Stav: Motorka Huqvarna NORDEN 901 (KTM 890) je v perfektním stavu, bez jakýchkoliv známek použití, nemá ani škrábanec. Byla zakoupena v SP Moto Prešov a je pravidelně servisována v autorizovaném servisu. Momentálně je čerstvě po servisu a připravena na sezónu, s vedenou elektronickou servisní historií.
Najazdené kilometry: 6545 km
Doplňky a výbava:
Motorka byla parkována v suché a vytápěné garáži, vždy umývána ručně. Využívala se převážně na výlety po silnici, v terénu pouze kvůli fotkám. Je velmi spolehlivá a komfortní, ideální jak pro jízdu ve dvou, tak i pro jednoho, a skvělá pro turistiku díky nízkému těžišti.
Technické parametry:
2023
6.545 km
Včetně všech poplatků
Husqvarna NORDEN 901 / 23
Slovensko
Husqvarna Norden 901 je cestovní enduro střední/těžší kategorie postavené na platformě LC8c, tedy paralelním dvouválci 889 cm³. Motor nabízí 77 kW (105 k) a 100 Nm, je naladěn na silný střed otáček a kultivovaný chod, podporovaný antihoppingovou spojkou PASC a 6stupňovou převodovkou. Nádrž o objemu 19 litrů a úsporný provoz dávají dojezd přes 350 km; suchá hmotnost činí cca 204 kg, v provozním stavu se pohybujete zhruba kolem 220 kg.
Designově jde o „neo‑rally“ přístup s kulatým LED světlometem a charakteristickými žluto‑šedo‑černými plochami kapotáže. Nízké boční vany palivové nádrže snižují těžiště a zároveň vizuálně navazují na rallye estetiku, plexi poskytuje solidní ochranu proti větru na dálnici. V sérii jsou drátěná bezdušová kola 21"/18", ergonomie je stavěná na cestování i jízdu ve stupačkách a sedlo je výškově přestavitelné ve dvou polohách (cca 854/874 mm).
Podvozek tvoří ocelový příhradový rám a odpružení WP APEX: vpředu USD 43 mm se zdvihem 220 mm, vzadu centrální tlumič se zdvihem 215 mm a nastavením odskoku a předpětí. Brzdí dvojice 320mm kotoučů s radiálními čtyřpístky J.Juan vpředu a 260mm kotouč vzadu; Bosch 9.1MP s 6osou IMU zajišťuje náklonové ABS včetně Offroad režimu. Elektronika zahrnuje jízdní módy Street/Rain/Offroad (volitelně Explorer s jemnými kroky pro trakci), náklonovou MTC, MSR, tempomat, Easy Shift (rychlořazení nahoru/dolů) a 5" TFT s konektivitou (s volitelnou jednotkou Connectivity Unit) a USB/12V napájením.
Největší devízou Norden 901 je vyváženost mezi pohodlím na dlouhé trasy a schopnostmi v terénu. Nízké těžiště díky „spodní“ nádrži zlepšuje stabilitu a ochotu zatáčet, dlouhé zdvihy podvozku zase žehlí rozbitou okresku i šotolinu. Motor LC8c má pružný zátah odspodu, minimální vibrace a s tempomatem a dobrou ochranou před větrem je to silný dálniční společník.
Elektronické asistenty pracující přes 6osou IMU dávají jistotu v různých podmínkách. Cornering ABS, náklonová kontrola trakce MTC s Offroad logikou, MSR a volitelné Explorer nastavení (jemné kroky pro zásah trakce) pomáhají držet motorku pod kontrolou na asfaltu i mimo něj. Easy Shift omezuje únavu v provozu i v terénu a Offroad ABS umožní vypnout ABS na zadním kole a ponechat citlivý zásah na předku.
Technicky potěší bezdušové drátěné ráfky (snazší oprava defektu knotem), solidní přístupnost servisních míst a rozumné intervaly. Výměna oleje a běžný servis jsou po 15 000 km a kontrola ventilové vůle probíhá dle servisní knížky ve delším intervalu, což snižuje náklady. Robustní kryty, dostupné montážní body pro kufry a příprava na příslušenství (mlhovky, vyhřívané rukojeti) usnadňují stavbu stroje na dálkové cestování.
Otestujte funkci rychlořazení Easy Shift v nízkých i středních otáčkách a při různém zatížení; řazení má být hladké bez vynechávání. Proveďte zkušební jízdu a zkontrolujte plynulost spojky PASC (bez prokluzu při prudké akceleraci na vyšší kvalty). Na TFT zkontrolujte verzi softwaru a ověřte, že pracují všechny jízdní režimy, tempomat, MTC i Offroad ABS; zvažte aktualizaci u dealera, pokud byly vyhlášeny kampaně.
Zvedněte motocykl na stojan a zkontrolujte ráfky 21"/18" na promáčkliny po terénu, dotažení a korozi výpletů a těsnost bezdušových pásků. Sejměte kryt řetězu a prohlédněte kluznou vložku kyvné vidlice na nadměrné opotřebení, zkontrolujte stav řetězu a rozety. Zkontrolujte těsnost vidlic WP APEX (stopy oleje na trubicích), vůli v krku řízení, stav brzdových kotoučů (sjeté hrany, házení) a nepoškozené ABS kroužky a snímače.
Sejměte sedlo a kryt airboxu a zkontrolujte těsnění a filtr na stopy prachu za filtrem (u LC8c je airbox pod sedlem – netěsnost umí poškodit motor). Prohlédněte spodní „loby“ nádrže na praskliny, oděrky a uvolněné úchyty, stejně jako skid plate a kryty motoru po nárazech. Ověřte realizaci servisních a svolávacích kampaní (SW ABS/MTC, přepínače, uchycení), zkontrolujte chladič a ventilátor na netěsnosti a otestujte funkci přídavných LED mlhovek a elektrických zásuvek pod zátěží.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi