Jednobuch s.r.o.

Najděte si svou dokonalou ojetou motorku

Chlístovice 130

Chlístovice

+420 792 362 954

nejlepsi.motorky@nejlepsi-motorky.cz

Rychlé odkazy

  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní podmínky

Služby

  • Financování

Kontakt

© 2023-2025 Jednobuch s.r.o - Nejlepší Motorky. Všechna práva vyhrazena.

Jednobuch s.r.o., IČO: 24180149, DIČ: CZ24180149

    Motorky Maxon Maxon E1 na prodej

    Prohlédněte si náš výběr motorek Maxon Maxon E1

    Informace o modelu

    "Maxon E1"

    O modelu "Maxon E1"

    Maxon E1 je městský elektrický moped kategorie L1e-B (do 45 km/h), zaměřený na úsporné a jednoduché každodenní dojíždění. Využívá bezkartáčový nábojový motor v zadním kole napájený 60V soustavou, takže startuje bez vibrací a poskytuje plynulý nástup točivého momentu už od nulové rychlosti. Podle osazené baterie (olověná 5×12 V nebo Li‑ion 60 V) cílí na reálný městský dojezd v desítkách kilometrů na jedno nabití.

    Designově jde o kompaktní skútr se step‑through rámem, rovnou podlahou a menšími litými koly, které usnadňují obratnost ve stísněném provozu. Přední maska obvykle nese denní svícení a hlavní světlomet v jednom bloku, zadní partie je zakončena svítilnou s integrovanými směrovkami. Sedlo je dvoudílné nebo jednolité s přístupem k akumulátoru a základnímu úložnému prostoru.

    Podvozek tvoří teleskopická přední vidlice a dvojice zadních tlumičů s nastavitelným předpětím, brzdy jsou kombinací předního kotouče a zadního bubnu pro jednoduchý servis. Elektronika zahrnuje řídicí jednotku motoru s více jízdními režimy a LCD přístrojový panel se stavem nabití, rychlostí a počítadly. Ve výbavě se často objevuje boční i centrální stojan, spínač bočního stojanu, háček na tašku a příprava pro zadní box.

    Výhody používání "Maxon E1"

    Hlavní devizou Maxonu E1 je okamžitý zátah elektrického nábojového motoru a velmi nízké vibrace, což v městě přináší klidnější a predikovatelnější ovládání než u spalovací „padesátky“. Nízké těžiště a krátký rozvor se promítají do lehkého překlápění v nízkých rychlostech a snadného manévrování při parkování. Absence variátoru a spojky zároveň zjednodušuje rozjezdy – stačí otočit plynem a jet.

    Elektronická výbava obvykle nabízí několik jízdních režimů (např. Eco/Standard/Sport) pro volbu mezi dynamikou a dojezdem a u některých specifikací i zpátečku pro snazší manipulaci. LCD panel poskytuje přehled o stavu baterie v procentech a základní diagnostické chybové kódy, což zjednodušuje dohled nad stavem stroje. Praktickým detailem bývá USB zásuvka pro dobíjení telefonu a dálkové ovládání s alarmem.

    Technicky těží E1 z jednoduchosti: nábojový BLDC motor nemá řemen ani řetěz a téměř nevyžaduje údržbu, odpadá výměna oleje i servis variátoru. U olověných baterií je nízká pořizovací cena, u Li‑ion zase lepší poměr hmotnosti a životnosti; nabíjení probíhá ze standardní 230V zásuvky přenosnou nabíječkou. Brzdové destičky, pneu a ložiska jsou běžně dostupné díly a servis je tak levný a rychlý.

    Na co si dát pozor při koupi "Maxon E1" již použité

    Sejměte sedlo či středový plast a identifikujte typ akumulátoru – u olova hledejte pět 12V bloků, u Li‑ion jeden 60V pack s BMS; opište výrobní štítky. Změřte multimetrem napětí po plném nabití: u 12V olověných bloků by jednotlivé kusy neměly klesat pod cca 12,6 V a lišit se o více než 0,1–0,2 V, u Li‑ion porovnejte naměřené pack napětí s hodnotou na štítku nabíječky (typicky 67,2 V) a sledujte, zda se pod zátěží výrazně nepropadá. Otestujte nabíječku – zkontrolujte proud/napětí na štítku a ověřte, že se po dosažení plného napětí přepne do udržovací fáze.

    Zvedněte skútr na centrální stojan a roztočte zadní kolo; poslouchejte ložiska nábojového motoru a sledujte boční házivost ráfku. Odpojte a prohlédněte silové (tři fáze) a signální (Hall) konektory motoru a řídicí jednotky – hledejte stopy oxidace, roztavené kontakty nebo ztvrdlou izolaci, které prozrazují přehřátí. Proveďte zkušební jízdu a otestujte plynulost zátahu bez trhání, funkci všech jízdních režimů a chování do kopce; při puštění plynu zkontrolujte, zda nedochází k nežádoucímu brzdění nebo chybovým kódům na displeji.

    Prohlédněte brzdový systém: zkontrolujte tloušťku destiček, stav kotouče (rýhy, modré mapy) a chod zadní bubnové brzdy, případně dotáhněte lanko a otestujte účinek. Zkontrolujte vůle v řízení, stav pneumatik (DOT, stejnoměrné sjíždění) a těsnost tlumičů; hledejte praskliny na plastových dílech a úchyty kapotáže. Ověřte doklady – porovnejte VIN a homologační štítek L1e‑B s technickým průkazem, otestujte funkci spínače bočního stojanu a světel a ujistěte se, že stroj není „odblokovaný“ nad 45 km/h, pokud jej chcete legálně provozovat jako moped.

    Generace modelu

    První generace E1 představila elektrický městský motocykl s výkonem 4 kW, lithium-iontovou baterií, dojezdem až 100 km a moderním designem.

    Dostupné motocykly

    Filtry

    Nebyly nalezeny žádné motocykly

    Zkuste jiné nastavení filtrů nebo se podívejte později.