KTM EXC 450 Sixdays je motorka ve skvělém technickém stavu, s minimálními kosmetickými vadami od běžného užívání. Najeto má 74 mth a olej byl měněn po 10 mth.
Doplňky a výbava:
Motorka se prodává s velkým TP bez záznamu majitele.
2019
74 km
Včetně všech poplatků
KTM EXC 450 Six Days
Buková
KTM 450 EXC je čtyřtaktní enduro vyšší střední kubatury, které stojí mezi hravější 350 a silovější 500. Vychází z firemní závodní platformy, ale je homologované pro silniční provoz a uzpůsobené pro dlouhé enduro přejezdy i technické speciály. Motor 449,9 cm³ se vstřikováním Keihin a široce odstupňovanou 6stupňovou převodovkou dává velmi použitelný zátah odspodu, zatímco podvozek PDS bez přepákování drží zadní kolo s výbornou trakcí v rozbitém terénu.
Designově sází na typické oranžové plasty s in-mold grafikou a velmi úzkou středovou částí, která usnadňuje přenos hmotnosti. Průsvitná nádrž o objemu zhruba 8,5–9 litrů zlepšuje kontrolu nad stavem paliva a štíhlé sedlo okolo 960 mm nad zemí dává jezdci prostor k pohybu. Novější ročníky (2024+) přidávají kompletně přepracované plasty a výrazně silnější LED světlomet pro lepší viditelnost při nočních přejezdech.
Technicky stojí za zmínku chrom-molybdenový rám a hliníková kyvka, vepředu 48mm vidlice WP (XPLOR u starších ročníků, XACT Closed Cartridge u 2024+) a vzadu tlumič WP PDS s novou geometrií pro lepší anti-squat. Brzdí se na vlnitých kotoučích 260/220 mm s brzdami Brembo, kola 21/18" s kvalitními ráfky a o obousměrnou komunikaci s jezdcem se starají lehké CNC/kované brýle s gumovým uložením řídítek. Motor má SOHC hlavu se čtyřmi ventily, DDS spojku s membránovou pružinou ovládanou hydraulicky a robustní převodovku Pankl; suchá hmotnost se drží zhruba kolem 109 kg.
Hlavní devizou je hutný, ale kultivovaný zátah – 450 EXC táhne od volnoběhu a ochotně se sbírá ve středních otáčkách, takže v technickém enduru není nutné motor přetáčet. Široce odstupňovaná 6stupňová převodovka umožní jak pomalé trialové pasáže, tak rychlé přejezdy, a PDS zadek udržuje výtečnou trakci na kořenech a kamení. Podvozek WP navíc poskytuje přesnou odezvu předního kola a dobrou oporu při brzdění na sypkém povrchu.
Doplňkovou přidanou hodnotou je elektronika: dvě volby map zapalování, volitelná kontrola trakce a u modelů 2024+ i quickshifter pro řazení nahoru pod plynem. Řízení motoru Keihin s 42mm tělesem škrticí klapky dávkuje plyn plynule bez cukání a standardní ventilátor chladiče stabilizuje teploty při pomalé jízdě. Nové enduro generace (2024+) používá Offroad Control Unit (OCU) bez klasických pojistek a relé, která zjednodušuje diagnostiku i opravy v terénu.
Servisně potěší snadný přístup: vzduchový filtr Twin Air vyměníte bez nářadí přes boční panel airboxu a olejový okruh má papírový filtr a dvě sítka pro rychlou kontrolu nečistot. Ventilové vůle se seřizují podložkami (shim-under-bucket), přístup usnadňují víka na hlavě a jednoduché rozvody SOHC. Robustní převodovka Pankl a hydraulická spojka DDS snášejí časté podřazování i záběry v prudkých výjezdech, přičemž díly jsou široce dostupné a sdílí je řada KTM.
Nastartujte motor zcela studený bez přidání plynu a sledujte stabilitu volnoběhu i zvuky rozvodů (cvakání rozvodového řetězu a napínáku nesmí být výrazné). Zkontrolujte kouř z výfuku – modrý signalizuje spalování oleje, bílý může ukazovat na vodu v cylindru; po záběru přidejte plyn a sledujte, zda motor nevynechává. Sejměte boční kryt airboxu, prohlédněte filtr Twin Air a těsnění víka – hledejte prach za filtrem a zrnka na sacím traktu; sejměte víčko oleje a zkontrolujte emulzi (možný průnik chladicí kapaliny). Prohlédněte hadičky chlazení a weep hole vodní pumpy na stopy úniku a zkontrolujte konektory EFI (TPS, vstřikovač) u krku rámu, zda nejsou zateklé nebo zlomené.
Proveďte zkušební jízdu a otestujte řazení 2→3→4 pod zatížením – sledujte falešné neutrály a tvrdé dorazy. Otestujte funkci quickshifteru (u 2024+) řazením nahoru bez spojky při středních otáčkách a posuďte plynulost; pokud není, zkontrolujte polohu snímače na táhle. Zmáčkněte spojku a vyzkoušejte záběr do kopce na vyšší kvalt – prokluz prozradí unavené lamely; zkontrolujte těsnost hlavního a pracovního válce spojky Brembo a barvu kapaliny. Prohlédněte řetězovou sadu (profil zubů, axiální vůli unašeče a rovinu rozety) a nastavte napnutí podle manuálu, abyste odhalili vytahaný řetěz nebo křivou kyvku.
Zvedněte motocykl na stojan, chyťte za vidlici a kolo a zkontrolujte vůli v krku řízení; zhoupněte zadek a otestujte vůle v horním a spodním oku PDS. Prohlédněte kluzáky 48mm vidlice na rýhy a stlačte předek se stisknutou brzdou – sledujte únik oleje z gufer; zkontrolujte tlumič PDS na "pot" kolem pístnice. Zkontrolujte rovinnost ráfků 21/18", házivost kotoučů 260/220 mm a otestujte brzdný účinek i návrat páček; prohlédněte rám na vlasové trhliny zejména u úchytu PDS, pod krkem a u stupaček a zkontrolujte chladiče na promáčkliny. Otestujte elektriku: přepněte mapy 1/2, aktivujte TC, zapněte světla/klakson/blinkry (u homologovaných verzí) a sledujte kontrolky OCU (2024+); ověřte, zda výfuk má katalyzátor a motocykl odpovídá STK, pokud chcete jezdit po silnici.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi