Popis motorky
Prodávám Aprilia Tuono 660 Factory, rok výroby 2023, s nájezdem 20 000 km. Nedávno byla provedena kompletní servisní prohlídka v autorizovaném servisu, včetně kontroly ventilů. Motorka má prodlouženou oficiální záruku Aprilia do roku 2027 a všechny servisní úkony jsou doloženy příslušnými dokumenty.
Motorka je vybavena bohatým příslušenstvím, které zahrnuje držák SPZ Lightec, blinkry, koncová zrcátka, monopost, sedlo pro pasažéra a stupačky. Součástí prodeje je také originální kapotáž Tuono V4 a originální páčky, zrcátka atd.
Aktuálně jsou na motorce pneumatiky Pirelli SC1, které mají 70% opotřebení. Kompletní převodovka je značky DID. Brzdové destičky Brembo červené SR byly vyměněny před 300 km, takže zajišťují maximální výkon a bezpečnost.
Motorka je ve skvělém stavu a připravena na další jízdy.
2023
20.000 km
Včetně všech poplatků
Aprilia TuonoFactory
L'Aquila
Aprilia Tuono 660 je středněobjemový naháč odvozený z RS 660, zaměřený na lehkost, obratnost a každodenní použitelnost. Řadový dvouválec o objemu 659 cm³ s 270° zapalováním dává přibližně 70 kW (95 k) a 67 Nm při cca 8 500 ot./min, což v kombinaci s nízkou hmotností vytváří velmi živý projev. Plně elektronický plyn (ride-by-wire), antihoppingová spojka a šestistupňová převodovka z něj dělají motorku, která zvládá město, okresky i občasný okruh.
Design vychází z charakteru „Tuono“ – minimalistická polokapotáž, vysoká a široká řídítka a úzká, kompaktní záď. Dvojitý plášť kapotáže funguje i jako aerodynamický prvek, který stabilizuje předek ve vyšších rychlostech, aniž by výrazně zvyšoval odpor. Plně LED osvětlení s denním svícením DRL a čitelný 4,3" TFT displej podtrhují moderní, sportovně-technický vzhled.
Lehký hliníkový dvojitý páteřový rám a litý asymetrický hliníkový kyvný závěs využívají motor jako namáhaný prvek, což zlepšuje tuhost i hmotnostní bilanci. Podvozek tvoří 41mm USD vidlice Kayaba s nastavením předpětí a odskoku a zadní tlumič s nastavením předpětí a odskoku; brzdy Brembo s dvojicí 320mm kotoučů a radiálními čtyřpístky vpředu doplňuje radiální hlavní brzdový válec. Elektronika APRC zahrnuje kontrolu trakce (ATC), kontrolu zdvihu předního kola (AWC), řízení brzdění motorem (AEB), mapy motoru (AEM), víceúrovňové jízdní režimy (Commute, Dynamic, Individual, Challenge, Time Attack) a náklonové ABS; quickshifter AQS je standardem u verze Factory a u základní verze jako příslušenství.
Největší předností Tuona 660 je lehkost a přesné řízení. Motorka rychle padá do zatáček, drží stopu a zůstává klidná i na rozbité okresce díky vyvážené geometrii a tuhému rámu. Dvouválec s 270° intervalem nabízí silný střed a trakci s charakterem blízkým véčku, takže není nutné motor neustále točit.
Bohatá elektronická výbava APRC přináší jistotu i zábavu: náklonové ABS, adaptivní kontrola trakce a účinná AWC pomáhají jezdcům různých úrovní. Pět jízdních režimů rychle mění chování plynu, brzdění motorem a zásahy asistentů pro město, okresky i trať. K pohodlí přispívá i tempomat, rychlořazení AQS (u Factory/volitelně) a přehledný TFT s možností připojení telefonu přes Aprilia MIA.
Z technického hlediska potěší dobrý přístup k servisním bodům a rozumné intervaly – olej a filtr typicky po 10 000 km/12 měsících, kontrola ventilů kolem 20 000 km. Běžná spotřeba se pohybuje zhruba okolo 5 l/100 km, což drží provozní náklady při zemi. Díly jako brzdové komponenty Brembo, pneumatiky 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17 či olej 10W-50 jsou snadno dostupné a podvozek Kayaba dobře reaguje na základní nastavení podle hmotnosti jezdce.
Ověřte kompletní servisní historii a prověřte VIN u dealera kvůli dřívějším servisním akcím prvních ročníků (u části strojů byly řešeny motory/ojniční ložiska výměnou celku v záruce). Proveďte studený start a poslouchejte nadměrný řetězový hluk rozvodů či „suché“ kovové zvuky; po zahřátí by měl motor běžet klidně bez kolísání volnoběhu. Sejměte levý boční kryt a zkontrolujte oblast vodní pumpy a „weep hole“ na případné stopy po úniku chladicí kapaliny nebo oleje.
Zapněte zapalování a otestujte funkci elektroniky: projděte menu APRC na TFT, zkontrolujte, zda funguje přepínání jízdních režimů a že se neobjevují chybové hlášky IMU/ABS. Proveďte zkušební jízdu a otestujte quickshifter (pokud je namontován) v obou směrech při různých otáčkách – řazení musí být hladké bez vynechávání zubů. Zkontrolujte kabeláž v oblasti krku řízení na oděrky a utažení konektorů, otestujte tempomat a ověřte, že byl případný update softwaru ECU proveden (pomůže potvrzení v servisní knize/faktuře).
Zvedněte motocykl na stojan a zkontrolujte podvozek a brzdy: prohmatejte vidlice, zda netečou gufera, a otřete vnitřní trubky – nesmí být mastné ani poškrábané. Otestujte vůli v krku řízení, zkontrolujte házení a tloušťku předních kotoučů a při jízdě proveďte několik intenzivních brzdění – páčka by neměla „pumpovat“ a zadní brzda by neměla vadnout. Proveďte zkušební jízdu, sledujte stabilitu ve vyšších rychlostech, shimmy při ubrání plynu a záběr spojky; prohlédněte konce řídítek, páčky, stupačky, víka motoru a hrany kapotáže pro známky pádu či sliderů kryjících poškození.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi