Popis vozidla:
Vespa je ve vynikajícím stavu, byla zakoupena v srpnu 2024 a používána pouze pětkrát. Všechno je originální a vozidlo bylo vždy skladováno v garáži.
Doplňky zahrnuté v ceně:
Doplňková nabídka:
K dispozici je také helma velikosti XXL, kterou lze prodat samostatně.
2024
525 km
Včetně všech poplatků
Piaggio GTS 300VESPA GTS SUPER 525 KM.
Padova
Vespa GTS je velký rám (large frame) v nabídce Piaggia a patří mezi nejkomfortnější městské i příměstské skútry s klasickým designem. Nabízí se zejména s motory 125 i-get (Euro 5) a 300 HPE, vždy jde o kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s čtyřventilovou hlavou a variátorem CVT. Ocelová monokoková karoserie, 12" kola, dvojice brzdových kotoučů a standardní ABS/ASR ji řadí na špičku třídy, přičemž GTS 300 HPE poskytuje cca 17–18 kW a zátah kolem 26 Nm pro svižné předjíždění i jízdu ve dvou.
Design vychází z ikonických linií Vespy: kulatý světlomet, „kravata“ na štítu a čisté křivky ocelové kapotáže bez viditelných šroubovaných plastů. V závislosti na výbavě (GTS, Super, SuperSport, SuperTech) se liší povrchové úpravy, sedlo s kontrastním prošíváním, barevné akcenty i typ grafiky. Plné LED osvětlení, elegantní zpětná zrcátka a pečlivé chromované či černěné detaily podtrhují prémiový charakter.
Technicky zaujme jednostranné přední zavěšení s vylepšenou geometrií (MY23+) a dvojicí zadních tlumičů s nastavitelným předpětím. Brzdy tvoří kotouče cca 220 mm vpředu i vzadu, typické rozměry pneumatik jsou 120/70-12 (přední) a 130/70-12 (zadní). Palivová nádrž má cca 8,5 l, sedlo je ve výšce kolem 790 mm, rozvor přibližně 1380 mm a u novějších ročníků je k dispozici keyless, USB v kastlíku, Start&Stop a u verze SuperTech 4,3" TFT s konektivitou Vespa MIA.
Hlavní předností je kombinace komfortu a jistoty vedení stopy, kterou dává ocelový monokok a 12" kola. Verze 300 HPE má silný zátah už od nízkých otáček, takže bez námahy zvládá kopce i jízdu ve dvou a cestovní tempo kolem 100–110 km/h. Variátor je naladěn hladce, bez cukání, a odpružení dobře filtruje nerovnosti města i okresních silnic.
Elektronická výbava zahrnuje dvoukanálové ABS a ASR (trakční kontrolu) pracující s čidly rychlosti kol, takže pomáhá na mokru i na kočičích hlavách. Start&Stop (RISS) snižuje spotřebu v městských kolonách, což se hodí zejména u 125 i-get, která se běžně vejde do cca 2,5–3,0 l/100 km (300 HPE zhruba 3,5–4,0 l/100 km). U novějších ročníků potěší keyless start, plné LED osvětlení, USB zásuvka a u SuperTechu navigace skrze Vespa MIA.
Technickou výhodou je robustní ocelová konstrukce, která zvyšuje torzní tuhost a životnost, a zároveň dobrá dostupnost dílů i příslušenství. Servisní úkony jsou přímočaré: olej obvykle po 10 000 km/1 roce, řemen variátoru cca po 10–12 tis. km (dle verze a stylu jízdy), brzdová kapalina a chladicí kapalina zpravidla po 2 letech. Diagnostika přes OBD usnadňuje vyhledávání závad a běžná údržba (filtry, svíčka, válečky) je dobře zvládnutelná v autorizovaném i nezávislém servisu.
Sejměte gumovou rohož na podlaze a zkontrolujte sváry a hrany ocelové karoserie, zejména kolem odtoků a prahů, kde se drží vlhkost a může vznikat koroze. Prohlédněte štít, blatník a boky na stopy po pádu; sledujte nesymetrické spáry a křivé uchycení plastů. Zvedněte skútr na hlavní stojan, uchopte přední kolo a otestujte vůli v čepu přední kyvky; při jízdě prudce přibrzděte a poslouchejte klepání, a při otáčení řídítek v klidu zkontrolujte zadrhávání (hlavové ložisko).
Sejměte kryt variátoru (pokud to prodejce umožní) a zkontrolujte stav řemene – trhlinky, šířku a ztvrdnutí – i plošky na válečcích a přehřátý povrch zvonu spojky. Proveďte zkušební jízdu s několika ostrými rozjezdy a sledujte prokluz, cukání nebo vibrace kolem 20–40 km/h, které signalizují unavenou spojku či zanesený variátor. Požádejte o záznamy servisu: výměnu řemene (cca 10–12 tis. km), svíčky, vzduchového filtru, kontrolu ventilů u 125 i-get a výměnu chladicí kapaliny; zkontrolujte netěsnosti u víka ventilů a u vodní pumpy/termostatu.
Otestujte funkci ABS/ASR – na bezpečném povrchu několikrát razantně zabrzděte (ABS se má projevit pulzováním páčky) a zkuste mírné protočení zadního kola na štěrku pro ověření ASR. Otestujte keyless (MY23+): vyzkoušejte reakci FOB, nouzové přiložení klíče a dálkové otevírání sedla; vyzkoušejte Start&Stop, zda motor plynule zhasíná a znovu startuje bez kolísání volnoběhu. Změřte tloušťku destiček, zkontrolujte kotouče (vlnění, hrany), rok a stav pneumatik a proveďte zkušební jízdu v 90–110 km/h; sledujte případné kmitání řídítek při povolení plynu (řeší se vyvážením kol a kvalitními pneumatikami).
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi