Jednobuch s.r.o.

Najděte si svou dokonalou ojetou motorku

Chlístovice 130

Chlístovice

+420 792 362 954

nejlepsi.motorky@nejlepsi-motorky.cz

Rychlé odkazy

  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní podmínky

Služby

  • Financování

Kontakt

© 2023-2025 Jednobuch s.r.o - Nejlepší Motorky. Všechna práva vyhrazena.

Jednobuch s.r.o., IČO: 24180149, DIČ: CZ24180149

    Domů / Motocykly / Yamaha / Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré / Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré

    2025 Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré • 58.200 km

    kompletní servisní historienové pneumatikyvýbava ABS a tempomatkufry v ceněvysoká pohodlnost pro dlouhé cestykosmetické vadyvyšší stáříterénní použitíprůměrný nájezdklesající hodnota modelu
    2025 Yamaha Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré - 58 200 km - Fotka 1
    1 / 10

    Přehled

    Na prodej je motorka ve vynikajícím a udržovaném stavu. K dispozici jsou tři klíče a kompletní servisní kniha, která potvrzuje pravidelnou údržbu, poslední servis byl proveden 3.9.2025. Motorka je vybavena systémem ABS a tempomatem pro pohodlnou jízdu. Součástí výbavy je vyšší cestovní plexi značky Puig, které lze doplnit o originální plexi. Dále jsou na motorce namontovány padací rámy a mlhová světla pro lepší viditelnost. V ceně jsou zahrnuty také originální kufry, které usnadňují přepravu zavazadel. Pro navigaci je motorce přidán přístroj Tomtom. Motorce byly nedávno namontovány nové pneumatiky Mittas Terra Force, což zaručuje skvělou trakci a bezpečnost na silnici.
    Rok

    2025

    Nájezd

    58.200 km

    259.000 Kč

    Včetně všech poplatků

    Prodejce

    Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré

    Světice


    Skvělá motorka na dlouhé cestyVýborná ovladatelnost v terénuKomfortní na silnici i mimo niIdeální pro začátečníky i zkušené jezdceŽádné problémy po 15 000 kmPerfektní kombinace výkonu a pohodlíNádrž vydrží dlouho i při cestováníSpolehlivý stroj na jakoukoliv výpravuSuper výbava pro dobrodružstvíSkvělé zkušenosti s nespočetným upravením8

    Informace o modelu

    "Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré"

    O modelu "Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré"

    Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré je velké adventure enduro určené pro dlouhé cestování i lehčí off-road. S řadovým dvouválcem 1199 cm³ s 270° klikou, kapalinovým chlazením a kardanovým převodem patří do kategorie robustních cestovních endur s důrazem na spolehlivost a dosah. Motor nabízí přibližně 82 kW (112 k) a zhruba 117 Nm, což v kombinaci s dlouhým převodem a hladkým nástupem výkonu dává sebejistý tah od nízkých otáček a klid na dálnici.

    Design vychází z dakarského dědictví řady Ténéré – vysoká kapotáž, dvojice světlometů, úzká „pas“ část pro snadnější kontrolu vestoje a velká 23litrová nádrž. Sedlo je výškově nastavitelné a plexi lze polohovat, takže si motorku přizpůsobíte pro dálkové cestování i kratší přesuny. Drátěná kola s bezdušovými ráfky (19" vepředu a 17" vzadu) kombinují cestovní praktičnost s odolností do terénu.

    Technicky sází na podvozek s dlouhými zdvihy okolo 190 mm a plnou možností seřízení; varianta ES přidává elektronicky nastavitelné tlumení a elektrické předpětí. Brzdy tvoří dvojice 310mm kotoučů vpředu s 4pístkovými třmeny a zadní 282mm kotouč, doplněné o ABS a propojené brzdění (UBS). Elektronika zahrnuje ride-by-wire YCC-T, jízdní režimy D-Mode (S/T), kontrolu trakce se dvěma úrovněmi a od modernizace 2014 také tempomat; standardem je centrální stojan a účinné chlazení s elektrickým ventilátorem.

    Výhody používání "Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré"

    Hlavní devizou je komfort a stabilita na dlouhých trasách. 270° klikový hřídel přináší příjemný „V2“ charakter s dobrým záběrem odspodu a minimem vibrací, kardan snižuje únavu z údržby a těžší, klidný podvozek výborně filtruje rozbité okresky. Díky 23l nádrži a reálné spotřebě okolo 5–6 l/100 km nabídne dojezd přes 350 km bez tankování.

    Elektronická výbava je praktická a neobtěžuje – D-Mode dovolí zvolit svižnější „S“ nebo klidnější „T“, dvoustupňová TCS účinně hlídá zadní kolo na šotolině i za deště a ABS s propojenými brzdami udržuje motorku stabilní na brzdách. Verze ES umožňuje měnit tlumení a předpětí na tlačítku podle zatížení (sólo, s kufry, ve dvou), od faceliftu 2014 potěší tempomat na dlouhé dálniční přesuny.

    Technicky těží z dlouhých servisních intervalů – kontrola ventilových vůlí je obvykle po 40 000 km, výměna oleje v motoru i v kardanu je rychlá a přístupná díky centrálnímu stojanu. Bezdušové drátěné ráfky umožní opravu defektu knotem, robustní podsedlový rám snese plně naložené hliníkové kufry a elektrika s kvalitním alternátorem zvládá přídavná světla, vyhřívané rukojeti i navigaci.

    Na co si dát pozor při koupi "Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré" již použité

    Zkontrolujte motor a kardanový převod. Proveďte studený start a poslouchejte nepravidelné cvakání z oblasti rozvodů; u starších ročníků (před 2014) ověřte, zda byl měněn napínák rozvodového řetězu a spojkový koš, který u raných kusů uměl přenášet vibrace. Zvedněte motocykl na centrální stojan, protočte zadní kolo a zkontrolujte vůli v kardanu, případně vyteklé gufero koncového převodu; povolte vypouštěcí šroub finálního převodu a zkontrolujte olej na přítomnost kovových špon.

    Prověřte podvozek, kola a brzdy. Zvedněte přední kolo a zkontrolujte vůli v krku řízení a hladký chod ložisek, prohlédněte paprsky a ráfky na korozi a házení; na drátěných kolech dotáhněte volné paprsky a hledejte plochá místa po rázech v terénu. Otestujte těsnost vidlic a zadního tlumiče, u verze ES přepněte všechny režimy, naslouchejte motorkům předpětí a sledujte, zda jednotka nehlásí chybu; během zkušební jízdy několikrát intenzivně zabrzděte a ověřte plynulý nástup ABS a správnou funkci propojeného brzdění.

    Prověřte elektroniku a příslušenství. Otestujte přepínání D-Mode, úrovně TCS a funkci tempomatu (zapněte nad přibližně 50 km/h), zkontrolujte přepínače na levé podsedlové konzoli a kabeláž v ohybu u krku řízení kvůli zlomeným vodičům. Změřte dobíjení multimetrem (cca 14 V při 3000–4000 ot./min), otestujte chod ventilátoru a prohlédněte pojistky a relé pod sedlem na oxidaci; sejměte kryt airboxu a zkontrolujte filtr na prach po jízdě v terénu. Ověřte servisní historii, případné aktualizace ECU a výměnu spojkového koše u předfaceliftu a proveďte zkušební jízdu s důrazem na plynulost nástupu výkonu, chod převodovky a reakci kardanu při brzdění motorem.



    Technické specifikace

    Motor

    Typ motoruDvouválcový, čtyřtaktní, paralelní twin
    Zdvihový objem1199 cm³
    Výkon82 kW (112 k) při 7250 ot/min
    Točivý moment117 Nm při 6000 ot/min
    Převodovka6-stupňová
    Sekundární převodŘetěz

    Podvozek

    Přední odpruženíKYB USD 46mm
    Zadní odpruženíKYB monoshock
    Přední brzdaDvojúčelové 310mm kotouče
    Zadní brzda267mm kotouč
    Přední pneumatika110/80 R19
    Zadní pneumatika150/70 R17

    Rozměry

    Délka2285 mm
    Šířka960 mm
    Výška1455 mm
    Výška sedla845 mm
    Rozvor1590 mm
    Hmotnost261 kg (plně natankováno)

    Výkon

    Objem nádrže23 l
    Spotřeba paliva5.9 l/100km

    Ostatní

    VlastnostiABS, Trakční kontrola, Jízdní režimy, LED osvětlení
    Informace o modeluRobustní adventure touring motocykl pro dlouhé cesty
    Informace o generaciAktuální generace s vylepšenou elektronikou

    Podobné motorky

    Nedávno zobrazené

    Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi