Prodej motocyklu Honda CBR 1000
Rok: 2014
Najeto: 27 550 km
Stav a údržba:
Cena: 165 000 Kč
Doplňkové informace: Motocykl nebyl nikdy jet na okruhu, ježděn příležitostně.
2014
27.550 km
Včetně všech poplatků
Honda CBR 1000 RA r. 2014
Žďár nad Sázavou
Honda CBR 1000RR (Fireblade) patří mezi nejlépe vyvážené litrové superbiky své generace a v letech 2004–2019 ztělesňovala filozofii „Total Control“. S kompaktním 999cm³ řadovým čtyřválcem DOHC nabízí plynulý, předvídatelný nástup výkonu a excelentní odezvu na plyn; u modernizace 2017+ dosahuje až 141 kW při 13 000 ot./min a zhruba 116 Nm. Díky nízké hmotnosti a stabilní geometrii je rychlá na okruhu a zároveň snesitelná v běžném provozu.
Design staví na úzkém profilu, nízké siluetě a promyšlené ergonomii – nádrž je užší v kolenou a sedlo dovoluje volný pohyb těla při překlápění. Od roku 2017 přišla plně LED světla, užší kapoty a lepší odvod horkého vzduchu z chladiče, což pomáhá jak aerodynamice, tak tepelnému komfortu. Starší ročníky využívají přehledný LCD panel, zatímco 2017+ přidává plnobarevný TFT s jízdními režimy a podrobnou telemetrií.
Rám je hliníkový twin-spar se zadní hliníkovou kyvkou a zavěšením Unit Pro-Link, které izoluje tlumič od rámu a zlepšuje cit na výjezdech. Již od první generace je standardem elektronicky řízený tlumič řízení HESD; podvozek tvoří 43mm USD Showa (od 2012 BPF) a u modelu 2017+ Showa BPF vepředu a Showa BFRC vzadu. Brzdí radiální čtyřpístky Tokico na 320mm kotoučích (u 2009–2016 volitelné kombinované C-ABS), zatímco ročníky 2017+ přidávají ride-by-wire, jízdní režimy, HSTC (9 stupňů) a nastavení motorové brzdy; šestistupňová převodovka má antihoppingovou spojku a pro 2017 byl k dispozici quickshifter (SP verze s obousměrným autoblipperem).
Hlavní devizou je kombinace silného, ale čitelného motoru a mimořádně neutrálního podvozku, který dává jezdcům jistotu i na hrubém asfaltu. HESD zklidňuje řízení ve vysokých rychlostech a Showa BPF přináší díky většímu pístu lepší podporu při brzdění na nájezdu do zatáčky. U modernizace 2017+ potěší snížená hmotnost (cca 196 kg plně natankováno) a výrazně svižnější reakce na plyn díky ride-by-wire.
Elektronika je v novějších ročnících praktická i na silnici: HSTC s devíti úrovněmi účinně krotil prokluz bez „škubání“, tři Power módy mění náběh výkonu a Engine Brake Control pomáhá stabilitě na brzdách. U 2009–2016 je kombinované C-ABS velmi plynulé a vhodné na nekvalitní povrchy, přičemž základní brzdný pocit zůstává sportovně přímočarý. TFT panel (2017+) zobrazuje přehledně nastavení a data, quickshifter s autoblipperem u SP verzí zase zrychluje práci s převodovkou na okruhu.
Technicky potěší rozumné servisní intervaly a dobrá dostupnost dílů: kontrola ventilů je po 24 000 km a výměna oleje obvykle po 12 000 km/12 měsících (mnozí volí kratší intervaly). Přístup k běžným úkonům, jako je čištění vzduchového filtru nebo servis řetězu 525, je přímočarý a aftermarket nabízí širokou paletu komponentů (převody, destičky, kryty). Systémy jako HESD nevyžadují běžnou údržbu a při správně odvzdušněném brzdovém systému (u C-ABS ideálně u dealera se speciální procedurou) drží páčka konzistentní chod.
Proveďte studený start a poslouchejte rozvod – nadměrné chrastění napínáku rozvodového řetězu (CCT) může značit opotřebení. Proveďte zkušební jízdu a z 4 000 do 8 000 ot./min sledujte, zda motor táhne plynule bez cukání; na 4. rychlost otestujte prokluz spojky prudkým přidáním plynu. U ročníků 2008–2009 pozor na zvýšenou spotřebu oleje – po jízdě zkontrolujte hladinu a sledujte případný modrý kouř při ostré akceleraci po delším volnoběhu.
Změřte dobíjení multimetrem (cílově cca 13,8–14,5 V při ~5 000 ot./min) a zkontrolujte spojku tří žlutých vodičů statoru na známky přehřátí či oxidace. Otestujte funkci brzd: u verzí s C-ABS se má kontrolka ABS po rozjezdu do cca 10 km/h zhasnout; proveďte několik silných brzdění a sledujte konzistenci chodu páčky bez pulzování či propadu. Otestujte funkci elektroniky u 2017+ (přepínejte jízdní režimy, měňte úroveň HSTC a ověřte změnu reakce na plyn) a zkontrolujte plynulost řazení případného quickshifteru při zátěži nad 4 000 ot./min.
Sejměte prachovky na přední vidlici a zkontrolujte těsnost gufer, dále zkontrolujte modrání či házivost předních kotoučů jako indikaci přehřátí. Proveďte kontrolu vůlí v krku řízení a prohlédněte tlumič řízení HESD – nesmí téct a konektor má být čistý; při zkušební jízdě sledujte stabilitu ve vyšších rychlostech bez shimmy. Prohlédněte motocykl na stopy okruhového použití (safety-wire na šroubech, odřeniny na krytech motoru, dorazy vidlic, tvrdě utažené nastavení komprese/odskoku) a u verzí SP si ověřte servisní historii dílů Öhlins/Brembo, jejichž výměna je nákladnější.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi