Stav motocyklu: Prodám enduro Husqvarna TE 300 2021 Rockstar Edition. Motocykl má najeto 259 hodin a olej byl měněn po 10 hodinách. Ve 200 hodinách proběhla generálka motoru zahrnující výměnu pístu, ojniční sady a ložisek (O. Kotrba). Podvozek a brýle, řidítka a koncovka výfuku jsou nejeté.
Doplňky a výbava:
Příslušenství: Součástí prodeje je přídavek, náhradní kolečko, rozetu (12/51), brzdové a spojkové páčky a další originální díly. Dále přidám také náhradní starší plasty, laděnou koncovku FMF a originální výfukové koleno.
DPH: Je zahrnuto v ceně.
2021
259 km
Včetně všech poplatků
Husqvarna TE 300
Rataje nad Sázavou
Husqvarna 701 Enduro patří mezi nejschopnější velké jednoválcové dual-sporty na trhu. S moderním motorem LC4 o objemu 692,7 cm³ nabízí až 55 kW (cca 74 k) a zhruba 73–74 Nm, což v kombinaci s nízkou hmotností (suchá cca 146 kg) dává velmi silný tah odspodu i svižnou jízdu na silnici. Díky dlouhému pérování a elektronickým asistentům zvládá denní dojíždění, rychlé okresky i skutečný off-road s výbornou stabilitou a kontrolou. Servisní intervaly 10 000 km u tohoto jednoválce navíc potěší ty, kteří najezdí hodně kilometrů.
Design je strohý, funkční a typicky „husqvarnovský“ – bílo-modro-žluté lakování, štíhlé boční panely a vysoké enduro blatníky. Úzký „pas“ motocyklu usnadňuje jízdu ve stupačkách a snadné přenášení hmotnosti v terénu, jednosedlo je dlouhé a rovné pro volný pohyb těla. Vizuálně působí 701 Enduro lehce a kompaktně; i přes robustní výbavu a 21"/18" kola (90/90-21 a 140/80-18) zůstává obratná mezi stromy i v městském provozu.
Technicky stojí za pozornost příhradový rám z chrom-molybdenové oceli a polyamidový podsedlový rám sloužící zároveň jako 13l palivová nádrž. Přední plně stavitelná vidlice WP XPLOR 48 a zadní tlumič WP se spojovacím přepákováním poskytují přibližně 250 mm zdvihu, brzdy zajišťuje Brembo (přední kotouč 300 mm, zadní 240 mm). Motor LC4 má vyvažovací hřídele pro výrazné snížení vibrací, ride-by-wire Keihin EMS a antihoppingovou asistovanou spojku; novější ročníky přidávají Quickshifter+ (obousměrné řazení), kontrolu trakce MTC a náklonové ABS Bosch s Offroad režimem. Přístrojovka je jednoduché LCD, osvětlení a maska se dle ročníku liší (novější provedení mají modernizované světlo a LED směrovky).
Největší devizou je kombinace lehké ovladatelnosti a silného jednoválce s hutným středem otáček. Motorka výborně „sedí“ v rychlém rozbitém terénu i na šotolině, přitom na asfaltu zvládá svižné přesuny bez nervozity v řízení. Dlouhé zdvihy WP XPLOR se dají jemně doladit na jezdce i náklad a dvojice vyvažováků v motoru udržuje kulturu běhu na neobvyklou úroveň pro tuto kubaturu.
Elektronické asistenty výrazně rozšiřují použitelnost v terénu i na silnici. Režim Offroad ABS ponechá aktivní citlivou přední brzdu a vypne ABS vzadu, takže se dá motorku opřít do smyku; MTC je u novějších ročníků náklonové a lze jej vypnout či přepnout mapy plynu. Quickshifter+ (dle ročníku) umožňuje řadit nahoru i dolů bez spojky a ride-by-wire zajišťuje přesné dávkování plynu i v technických pasážích.
Praktickým plusem jsou 10 000km servisní intervaly, dobrý přístup k filtru vzduchu pod sedlem a jednoduchá konstrukce jednoválce s rozšířenou dostupností dílů (mnoho komponent sdílí s KTM 690). Olejová soustava používá dva filtry a dvě sítka, což usnadňuje kontrolu stavu motoru a prodlužuje jeho životnost. Elektronika je diagnostikovatelná přes OBD a nastavení podvozku je plně servisovatelné – 701 Enduro je tak dlouhodobě udržitelný stroj i pro náročné uživatele.
Sejměte sedlo a zkontrolujte těsnost airboxu a správné usazení filtru; prach za filtrem je varovným signálem vniknutí nečistot do sání. Nastartujte studený motor a poslouchejte nadměrné mechanické zvuky rozvodů či klepání – volnoběh by měl být stabilní a bez zhasínání. Zkontrolujte servisní historii, zejména dodržení výměn oleje a kontrol vůlí ventilů po 10 000 km, a prohlédněte stav sítěk a filtrů, pokud jsou k dispozici záznamy.
Otestujte funkci hydraulické spojky – záběr musí být konzistentní bez prokluzu a úniků u hlavního i pomocného válce; ptejte se, zda byl vyměněn sériový spojkový slave za odolnější (častá preventivní úprava). Proveďte zkušební jízdu a vyzkoušejte Quickshifter+ (pokud jej daný ročník má), přepínání jízdních režimů, vypnutí MTC a aktivaci Offroad ABS; kontrolky chyb na přístrojovce nesmí svítit. Po zahřátí motor vypněte a opět nastartujte – palivové čerpadlo musí spolehlivě naprázdno „zabzučet“ a motorka nesmí škubat při plném plynu (podezření na čerpadlo či filtr).
Zvedněte přední kolo a zkontrolujte vůli v ložiscích krku řízení i hladký chod bez zadrhávání; prohlédněte těsnost gufer vidlice WP XPLOR a stav pouzder přepákování zadního tlumiče. Zkontrolujte ráfky (21/18) na promáčkliny, napnutí drátů a vůli ložisek kol; podívejte se na stav kotoučů (přední 300 mm, zadní 240 mm) a ABS snímačů s tónovacími kroužky. Prohlédněte polyamidový podsedlový rám/nádrž na vlasové trhliny kolem držáků a hrdla, ověřte těsnost víčka, zkontrolujte gufero výstupní hřídele, opotřebení kluzné lišty řetězu a vůle gum v unašeči (cush drive) – nadměrná vůle se projeví lupáním při akceleraci a deceleraci.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi