Motocykl: Aprilia Tuono V4 1100RR
Původ: Česká republika, koupena v Imofě
Najeto: 16 000 km
Rok výroby: 2023
Stav: Motorka nebyla nikdy bouraná ani padená, ručím za to.
Doplňky a úpravy:
Servis: Poslední servis před cca 1 500 km (olej v motoru, vzduchový filtr KN, zadní pneu; přední pneu má cca 70% výdrže). Olej se pravidelně měnil po 3-4 000 km, nyní přechod na kvalitnější Motul 7100.
Palivo: Tankováno striktně 100 oktanový benzín (doložím).
Údržba: Motorka byla myta ručně za studena, bez použití wapky na rozpálenou motorku.
Další informace: Motorka je bez nutných investic a má neuvěřitelný zvuk výfuku. Plnohodnotná a pohodlná sedačka pro spolujezdce. Ideální pro ty, kteří preferují mechanický Sachs podvozek před elektronickým.
Důvod prodeje: Chci vyzkoušet Hayabusu; je to můj dlouholetý sen.
Pokud by někdo měl pěknou Hayabusou od 2022 v obdobném stavu, možná bych se k výměně odhodlal.
2023
16.000 km
Včetně všech poplatků
Aprilia Tuono V4 1100RR - ČR, stav nové motorky, Akrapovič
Ždírec
Aprilia Tuono V4 je etalon mezi hypernaked motocykly – naháč postavený na základech superbiku RSV4, který kombinuje špičkový výkon s každodenní použitelností. S 65° vidlicovým čtyřválcem o objemu 1 077 cm³ nabízí přibližně 129 kW (175 k) a kolem 121 Nm, což z něj dělá jednu z nejsvalnatějších mašin ve třídě. Tuono V4 vyniká stabilitou ve vysokých rychlostech, precizní odezvou plynu a geometrií, která dovolí jak svižnou jízdu po okreskách, tak i seriózní track days.
Design vychází z minimální kapotáže s výrazným „trojitým“ LED světlometem a denním svícením; u novějších ročníků (2021+) nechybí i přisvěcování do zatáček. Dvojitý hliníkový páteřový rám z leštěného hliníku a ostře řezaná záď přiznávají závodní původ. Integrované aerodynamické prvky ve tvaru dvojité stěny bočních panelů (2021+) fungují jako subtilní „winglety“ a zvyšují přítlak při vyšších rychlostech.
Technicky jde o kombinaci hliníkového dvojitě nosníkového rámu a nového GP‑stylu vyztuženého kyvného ramene (od MY 2021), která zlepšuje trakci a cit na výjezdu. Brzdí dvojice 330mm kotoučů s radiálními třmeny Brembo (M50 u starších, Stylema u Factory novějších), vzadu 220 mm; ABS je Bosch 9.1 MP s funkcí do náklonu a RLM. Elektronický balík APRC se 6osou IMU zahrnuje ATC (trakci), AWC (anti‑wheelie), ALC (launch), AEB (brzdění motorem), AEM (mapy motoru), AQS (quickshifter/up‑down), tempomat a volitelné připojení přes Aprilia MIA k 5" TFT displeji.
Hlavní devizou je motor – kompaktní 65° V4 s vrtáním/zdvihem 81 × 52,3 mm má hebký chod, hutný střed a ochotně točí až k omezovači bez hrubosti dvouválců. Široká řídítka a dlouhý rozvor kolem 1 450 mm dodávají jistotu při brzdění i akceleraci, zatímco relativně nízké sedlo (~825 mm) drží jezdce „v motorce“. V kombinaci s přesnou převodovkou a zpětnou vazbou předku působí Tuono V4 na silnici i okruhu přirozeně a uklidňujícím dojmem.
Elektronika patří k nejlepším ve třídě – úrovně ATC/AWC lze ladit za jízdy palcovými spínači, AQS umožní plynulé řazení nahoru i dolů s automatickým meziplynem a cornering ABS drží stopu i v náklonu. Režimy jízdy jsou oddělené pro silnici i okruh (u novějších ročníků trojice Road a trojice Track profilů), k tomu nastavitelná engine brake AEB pro doladění chování na brzdě. U verzí Factory pracuje poloadaptivní podvozek Öhlins Smart EC 2.0, který mění tlumení v reálném čase a šetří čas s imbusy při přechodu z okresky na trať.
Technicky potěší robustní brzdy Brembo, kvalitní spojovací materiál a dobrá dostupnost dílů v aftermarketu. Servisní interval oleje je obvykle 10 000 km/1 rok a kontrola vůlí ventilů po 20 000 km – při dodržování plánu je V4 spolehlivý a přesný. Díky jedné koncovce výfuku a snadnému přístupu k filtrům není běžná údržba komplikovaná; diagnostika přes OBD a jasná hlášení na TFT urychlují odhalení případných chyb.
Zkontrolujte servisní historii a potvrďte intervaly – vyžádejte si faktury za výměny oleje (každých ~10 000 km) a ověření kontroly ventilových vůlí po 20 000 km. Ověřte přes VIN u dealera provedení svolávaček (např. Brembo hlavní brzdový válec u starších ročníků, vybrané kampaně 2021+). Proveďte studený start a sledujte stabilitu volnoběhu, spuštění ventilátorů kolem 100–104 °C a napětí dobíjení – změřte multimetrem min. ~14 V při 4–5 tis. ot./min.
Proveďte zkušební jízdu a otestujte funkci AQS: řaďte nahoru/dolů v zátěži a sledujte, zda nejsou falešné neutrály mezi 3.–4. stupněm; případně vyžádejte kalibraci quickshifteru v diagnostice. Otestujte nastavení ATC/AWC za jízdy – měňte úrovně a sledujte potvrzení na TFT bez chyb „SERVICE/URGENT SERVICE“. Při brzdění z vyšších rychlostí zkontrolujte pulzace do páčky, házivost 330mm kotoučů a netěsnosti přední vidlice; u Öhlins prohlédněte stírací kroužky a suchost nohou.
Sejměte sedlo a zkontrolujte uchycení a tvar palivové nádrže (plast může vlivem E10 nabobtnat) – sledujte, zda nádrž dobře lícuje s rámem a není „nafouklá“ či popraskaná kolem šroubů. Otestujte funkci serva výfukové klapky: po zapnutí zapalování poslouchejte inicializaci a zkontrolujte, zda se na TFT neobjevují chyby klapky; prohlédněte lanka a dorazy. Prohlédněte svazky kabeláže v oblasti krku řízení a pod sedlem, hledejte prodřená místa po plném rejdu, a nezapomeňte zkontrolovat ložiska řízení a vůle v přepákování kyvky – nadměrná vůle se projeví klepáním při přejezdu nerovností.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi