Domů / Motocykly / Aprilia / Aprilia RSV4 / Aprilia RSV4 1100 Factory

2023 Aprilia RSV4 1100 Factory0 km

výkonmoderní technologiedesignexkluzivitapoloaktivní odpruženíkosmetické vadyvysoká spotřebavysoký nájezdnižší dostupnost dílůvysoká cena
2023 Aprilia Aprilia RSV4 - 0 km - Fotka 1
1 / 1

Přehled

Představte si vzrušující jízdu na závodní dráze, kdy se vám v zádech roztančí mrazení a adrenalin pulzuje při každém zrychlení. Vítejte ve světě RSV4 Factory, prémiového superbike, který kombinuje vysoký výkon s kvalitou a bezpečností, jež jsou synonymem značky Aprilia. S výkonem 217 koní při 13 000 ot./min a maximální rychlostí přes 305 km/h se jedná o motocykly, které splňují přísná kritéria Euro 5. Nový řídicí systém Magneti Marelli ECU 11MP a lehčí výfuk snižují emise a poskytují vynikající výkon. RSV4 Factory je vybaveno poloaktivním systémem odpružení Öhlins Smart EC 2.0, který přináší výrazné zlepšení v oblasti jízdního komfortu a výkonnosti. Systém byl vyvinut díky spolupráci inženýrů a závodního týmu z Noale a byl testován na náročných tratích. Motocykl nabízí možnost přizpůsobení tlumičů a vidlice dle vašeho stylu jízdy pomocí poloaktivního a manuálního režimu, což lze snadno aktivovat tlačítky na řídítkách. Další možnosti personalizace zahrnují tři mapy, které ovlivňují odpružení. Podrobnosti o motoru zahrnují čtyřválcový motor Aprilia V4 65° s objemem 1.099 cc, kompresním poměrem 13,6:1 a maximálním točivým momentem 125 Nm při 10 500 ot./min. Převodovka je šestistupňová kazetová s elektronickým systémem Aprilia Quick Shift (AQS), což zajišťuje plynulou a rychlou změnu převodů. Brzdový systém zahrnuje přední plovoucí kotouče o průměru 330 mm s monoblokovými třmeny Brembo Stylema, které poskytují extrémně účinné brzdění. Zadní brzdový systém má kotouč o průměru 220 mm, rovněž se třmenem Brembo. V oblasti rozměrů má RSV4 Factory rozvor 1.435,8 mm, délku 2.055 mm a šířku 735 mm, přičemž výška sedla se nachází na 845 mm. Pohotovostní hmotnost motocykla činí 202 kg (s 90% plné nádrže). Motocykl má kapacitu palivové nádrže 17,9 litru (včetně 4 l rezervy) a dosahuje spotřeby 6,90 l/100 km, což znamená emise CO2 160 g/km. RSV4 Factory je novým motocyklem s emisní normou Euro 5 a představuje vrchol britského inženýrství ve světě superbiků.
Rok

2023

Nájezd

0 km

499.990 Kč

Včetně všech poplatků

Prodejce

Aprilia RSV4 1100 Factory

České Budějovice 1


Nejlepší vstupní supersport, jaký jsem mělŽádné problémy za 12 k kmSkvělá stabilita a ovladatelnostMotor má skvělý výkonSportovní design a pohodlné sedloPerfektní pro každodenní jízdu i track days

Informace o modelu

"Aprilia RSV4"

O modelu "Aprilia RSV4"

Aprilia RSV4 je vrcholný superbike značky z Noale, postavený kolem 65° V4 motoru a rámu s geometrií odvozenou ze světa WSBK a MotoGP. V posledních generacích (1100) nabízí papírově až 217 k při 13 000 ot./min a zhruba 125 Nm, což ho řadí mezi nejvýkonnější sériové stroje na trhu. Díky široké škále elektronických asistencí APRC a výjimečně nastavitelnému podvozku patří mezi stroje, které dokážou fungovat jak na okruhu, tak na běžných silnicích, a přitom si zachovávají pověst ostrého, precizního nástroje.

Design RSV4 je extrémně kompaktní a agresivní, s aerodynamikou postavenou kolem integrovaných křidélek v kapotáži (od modelového roku 2021). Přední část tvoří úzký LED světlomet s výrazným DRL a zlepšeným prouděním vzduchu k airboxu, aby motor lépe dýchal ve vysokých rychlostech. Nádrž (cca 18,5 l) a sedlo jsou tvarované pro efektivní zámek kolen a podporu jezdce při brzdění a výjezdech z oblouku, což oceníte zejména na slickách 200/55 ZR17.

Technicky jde o 65° V4 s rozvodem DOHC/16V, elektronickým ride-by-wire a variabilními sacími nátrubky, doplněný o šestistupňovou převodovku s obousměrným quickshifterem AQS. Rám je hliníkový dvojitý páteřový s unikátně nastavitel-nou geometrií (úhel hlavy, výška motoru v rámu, pivot kyvky a zadní světlá výška), novější generace používají MotoGP-styl kyvnou vidlici s dolním vyztužením. Brzdy zajišťují radiální monobloky Brembo Stylema se 330mm kotouči a ABS s funkcí do náklonu (Bosch 9.1MP), podvozek podle verze Sachs nebo Öhlins Smart EC 2.0 u varianty Factory.

Výhody používání "Aprilia RSV4"

Největší devízou RSV4 je její precizní ovladatelnost a čitelnost předního kola při brzdění hluboko do zatáčky. Stabilita ve vysokých rychlostech a možnost doladit geometrii na konkrétní okruh nebo pneumatiky dělají z RSV4 skvělý nástroj pro ambiciózní jezdce. V4 motor navíc nabízí lineární, ale dravý zátah od středních otáček s intenzivním nástupem nad 10 000 ot./min.

Elektronika APRC posledních generací využívá 6osou IMU a nabízí ATC (trakce), AWC (anti-wheelie), AEB (brzdění motorem), ALC (launch control), AQS (quickshifter/blipper) a APL (pit limiter), vše v jemně odstupňovaných úrovních. K dispozici jsou jízdní režimy s vlastní konfigurací plynu a brzdění motorem, stejně jako náklonové ABS a na novějších modelech i tempomat pro přesuny po dálnici. TFT přístrojovka (cca 5") je dobře čitelná a umožňuje rychlé úpravy nastavení na volantu, případně propojení přes V4-MP.

Technickým benefitem je mimořádně robustní základ rámu a kyvky, který dlouhodobě snáší okruhové zatížení. Servisní interval oleje je obvykle 10–12 tis. km nebo 1 rok a kontrola/adjustace ventilových vůlí každých 20 tis. km, což je na superbike této třídy standard. Přístup k olejovému filtru a vypouštěcímu šroubu je dobrý, pod sedlem najdete snadno přístupné pojistky a baterii; silná aftermarketová podpora navíc zjednodušuje údržbu i případné ladění.

Na co si dát pozor při koupi "Aprilia RSV4" již použité

Ověřte servisní historii, zejména záznamy o kontrole vůlí ventilů po 20 000 km a případné aktualizace ECU/map. U raných ročníků (2009–2010) si vyžádejte potvrzení o provedených svolávacích akcích motoru; u všech ročníků po studeném startu poslouchejte nadměrné klepání napínáků rozvodového řetězu. Proveďte vizuální kontrolu vodní pumpy a „weep hole“ – zkontrolujte, zda nejsou stopy chladicí kapaliny nebo oleje pod motorem.

Otestujte elektroniku APRC: za jízdy jemně měňte úrovně ATC na levém ovladači a sledujte, zda systém plynule zasahuje bez chybových hlášek. Proveďte test quickshifteru a autoblipperu v zátěži (nahoru i dolů) a zkontrolujte, zda na TFT nesvítí „SERVICE“/„URGENT SERVICE“ po aktivaci klapky výfuku (pozor na hlučný/ztuhlý servomotor). Zkontrolujte snímače rychlosti kol a kroužky ABS na obou kolech, proveďte kalibraci IMU dle manuálu a ověřte funkci náklonového ABS na čisté vozovce opatrným brzděním.

Prohlédněte podvozek na známky okruhového zatížení: změřte tloušťku brzdových kotoučů, zkontrolujte rovnoměrnost opotřebení a vyteklé těsnění vidlice (olejový prstenec na trubkách po jízdě). Sejměte boční kryty a prohlédněte svařence rámu a novější „GP“ kyvku v oblasti spodního výztužného žebra, zda nejsou vlasové trhliny či plošné otlaky od stojanu. Změřte napětí dobíjení na svorkách baterie (cca 14 V při zvýšeném volnoběhu), zkontrolujte stav konektorů alternátoru/regulátoru a proveďte zkušební jízdu s důrazem na vůli v krku řízení, přesnost řazení a stabilitu při prudkém brzdění do náklonu.



Technické specifikace

Motor

Typ motoruČtyřválcový, čtyřtaktní, V4
Zdvihový objem1077 cm³
Výkon155 kW (211 k) při 13000 ot/min
Točivý moment125 Nm při 10500 ot/min
Převodovka6-stupňová
Sekundární převodŘetěz

Podvozek

Přední odpruženíÖhlins NIX-30 43mm
Zadní odpruženíÖhlins TTX36
Přední brzdaBrembo M50 330mm kotouče
Zadní brzdaBrembo 220mm kotouč
Přední pneumatika120/70 ZR17
Zadní pneumatika200/55 ZR17

Rozměry

Délka2040 mm
Šířka735 mm
Výška1135 mm
Výška sedla845 mm
Rozvor1420 mm
Hmotnost199 kg (sucho)

Výkon

Objem nádrže18.5 l
Spotřeba paliva6.8 l/100km

Ostatní

VlastnostiTrakční kontrola, ABS, Launch Control, Wheelie Control
Informace o modeluSupersportovní motocykl s pokročilými elektronickými systémy
Informace o generaciČtvrtá generace RSV4 s vylepšenou aerodynamikou

Podobné motorky

Nedávno zobrazené

Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi