Prodáváme motocykl Honda CBR 1000RR z roku 2018.
Stav: Motorka je v perfektním stavu a má najeto pouze 7500 km.
Doplňky:
Ideální volba pro nadšence a zkušené jezdce, kteří hledají výkon a pohodlí.
2018
7.500 km
Včetně všech poplatků
Honda CBR 1000RR 2018
Slovensko
Honda CBR 1000RR (Fireblade) patří mezi nejlépe vyvážené litrové superbiky své generace a v letech 2004–2019 ztělesňovala filozofii „Total Control“. S kompaktním 999cm³ řadovým čtyřválcem DOHC nabízí plynulý, předvídatelný nástup výkonu a excelentní odezvu na plyn; u modernizace 2017+ dosahuje až 141 kW při 13 000 ot./min a zhruba 116 Nm. Díky nízké hmotnosti a stabilní geometrii je rychlá na okruhu a zároveň snesitelná v běžném provozu.
Design staví na úzkém profilu, nízké siluetě a promyšlené ergonomii – nádrž je užší v kolenou a sedlo dovoluje volný pohyb těla při překlápění. Od roku 2017 přišla plně LED světla, užší kapoty a lepší odvod horkého vzduchu z chladiče, což pomáhá jak aerodynamice, tak tepelnému komfortu. Starší ročníky využívají přehledný LCD panel, zatímco 2017+ přidává plnobarevný TFT s jízdními režimy a podrobnou telemetrií.
Rám je hliníkový twin-spar se zadní hliníkovou kyvkou a zavěšením Unit Pro-Link, které izoluje tlumič od rámu a zlepšuje cit na výjezdech. Již od první generace je standardem elektronicky řízený tlumič řízení HESD; podvozek tvoří 43mm USD Showa (od 2012 BPF) a u modelu 2017+ Showa BPF vepředu a Showa BFRC vzadu. Brzdí radiální čtyřpístky Tokico na 320mm kotoučích (u 2009–2016 volitelné kombinované C-ABS), zatímco ročníky 2017+ přidávají ride-by-wire, jízdní režimy, HSTC (9 stupňů) a nastavení motorové brzdy; šestistupňová převodovka má antihoppingovou spojku a pro 2017 byl k dispozici quickshifter (SP verze s obousměrným autoblipperem).
Hlavní devizou je kombinace silného, ale čitelného motoru a mimořádně neutrálního podvozku, který dává jezdcům jistotu i na hrubém asfaltu. HESD zklidňuje řízení ve vysokých rychlostech a Showa BPF přináší díky většímu pístu lepší podporu při brzdění na nájezdu do zatáčky. U modernizace 2017+ potěší snížená hmotnost (cca 196 kg plně natankováno) a výrazně svižnější reakce na plyn díky ride-by-wire.
Elektronika je v novějších ročnících praktická i na silnici: HSTC s devíti úrovněmi účinně krotil prokluz bez „škubání“, tři Power módy mění náběh výkonu a Engine Brake Control pomáhá stabilitě na brzdách. U 2009–2016 je kombinované C-ABS velmi plynulé a vhodné na nekvalitní povrchy, přičemž základní brzdný pocit zůstává sportovně přímočarý. TFT panel (2017+) zobrazuje přehledně nastavení a data, quickshifter s autoblipperem u SP verzí zase zrychluje práci s převodovkou na okruhu.
Technicky potěší rozumné servisní intervaly a dobrá dostupnost dílů: kontrola ventilů je po 24 000 km a výměna oleje obvykle po 12 000 km/12 měsících (mnozí volí kratší intervaly). Přístup k běžným úkonům, jako je čištění vzduchového filtru nebo servis řetězu 525, je přímočarý a aftermarket nabízí širokou paletu komponentů (převody, destičky, kryty). Systémy jako HESD nevyžadují běžnou údržbu a při správně odvzdušněném brzdovém systému (u C-ABS ideálně u dealera se speciální procedurou) drží páčka konzistentní chod.
Proveďte studený start a poslouchejte rozvod – nadměrné chrastění napínáku rozvodového řetězu (CCT) může značit opotřebení. Proveďte zkušební jízdu a z 4 000 do 8 000 ot./min sledujte, zda motor táhne plynule bez cukání; na 4. rychlost otestujte prokluz spojky prudkým přidáním plynu. U ročníků 2008–2009 pozor na zvýšenou spotřebu oleje – po jízdě zkontrolujte hladinu a sledujte případný modrý kouř při ostré akceleraci po delším volnoběhu.
Změřte dobíjení multimetrem (cílově cca 13,8–14,5 V při ~5 000 ot./min) a zkontrolujte spojku tří žlutých vodičů statoru na známky přehřátí či oxidace. Otestujte funkci brzd: u verzí s C-ABS se má kontrolka ABS po rozjezdu do cca 10 km/h zhasnout; proveďte několik silných brzdění a sledujte konzistenci chodu páčky bez pulzování či propadu. Otestujte funkci elektroniky u 2017+ (přepínejte jízdní režimy, měňte úroveň HSTC a ověřte změnu reakce na plyn) a zkontrolujte plynulost řazení případného quickshifteru při zátěži nad 4 000 ot./min.
Sejměte prachovky na přední vidlici a zkontrolujte těsnost gufer, dále zkontrolujte modrání či házivost předních kotoučů jako indikaci přehřátí. Proveďte kontrolu vůlí v krku řízení a prohlédněte tlumič řízení HESD – nesmí téct a konektor má být čistý; při zkušební jízdě sledujte stabilitu ve vyšších rychlostech bez shimmy. Prohlédněte motocykl na stopy okruhového použití (safety-wire na šroubech, odřeniny na krytech motoru, dorazy vidlic, tvrdě utažené nastavení komprese/odskoku) a u verzí SP si ověřte servisní historii dílů Öhlins/Brembo, jejichž výměna je nákladnější.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi