2024
800 km
Včetně všech poplatků
Honda GL 1800 Gold Wing Navi DCT
Humpolec
Honda GL 1800 Goldwing je etalon dálničního cestování a dlouhodobě patří mezi nejkomfortnější a technologicky nejvyspělejší tourery na trhu. Moderní generace (od r. 2018) používá plochý šestiválcový motor o objemu 1 833 cm³ s rozvodem SOHC a 24 ventily, který nabízí hladký zátah od nízkých otáček a suverénní pružnost. K dispozici je 6stupňová manuální převodovka s mechanickým reversem nebo 7stupňové DCT, přičemž výkon se pohybuje kolem 93 kW a točivý moment okolo 170 Nm, což bohatě stačí na svižné cestovní tempo i ve dvou s plnou bagáží.
Design kombinuje majestátní kapotáž s čistými liniemi a promyšlenou aerodynamikou, takže i při dálničních rychlostech působí motocykl klidně. Elektricky nastavitelný štít, integrované kufry a ergonomie sedla (cca 745 mm) podtrhují cestovní charakter. Nádrž o objemu 21,1 l v kombinaci s úsporným chodem šestiválce dává reálný dojezd přes 350 km.
K technickým dominantám patří přední zavěšení typu double-wishbone, které minimalizuje potápění při brzdění a odstiňuje nerovnosti, a zadní jednoramenná kyvka Pro-Arm s Pro-Link přepákováním. Brzdí dvojice 320mm kotoučů vpředu a 316mm vzadu s kombinovaným ABS; elektronika zahrnuje ride-by-wire, jízdní režimy a HSTC. Obutí je 130/70R18 vpředu a 200/55R16 vzadu; rám je hliníkový, tuhá konstrukce prospívá jistotě v zatáčkách navzdory provozní hmotnosti okolo 365–385 kg dle verze (Tour, DCT, Airbag).
Hlavní výhodou je bezkonkurenční komfort a kultivovanost pohonu. Šestiválec má hedvábný chod, nízké vibrace a díky nízkému těžišti motocykl působí ovladatelněji, než napovídají čísla. Double-wishbone předek s přesným řízením zvyšuje jistotu v náklonu a při brzdění, takže dlouhé etapy zvládnete s minimální únavou.
Elektronická výbava je na špičkové úrovni: 7" TFT s navigací, Apple CarPlay a (u novějších kusů a po updatech) Android Auto, bezklíčové zapalování Smart Key a tempomat v základu. K dispozici jsou jízdní režimy (Tour, Sport, Econ, Rain), trakční kontrola HSTC, asistent rozjezdu do kopce a u DCT také Walking Mode s jemným popojížděním vpřed/vzad. Vyhřívané rukojeti a sedla, elektronická předpětí zadního tlumiče s předvolbami a kvalitní audio systém dělají z Goldwingu plnohodnotný cestovní stroj.
Technickou výhodou je kardanový převod s minimální údržbou a dlouhé servisní intervaly; kontrola vůlí ventilů se obvykle provádí kolem 40 000 km. DCT používá dva olejové filtry (externí a interní), jejichž výměna dle plánu výrazně prodlužuje životnost mechatroniky. Díky účinné aerodynamice a jemnému vstřikování se spotřeba v praxi drží okolo 5,5–6,2 l/100 km, což je na danou kubaturu velmi příznivé.
Ověřte historii svolávacích akcí podle VIN: u starších ročníků GL1800 (zejména 2001–2004) zkontrolujte, zda byl proveden retrofit/zesílení svarů rámu; u verzí s airbagem ověřte výměnu inflátoru (Takata). Zkontrolujte stav a funkci brzd: proveďte delší zkušební jízdu a po zastavení sáhněte opatrně k zadnímu třmenu/ kotouči, zda se nepřehřívá (u některých kusů 2018–2020 byla řešena tendence k přibrzďování). Zkontrolujte kotouče (tloušťku a házivost), destičky a funkci kombinovaného ABS při bezpečném testu na rovném povrchu.
Otestujte funkci DCT: rozjezd musí být plynulý bez cukání, přeřazení mají být čistá jak v D, tak v S režimu; vyzkoušejte Walking Mode vpřed i vzad. U manuálu otestujte reverz a záběr spojky, případné prokluzování při prudké akceleraci signalizuje opotřebení. Zkontrolujte servisní záznamy: požadujte doložení výměn oleje a filtrů DCT v předepsaných intervalech, aktualizace softwaru přístrojů a navigace, stejně jako kalibraci elektronického předpětí zadního tlumiče.
Prohlédněte podvozek a kardan: zvedněte motocykl na hlavní stojan, protočte zadní kolo a poslouchejte hučení či rázování z koncového převodu; u plnicího/odvzdušňovacího šroubu zkontrolujte netěsnosti a barvu oleje. Zkontrolujte vůle v kulových čepech a silentblocích předního double-wishbone (při brzdění na místě sledujte klepání či pohyb navíc), těsnost předního a zadního tlumiče a stav manžet kardanu. Otestujte elektrický štít, centrální zamykání kufrů, keyless, veškeré reproduktory a konektivitu (CarPlay/Android Auto); při zkušební jízdě sledujte stabilitu nad 120 km/h a rovnoměrné opotřebení pneumatik (130/70R18 a 200/55R16) jako indikátor geometrie.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi