Prodám KTM 390 Adventure, rok výroby 2021, první registrace 2022.
Motorka je ve výborném stavu, najeto pouze 7 800 km, garážovaná a pravidelně servisovaná.
Nikdy nehavarovaná, vše plně funkční.
Doplňky:
Skvělá motorka pro začínající i zkušené jezdce – lehká, obratná a zároveň dostatečně výkonná pro delší cestování.
Důvod prodeje: přechod na silnější motorku.
Možná osobní prohlídka po domluvě (Chodský Újezd).
2021
7.800 km
Včetně všech poplatků
KTM 390 Adventure – r.v. 2021, v provozu od 2022, 7 800 km
Planá
KTM 390 Adventure je lehké cestovní enduro pro držitele A2 (32 kW/44 k), které kombinuje jednoválcový motor 373 cm³ s elektronickou výbavou obvyklou u větších adventure strojů. Díky nízké pohotovostní hmotnosti okolo 172–177 kg a dlouhému zdvihu podvozku se hodí jak do města, tak na šotolinu a delší tripy. Motor nabízí cca 37 Nm při ~7000 ot./min, 6stupňovou převodovku a asistované/anti-hoppingové spojení PASC pro hladké podřazování.
Design vychází z rally DNA KTM: úzká stavba, vysoké plexi a výrazný „beak“ doplňuje plnohodnotné LED osvětlení. Kola 19"/17" (předek/zadek) mohou být litá nebo drátěná tubeless (dle ročníku/varianty), obutá typicky do 100/90 R19 a 130/80 R17. Sedlo ve výšce okolo 855 mm, široká řídítka a úzká nádrž 14,5 l dávají dobrý komfort vsedě i ve stupačkách; reálný dojezd přes 350 km není problém.
Podvozek tvoří ocelový příhradový rám s dlouhým kyvným ramenem a odpružení WP APEX: vpředu USD 43 mm se zdvihem cca 170 mm a vzadu kolem 177 mm (u novějších ročníků s možností seřizování komprese/odskoku). Brzdí se sadou ByBre s 320mm kotoučem vpředu (radiální 4pístek) a 230mm vzadu, podporovanou systémem Bosch 9.1MP s náklonovým ABS a režimem Offroad (deaktivace ABS na zadku). Ride-by-wire, MTC (trakce) s offroad logikou, 5" TFT s konektivitou KTM My Ride a volitelný Quickshifter+ podtrhují moderní výbavu.
Hlavní devizou je poměr výkon/hmotnost a ovladatelnost: jednoválec má živou odezvu odspodu a díky PASC spojce se motorka ochotně skládá do zatáček i na šotolině. Dlouhé zdvihy a 19" přední kolo zajišťují stabilitu na rozbitých okreskách, přitom v provozu se 390-ka snadno protáhne i úzkými uličkami. Spotřeba kolem 3,5–4,0 l/100 km drží náklady nízko.
Elektronická výbava je na třídu nadstandardní: náklonové ABS Bosch 9.1MP, MTC s Offroad režimem a možnost vypnout ABS na zadku pomáhají začátečníkům i zkušenějším jezdcům. TFT 5" je čitelné na slunci, nabízí připojení telefonu, hudbu a navigační pokyny přes KTM My Ride; u některých verzí lze aktivovat Quickshifter+ pro plynulé řazení bez spojky. Plnohodnotné LED osvětlení zlepšuje viditelnost v noci a v dešti.
Technicky potěší jednoduchá konstrukce s dobrým přístupem k servisním místům: olejové intervaly jsou obvykle 7 500 km a kontrola ventilových vůlí 15 000 km. Díly WP/ByBre jsou rozšířené a dostupné, drátěná tubeless kola (u příslušných verzí) usnadní opravu defektu bez duše. Řetězový sekundár je levný na údržbu a modulární doplňky KTM PowerParts (kryty, chrániče, sedla) rozšiřují použitelnost bez zásahů do konstrukce.
Zkontrolujte kola podle typu: u litých ráfků prohlédněte okraje na mikropraskliny po jízdě v terénu, u drátěných vyzkoušejte napětí špic (pootočte kolem a poslouchejte nerovnoměrné „cvakání“), případně je nechte vycentrovat. Zvedněte předek, pomalu otáčejte řídítky a otestujte ložiska krku řízení na zadrhávání v přímé poloze; vůle či „zářezy“ jsou časté po jízdě v terénu. Prohlédněte gufera vidlice a trubky na rýhy, sejměte prachovky a zkontrolujte, zda není pod nimi olej.
Sejměte sedlo a víko airboxu, zkontrolujte těsnění a filtr na stopy prachu – u zaneseného nebo netěsného airboxu hrozí zvýšené opotřebení válce. Otestujte spojkový lanko (plynulý chod, třepení u páčky), poslechněte za studena napínák rozvodu a vůle ventilů (cvakání by nemělo být výrazné). Zkontrolujte řetěz a unašeče (gumy v rozetě) na vůli; při prudké akceleraci a deceleraci otestujte, zda není rána od vymláceného cush-drive.
Otestujte funkci ABS a MTC: na štěrku aktivujte Offroad ABS a ověřte, že zadní kolo lze blokovat a že se nastavení po vypnutí/zapnutí zapalování chová dle ročníku správně. Zkontrolujte snímače a kabeláž u předního ABS kroužku a na kyvce, zda nejsou odřené; spárujte telefon s TFT a prověřte KTM My Ride (stabilita spojení, zobrazování navigačních pokynů). Podívejte se na TFT, zda netrpí zamlžováním nebo mrtvými pixely, a ověřte případně funkci Quickshifter+ (řaďte v zátěži 3.–4. a 4.–5. bez spojky); u dealera nechte prověřit VIN na případné servisní kampaně a aktualizace SW ECU/ABS.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi