Popis motorky
KTM 1190 Adventure je silný a všestranný all-road motocykl v ikonické oranžové barvě z roku 2013, s kilometrickým nájezdem 51.505 km. Motorka je určena pro ty, kteří hledají dobrodružství na dvou kolech a bez námahy zvládne dlouhé jízdy po dálnici i náročnější lesní trasy.
Specifikace:
Doplňky a vylepšení:
Stav motorky: Motorka je v dobrém stavu a byla vždy udržována autorizovaným dealerem KTM. K dispozici jsou všechny faktury a dokumentace o údržbě. Jsou zde dvě malé prasklinky na předním štítu, jinak je motorka opticky i technicky v pořádku.
Tato dobře udržovaná a bohatě vybavená KTM 1190 Adventure je připravena na mnoho kilometrů radosti z jízdy, ideální pro výlety do Alp nebo dlouhé jízdy.
2013
51.505 km
Včetně všech poplatků
KTM 1190 Adventure
t veld
KTM 1190 Adventure je cestovní enduro vyšší střední třídy, které od roku 2013 posunulo segment díky kombinaci vysokého výkonu a špičkové elektroniky. Dvouválcový LC8 o objemu 1195 cm³ nabízí cca 110 kW (148 k) při 9500 ot/min a 125 Nm při 7500 ot/min, přičemž suchá hmotnost zůstává okolo 212 kg. V praxi to znamená velmi svižnou akceleraci, stabilní chování ve vysokých rychlostech a dlouhý dojezd díky 23litrové nádrži.
Design staví na typickém oranžovém příhradovém rámu, štíhlém středovém profilu a 19"/17" silniční/offroad kombinaci kol (litá hliníková). Kapotáž je úzká v kolenou, plexi je ručně výškově nastavitelné a ergonomie nabízí seřiditelné stupačky i řídítka. Světelný podpis tvoří halogenové hlavní světlo s LED denním svícením a integrované blinkry v kapotáži pro lepší aerodynamiku.
Technicky motocykl stojí na podvozku WP s 48mm USD vidlicí a centrálním tlumičem, u standardní verze s 190 mm zdvihu vpředu i vzadu; na vybraných verzích nechybí elektronicky řízené odpružení WP EDS. Systém Bosch 9ME MSC (lean-angle ABS) a MTC trakce pracují ve čtyřech režimech (Sport, Street, Rain, Offroad), spojka PASC je antihoppingová a plyn je ride-by-wire. Brzdí dvojice 320mm kotoučů s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo vpředu a 267mm kotouč vzadu; standardem bývá i TPMS a hlavní stojan.
Hlavní výhodou je poměr výkon/hmotnost a vyváženost podvozku. Motor LC8 je ochotný od středních otáček a ve sportovním režimu drží tah až k omezovači, přitom podvozek s 19" předním kolem zůstává čitelný a stabilní i na vlnitém asfaltu. Geometrie a 190mm zdvihy nabízejí dost rezerv pro rozbitější okresky i lehčí offroad, bez kompromisu v přesnosti řízení.
Elektronická asistence je na svou dobu nadstandardní: MSC s náklonovým ABS drží stopu i při brzdění v náklonu, Offroad ABS ponechá zadní kolo bez ABS a omezí zásahy vpředu. MTC trakce má speciální offroad mapu, která dovolí částečný prokluz, a jízdní režimy výrazně mění charakter plynu a výkonu. Volitelný WP EDS umí na tlačítku měnit útlum (Comfort/Street/Sport) i předpětí dle zatížení (solo/solo s bagáží/dva), což usnadní rychlé přizpůsobení.
Technicky potěší 15 000km servisní intervaly včetně kontroly ventilových vůlí a robustní brzdová výbava Brembo s dobrou dostupností dílů. Řetězový sekundár umožní levné převodové úpravy dle využití, přístup k elektřině zajišťují 12V zásuvky. Spotřeba se v reálu drží okolo 5,5–6,5 l/100 km, což při 23 l nádrži dává slušný dojezd; běžné úkony údržby (olej, filtry, brzdová kapalina) jsou dobře zvládnutelné v domácích podmínkách.
Sejměte sedlo a přední boční panely, odšroubujte víko airboxu a zkontrolujte těsnění víka i filtr; hledejte stopy prachu za filtrem a v sání. Ověřte, zda má motorka upravený airbox (MY2015+) nebo dodatečnou sadu těsnění/filtru (např. KTM PowerParts/UniFilter), protože rané ročníky 2013–2014 trpěly průnikem prachu. Prohlédněte vnitřek sacích hrdel a klapek – šedý povlak nebo rýhy mohou značit nasátý prach a potenciální opotřebení válců.
Otestujte funkci elektroniky: na místě projděte všechny jízdní režimy, vypínejte/zapínejte MTC a Offroad ABS, sledujte, zda na LCD nevyskakují chybové kódy. Pokud je motocykl vybaven WP EDS, přepínejte mezi Comfort/Street/Sport a kontrolujte, zda se znatelně mění chování zadního tlumiče a nejsou patrné úniky oleje na těle tlumiče či vidlic. Zkontrolujte funkčnost TPMS – po několika kilometrech se musí zobrazit tlak obou kol; v opačném případě počítejte s výměnou senzorů (vybitá baterie).
Proveďte studený start a sledujte rychlost protočení startéru; u starších kusů ověřte, zda byl vyměněn za silnější (pozdější 1,6 kW verze startuje jistěji). Proveďte zkušební jízdu a nad 7 000 ot/min zkontrolujte, zda motor neztrácí výkon – náhlé vadnutí může značit zanesené filtry palivového čerpadla; při prudkém brzdění zkontrolujte pulzaci ABS a stabilitu. Zkontrolujte stav brzdových kotoučů (mín. tloušťka), těsnost gufer přední vidlice, vůli krku řízení, tepelné štíty okolo zadního válce a případné promáčkliny na litých ráfcích 19"/17".
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi