Stav motorky: Prodáváme bouranou motorku F700GS z roku 2014, s najetými 86 tisíci km. Motorka měla nehodu a spadla na levý bok, což vedlo k jejímu zařazení jako totální škoda ze strany pojišťovny. I přesto je motorka pečlivě vedená se servisní knihou a má platné STK.
Doplňky a výbava:
Motorka byla zakoupena v ČR od prvního majitele, s možností odečtu DPH. Faktura je samozřejmostí.
2014
86.000 km
Včetně všech poplatků
BMW F 700 GS
Velké Popovice
BMW F 700 GS je cestovní enduro střední třídy, které navazuje na koncept F 650 GS twin a cílí na jezdce preferující silniční univerzál s lehkým terénním přesahem. Dvouválcový řadový motor o objemu 798 cm³ nabízí 55 kW (75 k) při cca 7 300 ot./min a 77 Nm při zhruba 5 300 ot./min, což je kombinace vhodná pro svižné přesuny i pohodlné cestování. Díky 19" přednímu kolu, kratším zdvihům odpružení a nižší stavbě je F 700 GS ovladatelnější a na asfaltu jistější než terénněji zaměřený F 800 GS; zároveň existuje tovární omezení na 35 kW pro řidiče s oprávněním A2.
Design vychází z rodiny GS s asymetrickým halogenovým světlometem a kompaktní polokapotáží, která slušně kryje trup proti větru. Palivová nádrž je umístěna pod sedlem a hrdlo nádrže je na pravé straně za sedlem, což snižuje těžiště a usnadňuje manipulaci s plně natankovaným strojem. Litá kola (19"/17") a kratší zdvihy vytváří srozumitelný, silnicově laděný projev a jistotu v rychlých přejezdech i městském provozu.
Technicky staví na ocelovém rámu s hliníkovou kyvnou vidlicí, vpředu má konvenční vidlici 41 mm bez externích možností nastavení a vzadu centrální tlumič s ručně nastavitelným předpětím; u verzí s ESA lze elektronicky měnit tlumení odskoku. Brzdový systém byl oproti předchůdci posílen na dva přední 300mm kotouče s dvoupístkovými třmeny Brembo a ABS je standardem, vzadu pracuje 265mm kotouč. Palivová nádrž o objemu 16 l v praxi znamená reálný dojezd přes 300 km při běžné spotřebě okolo 4,2–4,8 l/100 km, pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 209 kg.
Hlavní devizou je vyvážené ovládání a předvídatelný průběh výkonu, který se dobře dávkuje už od středních otáček. Nízké těžiště díky nádrži pod sedlem výrazně pomáhá v nízkých rychlostech, při otáčení i při jízdě ve městě. Na okreskách potěší stabilita a brzdy se dvěma předními kotouči dodávají jistotu při dynamické jízdě i s plnou bagáží.
Elektronické asistenty zahrnují standardní ABS a volitelný systém trakce ASC, který citlivě hlídá prokluz na mokru či šotolině. Volitelná ESA mění tlumení zadního tlumiče za jízdy, takže přepnete z komfortního cestování do pevnější opory pro svižné tempo jedním tlačítkem. K dispozici bývá palubní počítač, vyhřívané rukojeti a monitorování tlaku v pneumatikách RDC, což zvyšuje komfort i bezpečnost na dlouhých trasách.
Z technického hlediska je motor robustní a nenáročný, s intervalem výměny oleje obvykle po 10 000 km a kontrolou ventilových vůlí kolem 20 000 km. Jednoduchý přístup k řetězovému převodu a dostupné servisní díly snižují náklady na údržbu; standardní 525 řetězová sada při správném mazání vydrží obvykle 25–35 tis. km. Díky široké dostupnosti příslušenství (padací rámy, vyšší plexi, kufry) lze motorku snadno doladit pro vaše použití.
Sejměte sedlo a zkontrolujte okolí hrdla nádrže a hadic pod sedlem na stopy oxidace či netěsností; podívejte se na stav kabeláže k palivové pumpě a relé, zda není popraskaná izolace. Otestujte dobíjení multimetrem: při volnoběhu i při 4 000 ot./min by měl regulátor držet cca 13,9–14,4 V; kolísání nebo nízké napětí může indikovat unavený stator/rotor alternátoru. Připojte diagnostiku (např. GS-911) a vyčtěte paměť závad ABS/ASC, aby se odhalily občasné chyby snímačů kola nebo tlaku brzdové soustavy.
Otestujte funkci ESA (pokud je motocykl vybaven): přepínejte režimy a poslouchejte krokový motorek zadního tlumiče, změna by měla být znatelná i při pomalé jízdě přes nerovnosti. Zkontrolujte přední brzdy – změřte tloušťku kotoučů a otestujte pulsaci při brzdění z 80–60 km/h; uvolněné unášeče nebo zvlněné kotouče se projeví chvěním do páčky. Prohlédněte přední vidlici, zda netečou gufera, a zkontrolujte vůli v krku řízení; zadrhávání kolem středové polohy značí vymačkaná ložiska.
Proveďte zkušební jízdu a sledujte plynulost reakce na plyn a volnoběh; cukání v nízkých otáčkách může znamenat zanesené vstřikovače nebo vadný snímač polohy škrticí klapky. Zkontrolujte stav řetězové sady a gumových tlumičů v unašeči zadního kola (cush drive); nadměrná vůle se projeví rány při změnách zatížení. Zvedněte zadní kolo a protočte – poslechněte ložiska kol a zkontrolujte, zda není vůle v kyvné vidlici; otestujte funkci ASC na bezpečném povrchu, kontrolka má při prokluzu krátce zablikat a zásah být plynulý.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi