Popis motorky: Aprilia RS660 (2021)
Tato Aprilia RS660 je ve skvělém stavu s najetými pouze 9.000 km. Motorka je vybavena řadou vylepšení a možností pro zlepšení výkonu a jízdních vlastností.
Specifikace:
Doplňky a upgrady (v hodnotě přes € 2.500):
Motorka byla vždy pečlivě udržována a skladována v teple. Nevykazuje žádné poškození ani pády a byla pravidelně servisována dealerem v Belgii.
Je dodávána s originálním výfukem a díly, včetně stupaček a sedla pro spolujezdce.
Tato Aprilia RS660 představuje jedinečnou příležitost vlastnit téměř novou motorku v top stavu s vysoce kvalitními upgrady pro nadšence jak pro silniční, tak závodní použití.
2021
9.100 km
Včetně všech poplatků
Aprilia RS 660
leidschendam
Aprilia RS 660 je moderní střední sportovní motocykl, který propojuje každodenní použitelnost s ostrým sportem. Dvouválcový řadový motor o objemu 659 cm³ s klikou 270° poskytuje 73,5 kW (100 k) při cca 10 500 ot./min a 67 Nm, přičemž díky nízké hmotnosti okolo 183 kg (v plné náplni) nabízí výborný poměr výkonu a hmotnosti. Posez je méně extrémní než u superbiků, sedlo ve výšce okolo 820 mm a kompaktní ergonomie z něj dělají skvělou volbu pro silnici i občasný track day.
Design vychází z aerodynamiky vyvíjené ve větrném tunelu a je zaměřený na stabilitu i chlazení. Dvouplášťová kapotáž s integrovanými „winglets“ zlepšuje přítlak na přední kolo ve vyšších rychlostech a odvádí horký vzduch od jezdce. Přední LED světla s denním svícením a přisvěcováním do zatáček, kompaktní zádová část a výrazné barevné kombinace (např. Acid Gold, Lava Red, Apex Black) podtrhují italskou sportovní estetiku.
Hliníkový dvojitý páteřový rám a asymetrická hliníková kyvná vidlice tvoří pevný základ pro přesné vedení stopy. Vpředu pracuje 41mm USD vidlice Kayaba s nastavením předpětí a odskoku, vzadu je centrální tlumič rovněž s možností nastavení předpětí a odskoku. Brzdový systém tvoří dvojice 320mm kotoučů s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo a radiálním hlavním válcem, vzadu 220mm kotouč; obuty jsou 17" kola s pneumatikami Pirelli Diablo Rosso Corsa II v rozměrech 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17. Krátký rozvor kolem 1 370 mm a strmější geometrie přinášejí agilitu bez ztráty stability.
Hlavní síla RS 660 je v kombinaci lehké ovladatelnosti a hutného středního pásma výkonu. Charakter dvouválce s 270° klikou připomíná vé��kový průběh tahu, takže motorka zabírá už od nízkých otáček a plynule akceleruje až k omezovači. Chassis je čitelné a stabilní při brzdění i v náklonu, takže jezdci dává velkou důvěru na okreskách i na okruhu.
Elektronika patří ve třídě k nejvyspělejším: 6osá IMU řídí balíček APRC – ATC (trakce), AWC (wheelie control), AEB (brzdění motorem), AEM (mapy motoru), AQS (obousměrný quickshifter) – a spolupracuje s náklonovým ABS Bosch 9.1MP. K dispozici je pět jízdních režimů (Commute, Dynamic, Individual a okruhové Challenge, Time Attack), tempomat a 4,3" TFT displej; volitelný modul Aprilia MIA umožní konektivitu se smartphonem.
Technicky potěší antihoppingová asistenční spojka pro stabilní podřazování a jemné dávkování plynu díky ride-by-wire. Intervaly běžného servisu jsou rozumné (výměna oleje obvykle po 10 000 km, kontrola ventilových vůlí kolem 20 000 km) a přístup k filtrům a nastavením je dobrý. Úspornější dvouválec má příznivější provozní náklady než čtyřválcové supersporty a v reálném provozu se snadno vejde do spotřeby kolem 5 l/100 km.
Prověřte podle VIN, zda byly provedeny všechny servisní kampaně – u raných ročníků 2020 se řešily motory kvůli ojnicím, dále aktualizace softwaru ABS/IMU a úpravy stojanu/kyvky. Sejměte kryt airboxu a zkontrolujte případné zamlžení olejem či netěsnosti sání; při studeném startu naslouchejte neobvyklému klepání z horní části motoru. Zkontrolujte, zda motor plynule drží volnoběh a zda ventilátor zapíná kolem 100 °C bez chybových hlášení na TFT.
Otestujte funkci AQS quickshifteru při akceleraci i pod brzděním v rozmezí cca 4 000–10 000 ot./min – řazení musí být čisté, bez vynechání nebo falešných neutrálů; v případě škubání zkontrolujte vůli řetězu a aktualizaci ECU. Ověřte činnost náklonového ABS (kontrolky chyb), přepínejte ATC/AWC a sledujte, zda se změny projeví v jízdě. Vyžádejte si oba klíče, otestujte tempomat a spárování volitelného modulu MIA, pokud je namontován.
Proveďte zkušební jízdu a sledujte stabilitu při prudkém brzdění a v rychlých esíčkách; řízení nesmí „plavat“ ani cvakat v hlavovém složení. Změřte vůli řetězu (držte se 25–30 mm uprostřed dráhy), zkontrolujte těsnost gufer vidlice a případné úniky na zadním tlumiči. Zkontrolujte tloušťku brzdových destiček (min. cca 1 mm), stav kotoučů bez rýh a házivosti a ověřte správné rozměry a stáří pneumatik 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17; prohlédněte úchyty kapotáže a hrany kapot na známky pádu či domácích oprav.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi