Prodám KTM 1190 Adventure
Rok výroby: 2014
Výkon: 110 kW
Najeto: 31 000 km
Stav: Bez investic, motocykl nebyl bouraný.
Doplňky:
Motocykl je v perfektním stavu, ideální pro cestování i sportovní jízdu. Z důvodu zdravotních důvodů končím.
2014
31 km
Včetně všech poplatků
KTM 1190 Adventure
Stěbořice
KTM 1190 Adventure je cestovní enduro vyšší střední třídy, které od roku 2013 posunulo segment díky kombinaci vysokého výkonu a špičkové elektroniky. Dvouválcový LC8 o objemu 1195 cm³ nabízí cca 110 kW (148 k) při 9500 ot/min a 125 Nm při 7500 ot/min, přičemž suchá hmotnost zůstává okolo 212 kg. V praxi to znamená velmi svižnou akceleraci, stabilní chování ve vysokých rychlostech a dlouhý dojezd díky 23litrové nádrži.
Design staví na typickém oranžovém příhradovém rámu, štíhlém středovém profilu a 19"/17" silniční/offroad kombinaci kol (litá hliníková). Kapotáž je úzká v kolenou, plexi je ručně výškově nastavitelné a ergonomie nabízí seřiditelné stupačky i řídítka. Světelný podpis tvoří halogenové hlavní světlo s LED denním svícením a integrované blinkry v kapotáži pro lepší aerodynamiku.
Technicky motocykl stojí na podvozku WP s 48mm USD vidlicí a centrálním tlumičem, u standardní verze s 190 mm zdvihu vpředu i vzadu; na vybraných verzích nechybí elektronicky řízené odpružení WP EDS. Systém Bosch 9ME MSC (lean-angle ABS) a MTC trakce pracují ve čtyřech režimech (Sport, Street, Rain, Offroad), spojka PASC je antihoppingová a plyn je ride-by-wire. Brzdí dvojice 320mm kotoučů s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo vpředu a 267mm kotouč vzadu; standardem bývá i TPMS a hlavní stojan.
Hlavní výhodou je poměr výkon/hmotnost a vyváženost podvozku. Motor LC8 je ochotný od středních otáček a ve sportovním režimu drží tah až k omezovači, přitom podvozek s 19" předním kolem zůstává čitelný a stabilní i na vlnitém asfaltu. Geometrie a 190mm zdvihy nabízejí dost rezerv pro rozbitější okresky i lehčí offroad, bez kompromisu v přesnosti řízení.
Elektronická asistence je na svou dobu nadstandardní: MSC s náklonovým ABS drží stopu i při brzdění v náklonu, Offroad ABS ponechá zadní kolo bez ABS a omezí zásahy vpředu. MTC trakce má speciální offroad mapu, která dovolí částečný prokluz, a jízdní režimy výrazně mění charakter plynu a výkonu. Volitelný WP EDS umí na tlačítku měnit útlum (Comfort/Street/Sport) i předpětí dle zatížení (solo/solo s bagáží/dva), což usnadní rychlé přizpůsobení.
Technicky potěší 15 000km servisní intervaly včetně kontroly ventilových vůlí a robustní brzdová výbava Brembo s dobrou dostupností dílů. Řetězový sekundár umožní levné převodové úpravy dle využití, přístup k elektřině zajišťují 12V zásuvky. Spotřeba se v reálu drží okolo 5,5–6,5 l/100 km, což při 23 l nádrži dává slušný dojezd; běžné úkony údržby (olej, filtry, brzdová kapalina) jsou dobře zvládnutelné v domácích podmínkách.
Sejměte sedlo a přední boční panely, odšroubujte víko airboxu a zkontrolujte těsnění víka i filtr; hledejte stopy prachu za filtrem a v sání. Ověřte, zda má motorka upravený airbox (MY2015+) nebo dodatečnou sadu těsnění/filtru (např. KTM PowerParts/UniFilter), protože rané ročníky 2013–2014 trpěly průnikem prachu. Prohlédněte vnitřek sacích hrdel a klapek – šedý povlak nebo rýhy mohou značit nasátý prach a potenciální opotřebení válců.
Otestujte funkci elektroniky: na místě projděte všechny jízdní režimy, vypínejte/zapínejte MTC a Offroad ABS, sledujte, zda na LCD nevyskakují chybové kódy. Pokud je motocykl vybaven WP EDS, přepínejte mezi Comfort/Street/Sport a kontrolujte, zda se znatelně mění chování zadního tlumiče a nejsou patrné úniky oleje na těle tlumiče či vidlic. Zkontrolujte funkčnost TPMS – po několika kilometrech se musí zobrazit tlak obou kol; v opačném případě počítejte s výměnou senzorů (vybitá baterie).
Proveďte studený start a sledujte rychlost protočení startéru; u starších kusů ověřte, zda byl vyměněn za silnější (pozdější 1,6 kW verze startuje jistěji). Proveďte zkušební jízdu a nad 7 000 ot/min zkontrolujte, zda motor neztrácí výkon – náhlé vadnutí může značit zanesené filtry palivového čerpadla; při prudkém brzdění zkontrolujte pulzaci ABS a stabilitu. Zkontrolujte stav brzdových kotoučů (mín. tloušťka), těsnost gufer přední vidlice, vůli krku řízení, tepelné štíty okolo zadního válce a případné promáčkliny na litých ráfcích 19"/17".
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi