2023
12.000 km
Včetně všech poplatků
Triumph Speed Triple 1200 RR
Nedvědice
Triumph Speed Triple 1200 patří do třídy výkonných „hyper-naked“ a představuje nejradikálnější evoluci ikonické řady Speed Triple. Tříválec o objemu 1160 cm³ zde dosahuje výkonu 132 kW (180 PS) při 10 750 ot/min a točivého momentu 125 Nm při 9000 ot/min, přičemž celková konstrukce je výrazně lehčí a kompaktnější než u předchůdců s motorem 1050. Motorka je navržena jako ostrý silniční nástroj s uvolněnou ergonomií, nízkou hmotností (cca 198 kg v plné náplni) a špičkovou elektronikou pro přesnou kontrolu výkonu na nerovných i rychlých tratích.
Design je minimalistický a velmi funkční – charakteristické dvojité LED světlomety doplňuje centrální nasávací otvor a ostré linie nádrže o objemu přibližně 15,5 l. Jednostranná kyvná vidlice nechává vyniknout zadnímu kolu a zdůrazňuje technický charakter stroje, přičemž kompaktní podsedlovka a úzký profil zlepšují volnost pohybu v sedle. V provedení RS jde o čistý „naked“, u verze RR přibývá polokapotáž a sportovnější clip-ony, ale základ – motor a rám – zůstává totožný.
Rám je z hliníkové slitiny a je citelně lehčí i tužší než u předchozí generace, což pomáhá extrémně rychlé změně směru. Přední plně nastavitelná vidlice Öhlins NIX30 (43 mm) a zadní TTX36 zajišťují precizní podporu při brzdění i akceleraci, zatímco brzdy Brembo Stylema s dvojicí 320mm kotoučů a radiální pumpou MCS poskytují velmi ostrý nástup a jemnou modulaci. Elektronický balíček zahrnuje 6osou IMU s náklonovým ABS a kontrolou trakce, jízdní režimy (Road, Sport, Track, Rain, Rider), obousměrný quickshifter, tempomat, bezklíčové zapínání a 5" TFT přístrojovku s konektivitou My Triumph.
Hlavní výhodou je kombinace explozivního, ale kultivovaného zátahu tříválce a mimořádně přesného podvozku. Motor 1160 cm³ táhne od středních otáček a lineárně graduje až k omezovači, takže se snadno dávkuje výkon na výjezdech i v náklonu. Při svižné jízdě potěší rychlá změna směru, jistota předního kola a trakce zadku, kterou podporují špičkové komponenty Öhlins a pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP V3.
Elektronická asistence je nastavená sportovně, ale s velkou šíří regulace – náklonové ABS a TC umožňují brzdit hluboko do zatáčky a efektivně přenášet výkon na asfalt. Obousměrný quickshifter pracuje hladce při akceleraci i brzdění motorem, a to i v nízkém zatížení, což mění rytmus jízdy a snižuje únavu. 5" TFT je přehledné, intuitivní a s konektivitou usnadňuje navigaci i notifikace; nechybí tempomat pro delší přesuny ani bezklíčové zapalování.
Technicky potěší dlouhé servisní intervaly (olej/inspekce obvykle po 10 000 mi/16 000 km) a přístupná konstrukce s minimem zbytečných plastů. Jednostranná kyvná vidlice s excentrem usnadňuje napínání řetězu a výměnu zadního kola. Spotřeba je na daný výkon rozumná a robustní konstrukce tříválce si drží stabilní teploty díky účinnému chlazení a pevnému olejovému hospodářství.
Otestujte funkci quickshifteru v nízkých i středních otáčkách – řaďte bez spojky nahoru i dolů kolem 3–5 tis. ot/min a sledujte, zda nepřichází „kopance“, vynechání záběru nebo falešné neutrály. Zkontrolujte, zda má motocykl nahranou aktuální verzi softwaru ECU/TFT (nechte si ukázat protokol ze servisu nebo VIN dotaz u dealera) – u raných kusů pomáhal update vyhladit reakce ride-by-wire a quickshifteru. Proveďte zkušební jízdu v režimech Road/Sport/Track a ověřte, že ABS/TC korektně zasahují v náklonu a že TFT se během jízdy nerestartuje.
Zkontrolujte podvozek a brzdy: stlačujte vidlici i tlumič a sledujte netěsnosti, poté dolaďte odskok/kompresi a ověřte, že klikry mají funkční rozsah a cítitelný „klik“. Změřte házivost a tloušťku brzdových kotoučů, zkontrolujte destičky a při prudkém brzdění otestujte, zda se neprojevuje pulzace (znak zvlněných kotoučů). Prohlédněte zadní excentr a ložiska kola – protočte kolo, poslouchejte hučení, zkontrolujte korozi v excentru a plynulost napínání řetězu; ověřte stav pneumatik (u SP V3 sledujte schody a tepelné cykly po případném použití na okruhu).
Sejměte sedlo a zkontrolujte baterii (často Li-Ion) a kontakty, zkontrolujte kabeláž v okolí krku řízení na oděrky od dorazů. Otestujte funkci tempomatu, bezklíčového systému, přepínání jízdních režimů a konektivity My Triumph včetně spárování s telefonem. Prohlédněte chladič a olejový chladič na poškození od kamínků, zkontrolujte hadice a vodní pumpu na těsnost a ověřte, že větrák spíná; nahlédněte do servisní knihy, zda proběhla prvotní garanční prohlídka a pravidelné servisy po 16 000 km, a u dealera si potvrďte splnění případných servisních kampaní podle VIN.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi