Prodám Honda Forza 300
Stav:
Doplňky:
Motocykl je připraven k přihlášení.
2019
9.400 km
Včetně všech poplatků
Honda Forza 300 MY2020
Bystřice pod Hostýnem
Honda Forza 300 je prémiový maxi skútr střední třídy, který míří na jezdce s řidičským oprávněním A2 a požadavkem na univerzální stroj pro město i delší přesuny. Kapalinou chlazený jednoválec o objemu 279 cm³ nabízí výkon cca 18,5 kW při 7 000 ot./min a točivý moment kolem 27 Nm, takže zvládá svižné zrychlení i dálniční tempo okolo 120–130 km/h. Díky kombinaci 15" předního a 14" zadního kola, dvoukanálového ABS a HSTC (Honda Selectable Torque Control) patří mezi nejstabilnější a nejjistější skútry své kategorie.
Design s ostrými liniemi a kompaktnější siluetou působí sportovně, ale zároveň kultivovaně. Plně LED osvětlení zajišťuje výbornou viditelnost i v dešti a za šera a přispívá k modernímu vzhledu. Elektricky nastavitelný štít s rozsahem cca 140 mm dovolí rychle přizpůsobit ochranu proti větru podle postavy a rychlosti, takže Forza 300 je pohodlná jak do města, tak na okresky.
Pod sedlem je prostor zhruba 48 litrů – v praxi se vejdou dvě helmy (dle tvaru) nebo kombinace helma + batoh, a v levé schránce je 12V zásuvka pro dobíjení. Smart Key systém (bezkontaktní klíč) ovládá zapalování, zámek sedla i volitelný 45l horní kufr, což je velmi praktické při každodenním používání. Ocelový trubkový rám, 33mm teleskopická vidlice, dvojice zadních tlumičů s 7stupňovým předpětím a brzdová sestava s předním kotoučem 256 mm a zadním 240 mm tvoří solidní technický základ; pohon obstarává bezstupňová převodovka V-Matic s řemenem.
Hlavní devizou je kombinace klidného, pružného motoru a jistého podvozku. Jednoválec s vyvažovacím hřídelem má kultivovaný chod, nízké vibrace a v reálu spotřebu okolo 3,2–3,5 l/100 km, takže při nádrži cca 11,5 l nabídne slušný dojezd. Ergonomie s předsunutou pozicí nohou, sedlo ve výšce cca 780 mm a účinný větrný štít dělají z Forzy 300 pohodlného společníka na každý den.
Elektronická výbava je na skútr této třídy nadstandardní: dvoukanálové ABS a vypínatelné HSTC hlídají trakci na mokru či kostkách, Smart Key usnadňuje manipulaci a plně LED světla zlepšují vidět i být viděn. Multifunkční přístrojovka kombinuje dvojici analogových budíků s centrálním LCD a zobrazuje mimo jiné dojezd, průměrnou i okamžitou spotřebu a venkovní teplotu.
Technicky potěší robustní brzdová soustava a podvozek, který je stabilní i ve vysokých rychlostech. Přístup k základní údržbě je snadný: výměna motorového oleje a filtru se obvykle řeší po 12 000 km (při častém městském provozu je vhodné zkrátit interval), kontrola ventilových vůlí a pohonu variátoru se dělá zpravidla po 24 000 km. Díly jako variátorové válečky, spojkové obložení a hnací řemen jsou dobře dostupné a cenově rozumné.
Zkontrolujte stav pohonu CVT. Sejměte levý kryt variátoru (pokud to prodejce umožní) a zkontrolujte šířku a praskliny na řemenu, vůle variátoru a opotřebení válečků; po zkušební jízdě sáhněte na zvon spojky, zda není přehřátý. Při rozjezdech otestujte plynulost – cukání a chvění značí zapečené obložení spojky nebo zvlněný zvon. Vyžádejte si doklad o výměně řemenu a kontrole variátoru kolem 24 000 km; pokud chybí, započítejte preventivní servis do rozpočtu.
Prověřte elektroniku a ovládací prvky. Otestujte funkci elektrického plexi v celém rozsahu – nesmí škubat, drhnout ani vydávat kovové skřípání; zkontrolujte vůle ve vodítkách. Zapněte zapalování a sledujte kontrolky ABS a T (HSTC) – musí po rozjetí zhasnout; na bezpečném povrchu otestujte, že HSTC lze vypnout/zapnout a že systém nehlásí chybu. Ověřte kompletnost Smart Key: vyžádejte dva funkční klíčky, vyzkoušejte odemykání sedla i (pokud je) smart horní kufr; vyměňte baterii klíčenky, pokud je doslábla.
Zaměřte se na podvozek, brzdy a známky koroze. Proveďte zkušební jízdu a otestujte brzdění z vyšší rychlosti – pátrajte po pulzování (zvlněné kotouče) a zkontrolujte tloušťku destiček; aktivujte parkovací brzdu a ověřte, že jistě drží. Zvedněte předek a překontrolujte vůli v ložiskách řízení, prohlédněte gufera vidlice a zadní tlumiče, zda netečou. Otevřete sedlo, zkontrolujte těsnění kufru a drenáže (stopy po vodě jsou varovný signál); prohlédněte výfuk a středový stojan na korozi a ověřte servisní historii – zejména výměny brzdové kapaliny a chladicí kapaliny po 2 letech a kontrolu ventilových vůlí okolo 24 000 km.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi