Jednobuch s.r.o.

Najděte si svou dokonalou ojetou motorku

Chlístovice 130

Chlístovice

+420 792 362 954

nejlepsi.motorky@nejlepsi-motorky.cz

Rychlé odkazy

  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní podmínky

Služby

  • Financování

Kontakt

© 2023-2025 Jednobuch s.r.o - Nejlepší Motorky. Všechna práva vyhrazena.

Jednobuch s.r.o., IČO: 24180149, DIČ: CZ24180149

    Motorky Jawa JAWA 650 OHC Sport Dakar na prodej

    Prohlédněte si náš výběr motorek Jawa JAWA 650 OHC Sport Dakar

    Informace o modelu

    "JAWA 650 OHC Sport Dakar"

    O modelu "JAWA 650 OHC Sport Dakar"

    JAWA 650 OHC Sport Dakar je cestovní enduro postavené na robustní platformě jednoválce 648 cm³ s vačkou v hlavě (OHC). Cílí na jezdce, kteří chtějí jednoduchý mechanický základ, dlouhou životnost a schopnost zvládnout šotolinu i každodenní dojíždění. Motor je vzduchem chlazený s přídavným olejovým chladičem, dává zhruba 24 kW a kolem 50 Nm, a je spárován s pětistupňovou převodovkou, která dobře využívá pružnost v nízkých a středních otáčkách.

    Design „Sport Dakar“ kombinuje klasické jawácké proporce s dobrodružným výrazem: zvýšený přední blatník, malá cestovní plexi a drátěná kola s větším předním průměrem. Sedlo je širší a rovnější pro lepší rozložení váhy, ergonomie nabízí vyšší řídítka a delší stupačky pro jízdu ve stupačkách. Nádrž o objemu přibližně 17 litrů dává reálný dojezd přes 300 km, což oceníte na dálkových trasách.

    Podvozek stojí na ocelovém dvojitém kolébkovém rámu, vpředu je klasická teleskopická vidlice a vzadu centrální tlumič (monoshock); zdvihy se pohybují okolo 180 mm vpředu a 160 mm vzadu. Konfigurace kol je typicky 19" vpředu a 17" vzadu s pneumatikami 100/90-19 a 130/80-17, což zlepšuje stabilitu na rozbitém povrchu. Brzdí se předním kotoučem cca 320 mm s dvoupístkovým třmenem a zadním kotoučem kolem 240 mm; systém je bez ABS, takže brzdný cit je přímočarý a snadno čitelný i mimo asfalt.

    Výhody používání "JAWA 650 OHC Sport Dakar"

    Hlavní výhodou je tah odspodu a jednoduché dávkování výkonu, které jednoválec nabízí v reálných rychlostech 50–110 km/h. Motor ochotně reaguje už od 2 500 ot/min a ve středním pásmu je velmi pružný, což s pětikvaltem oceníte při výjezdech i v pomalém technickém terénu. Díky relativně nízké pohotovostní hmotnosti okolo 185 kg a úzkému profilu se motorka snadno ovládá v městském provozu i na šotolině.

    Elektronika je záměrně jednoduchá – karburátor s podtlakovým šoupátkem je snadno servisovatelný a netrpí na „dětské nemoci“ moderních složitých systémů. Osvětlení je klasické halogenové, elektrická soustava 12 V s alternátorem cca 200 W zvládne vyhřívané rukojeti nebo navigaci. Základní přístrojovka je přehledná, bez zbytečných menu; jezdec má stále plnou kontrolu nad chováním stroje bez zásahů asistentů.

    Technickou výhodou je dostupnost dílů a přímočará údržba: ventilové vůle, čistění karburátoru a kontrola rozvodu jsou rutinní úkony zvládnutelné v garáži. Řetězový sekundární převod (rozměr 520) je levný na výměnu a snadno se přizpůsobí zvolenému používání změnou rozety. Spotřeba se drží kolem 4,2–5,0 l/100 km a olejový chladič pomáhá motoru držet teploty i v letních kolonách.

    Na co si dát pozor při koupi "JAWA 650 OHC Sport Dakar" již použité

    Sejměte levý kryt u předního řetězového kolečka a zkontrolujte těsnost na výstupní hřídeli převodovky; jakékoli mokré mapy oleje kolem gufera znamenají nutnost výměny. Otestujte dobíjení multimetrem – na svorkách baterie byste při 3 000 ot/min měli naměřit zhruba 13,8–14,5 V; kolísání nebo podbití ukazuje na unavený regulátor či stator. Prohlédněte hadice a spojky olejového chladiče, zda nejsou zpocené olejem nebo popraskané.

    Otestujte funkci karburátoru: za studena nastartujte se sytičem a sledujte, zda motor drží stabilní volnoběh kolem 1 300 ± 100 ot/min bez střílení do sání. Proveďte zkušební jízdu v pásmu 3 000–4 000 ot/min a zkontrolujte, zda motor necuká a plyn reaguje plynule po jemném přidání; „díra“ v reakci může značit zanesený karburátor nebo špatně nastavenou směs. Po delší jízdě nechte motor odstát a znovu startujte – obtížné teplé starty často souvisí s nesprávnou hladinou v plovákové komoře.

    Proveďte zkušební jízdu vestoje ve stupačkách a zkontrolujte kmitání řídítek; vymezte případnou vůli v krku řízení. Zvedněte předek a protočte kolo, posviťte na ráfek a výplet – ohnuté ráfky či povolené dráty jsou u verze Dakar po jízdě v terénu časté. Zmáčkněte přední vidlici a prohlédněte gufera, přejděte na zadek a zalomcujte kyvnou vidlicí – nadměrná vůle v uložení či přepákování se projeví „klapnutím“. Zkontrolujte, zda motocykl skutečně odpovídá verzi Sport Dakar: drátěná kola 19"/17", zvýšený blatník, malá plexi, padací rámy a kryt motoru; přestavby bez těchto dílů zvažte s větší opatrností.

    Generace modelu

    1. generace

    Dostupné motocykly

    Filtry

    Nebyly nalezeny žádné motocykly

    Zkuste jiné nastavení filtrů nebo se podívejte později.