2019
7.270 km
Včetně všech poplatků
Husqvarna Vitpilen701
Dieterskirchen
Husqvarna Vitpilen 701 je neo‑café racer postavený na modernizovaném jednoválcovém LC4 (692,7 cm³), který patří mezi nejsilnější sériové „singly“ na trhu. Motor nabízí zhruba 55 kW (75 k) při cca 8 500 ot./min a 72 Nm v 6 750 ot./min, což v kombinaci s nízkou hmotností přináší velmi rychlou akceleraci ve středních rychlostech. Suchá hmotnost okolo 157 kg a kompaktní rozvor přibližně 1 430 mm dělají z Vitpilenu 701 agilní, ale stabilní stroj pro město i zakroucené okresky.
Design kombinuje skandinávský minimalismus s ostrou, technickou estetikou. Úzká palivová nádrž (cca 12 l), rovná linie sedla a nízké „clip‑on“ řídítka vytvářejí sportovní jízdní pozici, aniž by byla extrémně nepohodlná. Plné LED osvětlení včetně kruhového předního světlometu podtrhuje moderní charakter a zvyšuje viditelnost.
Rám je z chrom‑molybdenové příhradoviny, vpředu pracuje plně nastavitelná USD vidlice WP APEX 43 a vzadu centrální tlumič WP s nastavením odskoku a předpětí. Brzdí se pomocí Brembo: vpředu radiální čtyřpístek na 320mm kotouči, vzadu 240mm kotouč, s ABS Bosch 9M+ a možností režimu „Supermoto“ (deaktivace ABS na zadním kole). Elektronika zahrnuje ride‑by‑wire, antihoppingovou spojku (APTC) a quickshifter (u novějších ročníků obousměrný Easy Shift); 17" litá kola obouvají sportovní pneumatiky 120/70 R17 a 160/60 R17 (často Pirelli Diablo Rosso II).
Hlavní výhodou je mimořádně silný a pružný jednoválec, který táhne už od nízkých otáček a má lineární nástup výkonu. Nízká hmotnost a úzké proporce motocyklu usnadňují ovladatelnost v hustém provozu i rychlé překlápění v sérii zatáček. Stabilní podvozek WP APEX dává jezdci jistotu při brzdění i na nerovnostech.
Elektronická výbava podporuje sportovní i každodenní jízdu. Ride‑by‑wire zjemňuje dávkování plynu, antihoppingová spojka stabilizuje podvozek při podřazování a quickshifter zrychluje řazení bez nutnosti zavírat plyn (u pozdějších ročníků funguje nahoru i dolů). ABS Bosch s režimem Supermoto umožňuje bezpečně „hravější“ brzdění, aniž by omezovalo přední kolo.
Technicky potěší jednoduchá přístupnost komponent a rozumné servisní intervaly pro LC4 – výměna oleje a kontrola ventilů zpravidla po 10 000 km. Spotřeba kolem 4–4,5 l/100 km v běžném provozu drží provozní náklady nízko. Špičkové komponenty (Brembo, WP, kvalitní ložiska a povrchy) zajišťují dobrou životnost při správné údržbě.
Zkontrolujte motor a spojku: Nastartujte studený motor a poslechněte si rozvodový řetěz a ventilový rozvod – nadměrné chrastění po ohřátí může signalizovat unavený napínák nebo špatně seřízené vůle ventilů. Otestujte plynulost zátahu od 3 000 do 5 000 ot./min, LC4 by neměl cukat ani zhasínat. Otestujte chod spojky – záběr má být čistý bez prokluzu; zkontrolujte těsnost spojkového (Magura) slave válce u převodovky, případné „vlhnutí“ naznačuje nutnost výměny.
Prověřte podvozek a brzdy: Prohlédněte vidlice WP APEX na netěsnosti gufer a rovnoměrnost odskoku; stiskněte předek a sledujte, zda se neozývá klepání. Zkontrolujte kotouče (vlnění, hrany) a tloušťku destiček, u Bremba musí být páčka pevná a progresivní. Proveďte zkušební jízdu a otestujte funkci ABS v bezpečném prostoru i přepnutí do režimu Supermoto; zkontrolujte litá kola na házivost a ráfky na oděrky po pádu, stejně jako vůle v hlavovém složení a kyvce.
Projít detailně elektrovýbavu a karoserii: Otestujte funkci quickshifteru v obou směrech (u daného ročníku podle výbavy) v mírném zatížení – rázy nebo vynechávání ukazují na špatné seřízení snímače. Sejměte sedlo a zkontrolujte kabeláž, konektory a případné stopy vlhkosti; zkontrolujte těsnění víčka nádrže, zda nepropouští vodu do hrdla. Prohlédněte držáky clip‑on řídítek, stupačky a koncovky řídítek na skryté škody po pádu; ověřte funkci všech LED světel a palubního přístroje a sledujte, zda se na displeji neobjevují chybové kódy ECU.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi