Popis vozidla:
Triumph Paris Italie nabízí tuto BONNEVILLE T100 s brzdou A2. Motorka je ve velmi pěkném stavu, po údržbě a bez dalších nákladů.
Doplňky:
Vozidlo je viditelné po domluvě v našem SHOWROOMU.
2021
5.957 km
Včetně všech poplatků
Triumph Bonneville T100
Le Kremlin-Bicêtre
Triumph Bonneville T120 je vlajkový „modern classic“ britské značky a přímý odkaz na ikonickou T120 z roku 1959. Využívá kapalinou chlazený paralelní dvouválec HT (High Torque) o objemu 1200 cm³ se 270° klikovou hřídelí, který nabízí přibližně 59 kW (80 PS) a 105 Nm v nízkých otáčkách kolem 3 500 ot./min. Šestistupňová převodovka, pohodlná ergonomie a stabilní ocelový rám z něj dělají civilizovaný univerzál pro město i okresky s výrazným charakterem klasiky.
Design věrně cituje šedesátá léta: kapkovitá 14,5l nádrž s ruční linkou, rovné sedlo a „peashooter“ koncovky výfuků, doplněné o drátěná kola (vpředu 18", vzadu 17"). Dvojice analogových budíků s decentním LCD displejem, bohaté chromované nebo „Black“ provedení a decentní žebrování hlav a válců podtrhují autentický vzhled. Celkový dojem je klasický, ale detailní zpracování a proporce působí moderně a hodnotně.
Technicky jde o modernu skrytou v tradičním kabátu: ride-by-wire, dva jízdní režimy (Rain/Road), vypínatelné trakční kontroly a ABS. Od modernizace 2021 (Euro 5) je T120 o zhruba 7 kg lehčí díky novým kolům a vnitřnostem motoru, přibylo jedno-tlačítkové tempomatu a vpředu jsou účinnější dvoupístkové třmeny Brembo na dvojici 310mm kotoučů (vzadu 255 mm). Podvozek tvoří 41mm přední vidlice a dvojité zadní tlumiče s nastavením předpětí, sedlo je nízko (cca 790 mm) a pneumatiky mají rozměry 100/90-18 a 150/70 R17.
Největší devizou je hutný zátah odspodu: 105 Nm dostupných brzy dodává klid a jistotu při předjíždění i na klikatých silnicích bez nutnosti podřazovat. Motorka je neutrální v náklonech, na brzdách stabilní a nabídne solidní komfort pro jezdce i spolujezdce. V městském provozu oceníte nízké sedlo, plynulou odezvu plynu a kultivovaný projev dvouválce s vyvažovací hřídelí.
Elektronická asistence je přítomná, ale nenápadná: režimy Rain/Road, vypínatelná TC a ABS pomohou na mokru, tempomat (od MY21) zklidní dálniční přesuny a asistenční/slipper spojka snižuje sílu na páčce i riziko zablokování zadního kola při podřazení. Vyhřívané rukojeti a USB zásuvka pod sedlem (podle výbavy a ročníku) zvyšují každodenní použitelnost beze ztráty klasického dojmu.
Servisní plán je rozumný: pravidelný servis po 16 000 km/12 měsících a kontrola ventilových vůlí obvykle ve 32 000 km drží náklady na uzdě. Přístup k olejovému filtru a vypouštěcímu šroubu je snadný, řetězový sekundár je nenáročný a diagnostika přes servisní konektor usnadňuje kontrolu chyb. Díly i doplňky (zavazadla, plexi, ochranné oblouky) jsou dobře dostupné, což z T120 dělá vděčný základ pro personalizaci.
Zkontrolujte motor a chlazení: prohlédněte těsnost kolem víka ventilů, krytu alternátoru a hadic chladiče, zda nejsou stopy po úniku. Sejměte sedlo a zkontrolujte stav kabeláže a konektorů u USB zásuvky a jednotky ECU, vlhkost a oxidaci nepodceňujte. Ověřte servisní historii – hledejte razítka po 16 000 km intervalech a potvrzení o kontrole ventilových vůlí kolem 32 000 km; ověřte, zda byly provedeny případné servisní kampaně Triumph (aktualizace softwaru ECU u raných ročníků, upgrady dle VIN).
Prověřte podvozek a brzdy: zvedněte předek a zkontrolujte vůli v krku řízení, plynulost chodu 41mm vidlice a případné úniky oleje na guferách. Otestujte funkci předních brzd – u ročníků 2021+ se zaměřte na chod dvoupístkových třmenů Brembo a rovnoměrné brzdění na dvojici 310mm kotoučů; u starších kusů prověřte stav třmenů Nissin. Zkontrolujte drátěná kola – klepněte na špice, doťukejte povolené, hledejte korozi na niplech a počítejte s tím, že pneumatiky jsou s duší; prohlédněte ráfky, ventilky a datum výroby pneumatik.
Otestujte elektroniku a jízdní projev: zapněte zapalování, otestujte funkci jízdních režimů, tempomatu (u MY21+), vyhřívaných rukojetí a ujistěte se, že kontrolky ABS/TC po rozjezdu zhasnou. Proveďte zkušební jízdu – motor musí plynule táhnout od cca 2 000 ot./min bez cukání, zkontrolujte lehký chod asistenční/spojky a přesnost řazení šestistupňové převodovky. Při brzdění z nízkých rychlostí sledujte pulzování (zkroucené kotouče), při ustálené jízdě vibrace v zrcátkách a při vyšší zátěži poslechněte neobvyklé klepání rozvodů či rachot volnoběžky.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi