Honda XL 750 Transalp
Motorka je v perfektním stavu, bez jediného škrábance, vypadá jako nová. Byla v provozu od září 2023 a má najeto 12 565 km. Ověřená průměrná spotřeba je 3,8 l, při plném naložení ve dvou dokonce 3,7 l. Motorka byla pravidelně servisována.
Vybavení:
Všechny doplňky jsou ve výborném stavu.
Cena: 195 000 Kč
2023
12.565 km
Včetně všech poplatků
Honda XL 750 Transalp
Havířov
Honda XL 750 Transalp je moderní středněobjemové adventure, které v nabídce značky vyplňuje mezeru mezi CB500X a CRF1100L Africa Twin. Pohání jej nový kapalinou chlazený dvouválec do „řady“ o objemu 755 cm³ (8 ventilů, SOHC Unicam, 270° klikovka), naladěný na 67,5 kW při 9 500 ot./min a 75 Nm při 7 250 ot./min. Se suchou silnicí i šotolinou si poradí lehký ocelový rám a vyvážené podvozkové nastavení; pohotovostní hmotnost se pohybuje kolem 208 kg a díky 16,9l nádrži zvládne Transalp reálný dojezd přes 400 km.
Design navazuje na legendární jméno Transalp: štíhlá kapotáž, vysoký plexištít a úzký střed usnadňují ovládání ve stoje i v nízkých rychlostech. Drátěná kola v rozměrech 21" vpředu a 18" vzadu (s dušemi) dávají motocyklu jasnou offroadovou stopu, zatímco ergonomie (cca 850 mm výška sedla) podporuje celodenní cestování. Světlá výška přibližně 210 mm chrání podvozek na rozbitém povrchu, přitom si Transalp drží čisté a funkční linie bez zbytečných převisů.
Technicky staví na 43mm USD vidlici Showa SFF-CA s dlouhým zdvihem (cca 200 mm) a zadním Pro-Linkem (cca 190 mm), dvoukanálovém ABS a dvojici předních kotoučů 310 mm s dvoupístkovými třmeny Nissin. Elektroniku řídí ride-by-wire s pěti jízdními režimy (Sport, Standard, Rain, Gravel, User), pětistupňovým HSTC (Honda Selectable Torque Control) s integrovanou kontrolou zdvihu předního kola a možností vypnout ABS na zadním kole pro jízdu v terénu. Nechybí asistenční a antihoppingová spojka, 5" barevné TFT s konektivitou Honda RoadSync a plné LED osvětlení včetně nouzového přisvícení ESS.
Hlavní devízou je motor – kultivovaný, ale výrazný charakter 270° dvouválce táhne odspodu, ochotně točí a má dost výkonu na svižné předjíždění i s bagáží. Podvozek je stabilní ve vyšších rychlostech a zároveň čitelný na šotolině; dlouhé zdvihy a neutrální geometrie dávají jezdci jistotu. Nízká hmotnost v kategorii usnadňuje manévrování ve městě i při cestování ve dvou.
Elektronická výbava je praktická a nenásilná: pět režimů jízdy znatelně mění odezvu plynu, brzdění motorem a citlivost trakce podle povrchu. HSTC má jemnou regulaci a v režimu Gravel dovolí pracovat zadnímu kolu; v User profilu si vše nastavíte podle sebe, včetně vypnutí ABS na zadku. TFT displej je přehledný i na slunci, párování přes RoadSync umožní navigaci, hovory a hudbu z kokpitu bez nutnosti dodatečných držáků.
Provozní stránka potěší nízkou spotřebou kolem 4,5 l/100 km a dlouhými servisními intervaly (olej 12 000 km/1 rok, kontrola ventilů typicky 24 000 km). Ocelový rám a běžné servisní rozměry komponentů znamenají snadnou údržbu i mimo autorizovaný servis. Díly a příslušenství (padací rámy, kryt motoru, quickshifter, vyšší plexi, vyhřívané rukojeti) jsou široce dostupné, takže si motorku snadno doladíte pro cestování nebo lehký offroad.
Zkontrolujte stav kol a výpletu: zvedněte předek, protočte kolo a sledujte házivost ráfku; zkontrolujte dotažení a korozi drátů a vůli ložisek kol. Prohlédněte pneumatiky s duší na stopy „cvaknutí“ o ráfek a starší záplaty; u enduro použití hledejte promáčkliny zejména na předním 21" ráfku. Zkontrolujte těsnost gufer vidlice a rovnoměrnost zatlumení – po prudkém brzdění nesmí vidlice „odskakovat“.
Otestujte elektroniku a režimy: při zapnutí motocykla zkontrolujte, zda se na TFT neobjevují chybové kódy a zda funguje joystick a přepínače na levém ovladači. Projeďte se v režimech Rain/Sport/Gravel a sledujte rozdílnou odezvu plynu a zásahy HSTC; v režimu Gravel/User otestujte možnost vypnout ABS na zadním kole a ověřte, že se po vypnutí nerozsvěcí varovné kontrolky nad rámec standardu. Spárujte telefon přes RoadSync a vyzkoušejte navigační pokyny i ovládání hudby – výpadky spojení mohou ukazovat na problém s jednotkou či kabeláží.
Prověřte motor a pohon: proveďte studený start a poslouchejte nezvyklé zvuky rozvodů nebo nadměrné klepání z area kliky; při jízdě otestujte plynulost přidávání v nízkých otáčkách bez cukání. Zkontrolujte spojku – při prudké akceleraci na vyšší kvalty nesmí prokluzovat; pokud je namontován quickshifter, otestujte řazení nahoru/dolů v částečném i plném plynu. Sejměte spodní kryt a prohlédněte svody, olejovou vanu a spodní část chladiče na údery od kamení a úniky; zkontrolujte vůli řetězu, stav vodicích lišt na kyvce a případné rýhy od špatného napnutí.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi