Motocykl: KTM 890 R DUKE
Rok výroby: 2021
Najeté kilometry: 8000 km
Stav: Koupená nová v ČR, servisní knížka k dispozici, COC LIST, 2 klíče, kódová karta.
Doplňky:
STK platná do: 28...
2021
8.000 km
Včetně všech poplatků
KTM DUKE 890 R 2021
Třebíč
KTM 890 Duke, přezdívaný The Scalpel, patří mezi nejostřejší středněobjemové naháče na trhu. Dvouválec LC8c o objemu 889 cm³ nabízí silný střed a okamžitou odezvu, díky níž působí motorka extrémně lehce a přesně. Ve standardní verzi dává zhruba 85 kW (115 k) a 92 Nm, přičemž suchá hmotnost se drží kolem 169 kg, což v kombinaci s 14litrovou nádrží znamená velmi svižný poměr výkon/hmotnost.
Design kombinuje minimalistický streetfighter vzhled se zřetelnou oranžovou identitou KTM. Kompaktní rozměry, úzký střed a ostré hrany kapotáží podtrhuje plně LED světlomet se signifikantním denním svícením. Ergonomie míří na aktivní posed: sedlo zhruba 820 mm, široká kónická řídítka a stupačky umístěné pro dostatek světlé výšky v náklonu.
Rám je svařen z chrom-molybdenové příhradoviny a motor v něm slouží jako namáhaný prvek; zadní podsedlový rám je hliníkový s integrovanou airboxovou schránou. Přední vidlice WP APEX 43 mm (otevřená kazeta) a zadní tlumič WP APEX s nastavením předpětí a odskoku poskytují zdvih přibližně 140/150 mm. Brzdy tvoří vpředu dva 300mm kotouče s radiálními čtyřpístkovými třmeny J.Juan, vzadu 240mm kotouč; o trakci se stará 6osá IMU s náklonovým ABS (Bosch 9.1 MP) a MTC, k dispozici jsou režimy Rain/Street/Sport a volitelný Track.
Hlavní silou 890 Duke je precizní ovladatelnost a extrémně přesné řízení. Ostrá geometrie (krátký rozvor cca 1 475 mm, strmý úhel hlavy řízení) spolu s nízkou setrvačností kliky dává motorce lehkost v překlápění a jistotu při brzdění na náklonu. Dvouválec má silný střed otáček a díky asistované antihoppingové spojce PASC zůstává stabilní i při agresivních podřazeních.
Elektronika je dobře odladěná do praxe: náklonové ABS se Supermoto módem, citlivé MTC a jemná plynová mapa přes ride-by-wire s několika úrovněmi odezvy. Volitelný Quickshifter+ (nahoru/dolů), Launch Control a Track mód s 9stupňovým nastavením prokluzu umožní doladit chování na okresce i na trati. 5" TFT je přehledné, s intuitivním ovládáním a možností aktivace doplňkových funkcí (např. tempomat a KTM My Ride).
Technicky potěší robustní LC8c: DOHC, 8 ventilů, vysoký kompresní poměr kolem 13,5:1 a tlakové mazání se dvěma čerpadly pro stabilní film oleje. Šetřící konstrukce (motor jako nosný prvek, lehká kola 17" s pneumatikami 120/70 a 180/55) udržuje hmotnost nízko a přístupnost k servisním úkonům dobré. Spotřeba se běžně pohybuje kolem 5 l/100 km, takže i při svižném tempu nabídne reálný dojezd přes 250 km.
Zkontrolujte kompletní servisní historii, zejména první zásadní prohlídku s kontrolou ventilových vůlí a záznamy o aktualizacích softwaru ECU/IMU. Otevřete servisní menu na TFT a ověřte, které pakety (Track, Quickshifter+, tempomat) jsou legálně aktivované licencí, ať víte, za co reálně platíte. Prohlédněte, zda nejsou známky přehřívání nebo úniků kolem vodní pumpy a hadic chlazení.
Proveďte zkušební jízdu a otestujte modulaci přední brzdy, zda se neprojevuje pulzování kotoučů (u některých kusů se časem vymačkají). Otestujte funkci Quickshifteru v nízké i vyšší zátěži – řazení musí být čisté bez kopanců či falešných neutrálů; v případě škubání si vyžádejte kontrolu kalibrace a snímače řazení. Zkontrolujte vůle v hlavovém složení a v uložení kyvky a přepákování – při zatlačení na zadek nesmí nic lupat ani drhnout.
Sejměte boční kryty a prohlédněte oblast kolem výstupního hřídele (gufero), víka spojky a spojkového válce, zda neprosakuje olej či brzdová kapalina. Zkontrolujte stav řetězové sady (nerovnoměrné vytahání, zuby do háku) a kotoučů s deskami, protože u agresivní jízdy odcházejí rychleji. Ověřte rovněž stav chladiče a předního LED světlometu – zkontrolujte, zda DRL i potkávací/dálková svítí bez chybových hlášek a bez zamlžování v parabole.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi