Model: KTM Duke 890, rok výroby 06/2021
Stav: Top stav, pravidelný servis, najeto pouze 7940 km (stále se jezdí).
Technické vybavení:
Další informace: Čerstvě po servisu, obuty pneu Supercorsa V3.
Osobní poznámka: S motocyklem jsem naprosto spokojený, rád bych zkusil Aprilia RS 660 (možná výměna).
2021
7.940 km
Včetně všech poplatků
KTM Duke 890
Roudnice nad Labem
KTM 890 Duke, přezdívaný The Scalpel, patří mezi nejostřejší středněobjemové naháče na trhu. Dvouválec LC8c o objemu 889 cm³ nabízí silný střed a okamžitou odezvu, díky níž působí motorka extrémně lehce a přesně. Ve standardní verzi dává zhruba 85 kW (115 k) a 92 Nm, přičemž suchá hmotnost se drží kolem 169 kg, což v kombinaci s 14litrovou nádrží znamená velmi svižný poměr výkon/hmotnost.
Design kombinuje minimalistický streetfighter vzhled se zřetelnou oranžovou identitou KTM. Kompaktní rozměry, úzký střed a ostré hrany kapotáží podtrhuje plně LED světlomet se signifikantním denním svícením. Ergonomie míří na aktivní posed: sedlo zhruba 820 mm, široká kónická řídítka a stupačky umístěné pro dostatek světlé výšky v náklonu.
Rám je svařen z chrom-molybdenové příhradoviny a motor v něm slouží jako namáhaný prvek; zadní podsedlový rám je hliníkový s integrovanou airboxovou schránou. Přední vidlice WP APEX 43 mm (otevřená kazeta) a zadní tlumič WP APEX s nastavením předpětí a odskoku poskytují zdvih přibližně 140/150 mm. Brzdy tvoří vpředu dva 300mm kotouče s radiálními čtyřpístkovými třmeny J.Juan, vzadu 240mm kotouč; o trakci se stará 6osá IMU s náklonovým ABS (Bosch 9.1 MP) a MTC, k dispozici jsou režimy Rain/Street/Sport a volitelný Track.
Hlavní silou 890 Duke je precizní ovladatelnost a extrémně přesné řízení. Ostrá geometrie (krátký rozvor cca 1 475 mm, strmý úhel hlavy řízení) spolu s nízkou setrvačností kliky dává motorce lehkost v překlápění a jistotu při brzdění na náklonu. Dvouválec má silný střed otáček a díky asistované antihoppingové spojce PASC zůstává stabilní i při agresivních podřazeních.
Elektronika je dobře odladěná do praxe: náklonové ABS se Supermoto módem, citlivé MTC a jemná plynová mapa přes ride-by-wire s několika úrovněmi odezvy. Volitelný Quickshifter+ (nahoru/dolů), Launch Control a Track mód s 9stupňovým nastavením prokluzu umožní doladit chování na okresce i na trati. 5" TFT je přehledné, s intuitivním ovládáním a možností aktivace doplňkových funkcí (např. tempomat a KTM My Ride).
Technicky potěší robustní LC8c: DOHC, 8 ventilů, vysoký kompresní poměr kolem 13,5:1 a tlakové mazání se dvěma čerpadly pro stabilní film oleje. Šetřící konstrukce (motor jako nosný prvek, lehká kola 17" s pneumatikami 120/70 a 180/55) udržuje hmotnost nízko a přístupnost k servisním úkonům dobré. Spotřeba se běžně pohybuje kolem 5 l/100 km, takže i při svižném tempu nabídne reálný dojezd přes 250 km.
Zkontrolujte kompletní servisní historii, zejména první zásadní prohlídku s kontrolou ventilových vůlí a záznamy o aktualizacích softwaru ECU/IMU. Otevřete servisní menu na TFT a ověřte, které pakety (Track, Quickshifter+, tempomat) jsou legálně aktivované licencí, ať víte, za co reálně platíte. Prohlédněte, zda nejsou známky přehřívání nebo úniků kolem vodní pumpy a hadic chlazení.
Proveďte zkušební jízdu a otestujte modulaci přední brzdy, zda se neprojevuje pulzování kotoučů (u některých kusů se časem vymačkají). Otestujte funkci Quickshifteru v nízké i vyšší zátěži – řazení musí být čisté bez kopanců či falešných neutrálů; v případě škubání si vyžádejte kontrolu kalibrace a snímače řazení. Zkontrolujte vůle v hlavovém složení a v uložení kyvky a přepákování – při zatlačení na zadek nesmí nic lupat ani drhnout.
Sejměte boční kryty a prohlédněte oblast kolem výstupního hřídele (gufero), víka spojky a spojkového válce, zda neprosakuje olej či brzdová kapalina. Zkontrolujte stav řetězové sady (nerovnoměrné vytahání, zuby do háku) a kotoučů s deskami, protože u agresivní jízdy odcházejí rychleji. Ověřte rovněž stav chladiče a předního LED světlometu – zkontrolujte, zda DRL i potkávací/dálková svítí bez chybových hlášek a bez zamlžování v parabole.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi