Popis motorky: KTM Adventure 390 (2020)
KTM Adventure 390 je kompaktní a spolehlivá motorka pro všechny, kteří chtějí zažít dobrodružství na dvou kolech. Rok výroby 2020 a najeto pouze 19 500 km, z toho první majitel urazil 3 000 km.
Stav: Motorka je v bezvadném stavu, jede bez problémů a není potřeba žádných oprav ani servisních zásahů. Olej byl měněn před 1 000 km, což zajišťuje bezproblémovou jízdu a připravenost na výlety.
Vzhled: V tradiční oranžovo-bílé kombinaci KTM, motorka má pouze drobné oděrky, které jsou spíše kosmetického rázu a lze je snadno vyleštit.
Výbava:
Po dohodě je možné přikoupit kompletní sadu kovových kufrů Kappa s držáky, ale nejsou zahrnuty v základní ceně.
Spotřeba: Při klidné jízdě dosahuje spotřeba kolem 2,7 l/100 km, a i při zatížení s kufry je to kolem 3 l/100 km, což dělá z této motorky efektivní volbu pro delší cesty.
Motorka je momentálně umístěna v Klatovech a je vhodná jak pro městskou jízdu, tak pro dobrodružství na nezpevněných cestách.
2020
20.000 km
Včetně všech poplatků
KTM 390 Adventure
Klatovy
KTM 390 Adventure je lehké cestovní enduro pro držitele A2 (32 kW/44 k), které kombinuje jednoválcový motor 373 cm³ s elektronickou výbavou obvyklou u větších adventure strojů. Díky nízké pohotovostní hmotnosti okolo 172–177 kg a dlouhému zdvihu podvozku se hodí jak do města, tak na šotolinu a delší tripy. Motor nabízí cca 37 Nm při ~7000 ot./min, 6stupňovou převodovku a asistované/anti-hoppingové spojení PASC pro hladké podřazování.
Design vychází z rally DNA KTM: úzká stavba, vysoké plexi a výrazný „beak“ doplňuje plnohodnotné LED osvětlení. Kola 19"/17" (předek/zadek) mohou být litá nebo drátěná tubeless (dle ročníku/varianty), obutá typicky do 100/90 R19 a 130/80 R17. Sedlo ve výšce okolo 855 mm, široká řídítka a úzká nádrž 14,5 l dávají dobrý komfort vsedě i ve stupačkách; reálný dojezd přes 350 km není problém.
Podvozek tvoří ocelový příhradový rám s dlouhým kyvným ramenem a odpružení WP APEX: vpředu USD 43 mm se zdvihem cca 170 mm a vzadu kolem 177 mm (u novějších ročníků s možností seřizování komprese/odskoku). Brzdí se sadou ByBre s 320mm kotoučem vpředu (radiální 4pístek) a 230mm vzadu, podporovanou systémem Bosch 9.1MP s náklonovým ABS a režimem Offroad (deaktivace ABS na zadku). Ride-by-wire, MTC (trakce) s offroad logikou, 5" TFT s konektivitou KTM My Ride a volitelný Quickshifter+ podtrhují moderní výbavu.
Hlavní devizou je poměr výkon/hmotnost a ovladatelnost: jednoválec má živou odezvu odspodu a díky PASC spojce se motorka ochotně skládá do zatáček i na šotolině. Dlouhé zdvihy a 19" přední kolo zajišťují stabilitu na rozbitých okreskách, přitom v provozu se 390-ka snadno protáhne i úzkými uličkami. Spotřeba kolem 3,5–4,0 l/100 km drží náklady nízko.
Elektronická výbava je na třídu nadstandardní: náklonové ABS Bosch 9.1MP, MTC s Offroad režimem a možnost vypnout ABS na zadku pomáhají začátečníkům i zkušenějším jezdcům. TFT 5" je čitelné na slunci, nabízí připojení telefonu, hudbu a navigační pokyny přes KTM My Ride; u některých verzí lze aktivovat Quickshifter+ pro plynulé řazení bez spojky. Plnohodnotné LED osvětlení zlepšuje viditelnost v noci a v dešti.
Technicky potěší jednoduchá konstrukce s dobrým přístupem k servisním místům: olejové intervaly jsou obvykle 7 500 km a kontrola ventilových vůlí 15 000 km. Díly WP/ByBre jsou rozšířené a dostupné, drátěná tubeless kola (u příslušných verzí) usnadní opravu defektu bez duše. Řetězový sekundár je levný na údržbu a modulární doplňky KTM PowerParts (kryty, chrániče, sedla) rozšiřují použitelnost bez zásahů do konstrukce.
Zkontrolujte kola podle typu: u litých ráfků prohlédněte okraje na mikropraskliny po jízdě v terénu, u drátěných vyzkoušejte napětí špic (pootočte kolem a poslouchejte nerovnoměrné „cvakání“), případně je nechte vycentrovat. Zvedněte předek, pomalu otáčejte řídítky a otestujte ložiska krku řízení na zadrhávání v přímé poloze; vůle či „zářezy“ jsou časté po jízdě v terénu. Prohlédněte gufera vidlice a trubky na rýhy, sejměte prachovky a zkontrolujte, zda není pod nimi olej.
Sejměte sedlo a víko airboxu, zkontrolujte těsnění a filtr na stopy prachu – u zaneseného nebo netěsného airboxu hrozí zvýšené opotřebení válce. Otestujte spojkový lanko (plynulý chod, třepení u páčky), poslechněte za studena napínák rozvodu a vůle ventilů (cvakání by nemělo být výrazné). Zkontrolujte řetěz a unašeče (gumy v rozetě) na vůli; při prudké akceleraci a deceleraci otestujte, zda není rána od vymláceného cush-drive.
Otestujte funkci ABS a MTC: na štěrku aktivujte Offroad ABS a ověřte, že zadní kolo lze blokovat a že se nastavení po vypnutí/zapnutí zapalování chová dle ročníku správně. Zkontrolujte snímače a kabeláž u předního ABS kroužku a na kyvce, zda nejsou odřené; spárujte telefon s TFT a prověřte KTM My Ride (stabilita spojení, zobrazování navigačních pokynů). Podívejte se na TFT, zda netrpí zamlžováním nebo mrtvými pixely, a ověřte případně funkci Quickshifter+ (řaďte v zátěži 3.–4. a 4.–5. bez spojky); u dealera nechte prověřit VIN na případné servisní kampaně a aktualizace SW ECU/ABS.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi