Motorky Harley-Davidson Harley-Davidson LiveWire na prodej

Prohlédněte si náš výběr motorek Harley-Davidson Harley-Davidson LiveWire

Informace o modelu

"Harley-Davidson LiveWire"

O modelu "Harley-Davidson LiveWire"

Harley-Davidson LiveWire je první sériově vyráběná elektromotorka značky a patří do segmentu prémiových naháčů se silným důrazem na okamžitou akceleraci a špičkovou elektroniku. Pohání ji synchronní motor H-D Revelation s výkonem přibližně 78 kW (cca 105 k) a točivým momentem dostupným od nuly, což se promítá do zrychlení 0–100 km/h okolo 3 sekund a maximální rychlosti zhruba 177 km/h. Lithium‑ion akumulátor RESS o kapacitě kolem 15,5 kWh poskytne dojezd až cca 235 km ve městě a přibližně 150–160 km v kombinovaném provozu dle stylu jízdy a podmínek.

Designově jde o moderní, svalnatý roadster s čistými liniemi, který si zachovává výraz značky – od kompaktní „nádrže“ s nabíjecím víčkem až po charakteristické LED osvětlení Daymaker. Dominantou je masivní hliníkový bateriový blok s výrazným žebrováním a nízko uložený motor, které opticky i reálně snižují těžiště. Barevné kombinace jako Vivid Black, Orange Fuse či Yellow Fuse podtrhují technický charakter a současně odkazují na prémiové zpracování.

Podvozek tvoří hliníkový rám s baterií jako nosným prvkem, vpředu plně stavitelná 43mm vidlice Showa SFF-BP a vzadu plně stavitelný tlumič Showa BFRC-lite. Brzdění zajišťují radiální monobloky Brembo M4.32 do dvojice 300mm kotoučů, doplněné o náklonové ABS (C-ABS) a trakci (C-TCS) s 6osou IMU a funkcí řízení prokluzu při rekuperaci (DSCS). Pohon jde přes převod a řemen na zadní kolo, pneumatiky Michelin Scorcher Sport (120/70 ZR17, 180/55 ZR17) a 4,3" barevný dotykový TFT s Bluetooth nabízí správu jízdních režimů (Sport, Road, Range, Rain + 3 uživatelské), navigaci z mobilu a konektivitu H-D Connect.

Výhody používání "Harley-Davidson LiveWire"

Hlavní devizou je okamžitý nástup výkonu a velmi nízké těžiště díky nízko uloženému motoru, což přináší přesné řízení, jistotu v náklonu a bleskové výjezdy ze zatáček. Showa podvozek s plnou stavitelností dovolí jemné doladění na hmotnost a styl jízdy a Brembo brzdy dávají ostrý, ale dobře čitelný nástup. Motorka působí stabilně i na horším povrchu a rekuperace efektivně přibrzďuje bez pocitu „gumového“ chodu.

Elektronika je nadstandardně schopná: náklonové ABS a kontrola trakce řízená 6osou IMU fungují plynule i v dešti, přičemž rekuperaci a odezvu plynu lze jemně nastavit v rámci sedmi režimů. TFT displej s Bluetooth integruje navigaci z telefonu, ovládání hudby a hovory, H-D Connect přidává vzdálený dohled, upozornění na pohyb/krádež a stav nabití baterie. CCS rychlonabíjení zvládne přibližně 0–80 % za ~40 minut a 0–100 % okolo 60 minut, AC nabíjen�� přes noc pokryje běžné denní dojíždění.

Z technického pohledu potěší minimální údržba: bezspojkový jednorychlostní pohon, žádné výměny motorového oleje a méně opotřebení brzd díky rekuperaci. Řemenový sekundární převod je tichý a při správném napnutí vydrží desítky tisíc kilometrů. Software a kalibrace elektroniky lze aktualizovat u dealera, což udržuje bezpečnostní asistenty i nabíjecí strategii v optimální kondici.

Na co si dát pozor při koupi "Harley-Davidson LiveWire" již použité

Prověřte baterii a nabíjení: vyžádejte si u dealera výstup diagnostiky se stavem zdraví baterie (SoH) a počtem rychlonabíjecích cyklů. Připojte motorku na DC CCS a ověřte, že nabíjí rychlostí odpovídající stavu (0–80 % zhruba do 40–45 minut) a že se nabíjení nepředčasně neukončuje kvůli přehřátí. Zkontrolujte fyzický stav nabíjecího portu a víčka na „nádrži“, znečištění či opálené kolíky konektoru, a ověřte, že je součástí originální AC nabíjecí kabel pro 230 V.

Prohlédněte vysokonapěťový systém a elektroniku: zkontrolujte oranžové HV kabely a konektory kolem baterie a invertoru na oděrky, popraskání izolace či stopy po zásahu, a ověřte, že ventilátor/pumpa chlazení motoru/invertoru běží a po jízdě se korektně vypíná. Zkontrolujte verzi softwaru na TFT a u dealera si nechte potvrdit provedení všech servisních bulletinů a aktualizací. Proveďte zkušební jízdu, otestujte plynulost rekuperace v režimech Road/Sport, funkci C-ABS a C-TCS na bezpečném povrchu a sledujte, zda se na displeji neobjevují chybové kódy.

Zaměřte se na podvozek, brzdy a převod: prohlédněte vidlice Showa na netěsnosti gufer, otestujte funkčnost seřizovačů a zkontrolujte zadní tlumič BFRC-lite na únik oleje. Zkontrolujte opotřebení kotoučů a destiček Brembo, vůli v hlavovém složení a stav pneumatik Michelin Scorcher Sport (věnujte pozornost datu DOT a vzniku plošek). Ověřte napnutí a souosost řemenu, prohlédněte řemen a řemenice na praskliny či vyštípání, a při jízdě poslouchejte pohon – lehké „elektrické“ hučení je normální, ale kovové cvakání či škubání při akceleraci naznačuje problém s převodem či uložením motoru.

Generace modelu

První generace LiveWire představila elektrický pohon s dojezdem až 235 km ve městě, zrychlení 0-100 km/h za 3 sekundy a pokročilou elektroniku.

Dostupné motocykly

Filtry

Nebyly nalezeny žádné motocykly

Zkuste jiné nastavení filtrů nebo se podívejte později.