 21" přední a 17" zadní kolo, a jednoduchá maska s halogenem. Posez je vzpřímený, sedlo dlouhé a rovné, vhodné i pro popruhy nebo brašny. Sedlo je z výroby poměrně vysoko (cca 885 mm), ale model nabízí tovární snížení na přibližně 845 mm, včetně odpovídajících úprav stojanu a dorazů podvozku.
Rám je ocelový polokolébkový, vpravo je olejový chladič SACS, přední vidlice 43 mm s dlouhým zdvihem a vzadu centrální tlumič s přepákováním (zdvihy kolem 260 mm). Brzdy tvoří vpředu jednopístek na kotouči cca 290 mm a vzadu jednokotouč s jednopístkem; ABS se zde nepočítá. Sériové pneumatiky mívají rozměr 90/90-21 a 120/90-17, sekundární převod je 520 řetěz, obvykle 15/42, vhodný pro univerzální cestovní i lehký off-road.
Výhody používání "Suzuki DR 650 SE"
Hlavní výhodou je kombinace nízké hmotnosti a silného jednoválce, která dává výbornou ovladatelnost na šotolině a jistotu v pomalých technických pasážích. Motor má kultivovaný spodek, ochotně táhne z nízkých otáček a v běžném cestovním tempu je úsporný (cca 4–5 l/100 km). Díky dlouhým zdvihům podvozku a širokým řídítkům působí DR 650 SE vyrovnaně i na rozbitých okreskách.
Elektronika je záměrně minimální, což zvyšuje spolehlivost a usnadňuje servis i v odlehlých regionech. Elektrický startér s automatickým dekompresorem usnadní každodenní provoz, analogový rychloměr a kontrolky jsou přehledné i v rukavicích. Možnost továrního snížení sedla a bohatá nabídka aftermarketu (vyztužené pružiny, větší nádrž, ochrany motoru) dovolí stroj snadno přizpůsobit postavě i stylu jízdy.
Technicky těží DR z jednoduché konstrukce: šroubovo-maticové seřizování ventilů (bez podložek) zkracuje servisní časy, karburátor BST40 je dobře známý a snadno laditelný. SACS olejové chlazení snižuje složitost oproti kapalině, přístup k filtrům a řetězu je bezproblémový. Díly jsou široce dostupné a spousta komponentů má dlouhou životnost při základní údržbě (řetěz 520, standardní filtry, běžné rozměry ložisek).
Na co si dát pozor při koupi "Suzuki DR 650 SE" již použité
Zkontrolujte motor na typické slabiny podle ročníku: zhlédněte okolí základny válce kvůli případnému prosakování oleje (u starších kusů s papírovým těsněním), a ověřte, že šroubky snímače neutrálu (NSU) jsou zajištěné Loctitem nebo svázané drátem. Požádejte o demontáž pravého víka spojky v servisu a zkontrolujte NSU přímo; tato prevence chrání před destruktivním uvolněním šroubků do motoru. U ročníků 1996–1997 si vyžádejte důkaz o dodatečné montáži momentové spojky startéru (torque limiter) a otestujte studený i teplý start bez neobvyklých zvuků či zpětných kopů.
Proveďte zkušební jízdu a pečlivě otestujte převodovku: v zátěži na 3. rychlostní stupeň zrychlujte od ~3000 do ~6000 ot./min a poslechněte případné kvílení, vynechávání zubu nebo „vyskakování“ rychlosti. Zvedněte zadní kolo, uchopte rozetu a protočte ji proti ráfku; nadměrná vůle znamená vytlučené gumové segmenty v cush-drázu, které je nutné vyměnit. Zkontrolujte drážkování výstupní hřídele a stav sekundáru (15/42): hákovité zuby, nerovnoměrné napnutí nebo olej u gufera výstupní hřídele napovídají potřebu oprav; namontujte pojistný kroužek/retainer gufera, pokud chybí.
Sejměte sedlo a zkontrolujte airbox a sání: ověřte, zda případné vyjmutí „snorkelu“ bylo doprovázeno správným přejetováním karburátoru BST40 (jehla, hlavní tryska) a zkontrolujte membránu a těsnění víka. Otestujte podtlakový palivový kohout – odpojte podtlakovou hadičku a sledujte, zda benzín neprotéká bez podtlaku; vadný kohout může způsobovat přeplavování. Prohlédněte podvozek: zkontrolujte, zda není vytržený horní váleček řetězu (upper chain roller) z rámu, zda neuniká olej z vidlic, jaká je vůle v přepákování a ložiscích krku, a přitáhněte/zkontrolujte šrouby podsedlového rámu (ideálně třída 10.9–12.9) pro jistotu při jízdě s bagáží.
Generace modelu
Dostupné motocykly
Filtry
Nebyly nalezeny žádné motocykly
Zkuste jiné nastavení filtrů nebo se podívejte později.