Prodám aprilii Rs 125 gp replica
Rok výroby: 10/2023
Nájezd: 5800 km
Doplňky:
Vlastnosti:
Údržba:
Důvod prodeje: přechod na 2t
Porovnávané modely:
2023
5.800 km
Včetně všech poplatků
Aprilia Rs 125 gp replica
Roudnice nad Labem
Aprilia RS 660 je moderní střední sportovní motocykl, který propojuje každodenní použitelnost s ostrým sportem. Dvouválcový řadový motor o objemu 659 cm³ s klikou 270° poskytuje 73,5 kW (100 k) při cca 10 500 ot./min a 67 Nm, přičemž díky nízké hmotnosti okolo 183 kg (v plné náplni) nabízí výborný poměr výkonu a hmotnosti. Posez je méně extrémní než u superbiků, sedlo ve výšce okolo 820 mm a kompaktní ergonomie z něj dělají skvělou volbu pro silnici i občasný track day.
Design vychází z aerodynamiky vyvíjené ve větrném tunelu a je zaměřený na stabilitu i chlazení. Dvouplášťová kapotáž s integrovanými „winglets“ zlepšuje přítlak na přední kolo ve vyšších rychlostech a odvádí horký vzduch od jezdce. Přední LED světla s denním svícením a přisvěcováním do zatáček, kompaktní zádová část a výrazné barevné kombinace (např. Acid Gold, Lava Red, Apex Black) podtrhují italskou sportovní estetiku.
Hliníkový dvojitý páteřový rám a asymetrická hliníková kyvná vidlice tvoří pevný základ pro přesné vedení stopy. Vpředu pracuje 41mm USD vidlice Kayaba s nastavením předpětí a odskoku, vzadu je centrální tlumič rovněž s možností nastavení předpětí a odskoku. Brzdový systém tvoří dvojice 320mm kotoučů s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo a radiálním hlavním válcem, vzadu 220mm kotouč; obuty jsou 17" kola s pneumatikami Pirelli Diablo Rosso Corsa II v rozměrech 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17. Krátký rozvor kolem 1 370 mm a strmější geometrie přinášejí agilitu bez ztráty stability.
Hlavní síla RS 660 je v kombinaci lehké ovladatelnosti a hutného středního pásma výkonu. Charakter dvouválce s 270° klikou připomíná véčkový průběh tahu, takže motorka zabírá už od nízkých otáček a plynule akceleruje až k omezovači. Chassis je čitelné a stabilní při brzdění i v náklonu, takže jezdci dává velkou důvěru na okreskách i na okruhu.
Elektronika patří ve třídě k nejvyspělejším: 6osá IMU řídí balíček APRC – ATC (trakce), AWC (wheelie control), AEB (brzdění motorem), AEM (mapy motoru), AQS (obousměrný quickshifter) – a spolupracuje s náklonovým ABS Bosch 9.1MP. K dispozici je pět jízdních režimů (Commute, Dynamic, Individual a okruhové Challenge, Time Attack), tempomat a 4,3" TFT displej; volitelný modul Aprilia MIA umožní konektivitu se smartphonem.
Technicky potěší antihoppingová asistenční spojka pro stabilní podřazování a jemné dávkování plynu díky ride-by-wire. Intervaly běžného servisu jsou rozumné (výměna oleje obvykle po 10 000 km, kontrola ventilových vůlí kolem 20 000 km) a přístup k filtrům a nastavením je dobrý. Úspornější dvouválec má příznivější provozní náklady než čtyřválcové supersporty a v reálném provozu se snadno vejde do spotřeby kolem 5 l/100 km.
Prověřte podle VIN, zda byly provedeny všechny servisní kampaně – u raných ročníků 2020 se řešily motory kvůli ojnicím, dále aktualizace softwaru ABS/IMU a úpravy stojanu/kyvky. Sejměte kryt airboxu a zkontrolujte případné zamlžení olejem či netěsnosti sání; při studeném startu naslouchejte neobvyklému klepání z horní části motoru. Zkontrolujte, zda motor plynule drží volnoběh a zda ventilátor zapíná kolem 100 °C bez chybových hlášení na TFT.
Otestujte funkci AQS quickshifteru při akceleraci i pod brzděním v rozmezí cca 4 000–10 000 ot./min – řazení musí být čisté, bez vynechání nebo falešných neutrálů; v případě škubání zkontrolujte vůli řetězu a aktualizaci ECU. Ověřte činnost náklonového ABS (kontrolky chyb), přepínejte ATC/AWC a sledujte, zda se změny projeví v jízdě. Vyžádejte si oba klíče, otestujte tempomat a spárování volitelného modulu MIA, pokud je namontován.
Proveďte zkušební jízdu a sledujte stabilitu při prudkém brzdění a v rychlých esíčkách; řízení nesmí „plavat“ ani cvakat v hlavovém složení. Změřte vůli řetězu (držte se 25–30 mm uprostřed dráhy), zkontrolujte těsnost gufer vidlice a případné úniky na zadním tlumiči. Zkontrolujte tloušťku brzdových destiček (min. cca 1 mm), stav kotoučů bez rýh a házivosti a ověřte správné rozměry a stáří pneumatik 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17; prohlédněte úchyty kapotáže a hrany kapot na známky pádu či domácích oprav.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi