Forza 300 v krásném originálním stavu!
Technické informace:
Aktuální stav:
Doplňky:
Po dohodě možnost doplnit o držák a kufr.
Po dohodě také možnost zajištění STK a českého TP.
Přednosti:
Všechny motocykly a skútry pocházejí od stálých a léty prověřených dodavatelů, většinou koncesionářů dané značky. Můžeme doložit legalitu původu a garantujeme, že motocykl nebo skútr lze bezproblémově přihlásit v České Republice pro provoz na pozemních komunikacích. Velká většina motocyklů disponuje papírovou nebo elektronickou originální servisní knihou.
Prohlédněte si kompletní nabídku motocyklů na stránkách firmy RHM motocykly.
2021
26.639 km
Včetně všech poplatků
Honda Forza 300
Velký Třebešov
Honda Forza 300 je prémiový maxi skútr střední třídy, který míří na jezdce s řidičským oprávněním A2 a požadavkem na univerzální stroj pro město i delší přesuny. Kapalinou chlazený jednoválec o objemu 279 cm³ nabízí výkon cca 18,5 kW při 7 000 ot./min a točivý moment kolem 27 Nm, takže zvládá svižné zrychlení i dálniční tempo okolo 120–130 km/h. Díky kombinaci 15" předního a 14" zadního kola, dvoukanálového ABS a HSTC (Honda Selectable Torque Control) patří mezi nejstabilnější a nejjistější skútry své kategorie.
Design s ostrými liniemi a kompaktnější siluetou působí sportovně, ale zároveň kultivovaně. Plně LED osvětlení zajišťuje výbornou viditelnost i v dešti a za šera a přispívá k modernímu vzhledu. Elektricky nastavitelný štít s rozsahem cca 140 mm dovolí rychle přizpůsobit ochranu proti větru podle postavy a rychlosti, takže Forza 300 je pohodlná jak do města, tak na okresky.
Pod sedlem je prostor zhruba 48 litrů – v praxi se vejdou dvě helmy (dle tvaru) nebo kombinace helma + batoh, a v levé schránce je 12V zásuvka pro dobíjení. Smart Key systém (bezkontaktní klíč) ovládá zapalování, zámek sedla i volitelný 45l horní kufr, což je velmi praktické při každodenním používání. Ocelový trubkový rám, 33mm teleskopická vidlice, dvojice zadních tlumičů s 7stupňovým předpětím a brzdová sestava s předním kotoučem 256 mm a zadním 240 mm tvoří solidní technický základ; pohon obstarává bezstupňová převodovka V-Matic s řemenem.
Hlavní devizou je kombinace klidného, pružného motoru a jistého podvozku. Jednoválec s vyvažovacím hřídelem má kultivovaný chod, nízké vibrace a v reálu spotřebu okolo 3,2–3,5 l/100 km, takže při nádrži cca 11,5 l nabídne slušný dojezd. Ergonomie s předsunutou pozicí nohou, sedlo ve výšce cca 780 mm a účinný větrný štít dělají z Forzy 300 pohodlného společníka na každý den.
Elektronická výbava je na skútr této třídy nadstandardní: dvoukanálové ABS a vypínatelné HSTC hlídají trakci na mokru či kostkách, Smart Key usnadňuje manipulaci a plně LED světla zlepšují vidět i být viděn. Multifunkční přístrojovka kombinuje dvojici analogových budíků s centrálním LCD a zobrazuje mimo jiné dojezd, průměrnou i okamžitou spotřebu a venkovní teplotu.
Technicky potěší robustní brzdová soustava a podvozek, který je stabilní i ve vysokých rychlostech. Přístup k základní údržbě je snadný: výměna motorového oleje a filtru se obvykle řeší po 12 000 km (při častém městském provozu je vhodné zkrátit interval), kontrola ventilových vůlí a pohonu variátoru se dělá zpravidla po 24 000 km. Díly jako variátorové válečky, spojkové obložení a hnací řemen jsou dobře dostupné a cenově rozumné.
Zkontrolujte stav pohonu CVT. Sejměte levý kryt variátoru (pokud to prodejce umožní) a zkontrolujte šířku a praskliny na řemenu, vůle variátoru a opotřebení válečků; po zkušební jízdě sáhněte na zvon spojky, zda není přehřátý. Při rozjezdech otestujte plynulost – cukání a chvění značí zapečené obložení spojky nebo zvlněný zvon. Vyžádejte si doklad o výměně řemenu a kontrole variátoru kolem 24 000 km; pokud chybí, započítejte preventivní servis do rozpočtu.
Prověřte elektroniku a ovládací prvky. Otestujte funkci elektrického plexi v celém rozsahu – nesmí škubat, drhnout ani vydávat kovové skřípání; zkontrolujte vůle ve vodítkách. Zapněte zapalování a sledujte kontrolky ABS a T (HSTC) – musí po rozjetí zhasnout; na bezpečném povrchu otestujte, že HSTC lze vypnout/zapnout a že systém nehlásí chybu. Ověřte kompletnost Smart Key: vyžádejte dva funkční klíčky, vyzkoušejte odemykání sedla i (pokud je) smart horní kufr; vyměňte baterii klíčenky, pokud je doslábla.
Zaměřte se na podvozek, brzdy a známky koroze. Proveďte zkušební jízdu a otestujte brzdění z vyšší rychlosti – pátrajte po pulzování (zvlněné kotouče) a zkontrolujte tloušťku destiček; aktivujte parkovací brzdu a ověřte, že jistě drží. Zvedněte předek a překontrolujte vůli v ložiskách řízení, prohlédněte gufera vidlice a zadní tlumiče, zda netečou. Otevřete sedlo, zkontrolujte těsnění kufru a drenáže (stopy po vodě jsou varovný signál); prohlédněte výfuk a středový stojan na korozi a ověřte servisní historii – zejména výměny brzdové kapaliny a chladicí kapaliny po 2 letech a kontrolu ventilových vůlí okolo 24 000 km.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi