Nabídka motocyklu Yamaha XT1200 ZE Super Tenere
Motorka je ve výborném technickém stavu. Bylo provedeno seřízení ventilových vůlí při 40000 km a výměna oleje v předních tlumičích. Pravidelný servis: olej v motoru měněn každých 5000 km a olej v kardanu každých 10000 km.
Vybavení a doplňky:
Ke stroji navíc přední brzdové desky, veškeré původní díly sundané z motocyklu, Plexi Givi Airflow, Madstad držák plexi (čína), plexi deflektory (čína).
Drobné kosmetické nedostatky - viz. foto.
Lokalita: Žalkovice 76823
2012
40.000 km
Včetně všech poplatků
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Kroměříž
Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré je velké adventure enduro určené pro dlouhé cestování i lehčí off-road. S řadovým dvouválcem 1199 cm³ s 270° klikou, kapalinovým chlazením a kardanovým převodem patří do kategorie robustních cestovních endur s důrazem na spolehlivost a dosah. Motor nabízí přibližně 82 kW (112 k) a zhruba 117 Nm, což v kombinaci s dlouhým převodem a hladkým nástupem výkonu dává sebejistý tah od nízkých otáček a klid na dálnici.
Design vychází z dakarského dědictví řady Ténéré – vysoká kapotáž, dvojice světlometů, úzká „pas“ část pro snadnější kontrolu vestoje a velká 23litrová nádrž. Sedlo je výškově nastavitelné a plexi lze polohovat, takže si motorku přizpůsobíte pro dálkové cestování i kratší přesuny. Drátěná kola s bezdušovými ráfky (19" vepředu a 17" vzadu) kombinují cestovní praktičnost s odolností do terénu.
Technicky sází na podvozek s dlouhými zdvihy okolo 190 mm a plnou možností seřízení; varianta ES přidává elektronicky nastavitelné tlumení a elektrické předpětí. Brzdy tvoří dvojice 310mm kotoučů vpředu s 4pístkovými třmeny a zadní 282mm kotouč, doplněné o ABS a propojené brzdění (UBS). Elektronika zahrnuje ride-by-wire YCC-T, jízdní režimy D-Mode (S/T), kontrolu trakce se dvěma úrovněmi a od modernizace 2014 také tempomat; standardem je centrální stojan a účinné chlazení s elektrickým ventilátorem.
Hlavní devizou je komfort a stabilita na dlouhých trasách. 270° klikový hřídel přináší příjemný „V2“ charakter s dobrým záběrem odspodu a minimem vibrací, kardan snižuje únavu z údržby a těžší, klidný podvozek výborně filtruje rozbité okresky. Díky 23l nádrži a reálné spotřebě okolo 5–6 l/100 km nabídne dojezd přes 350 km bez tankování.
Elektronická výbava je praktická a neobtěžuje – D-Mode dovolí zvolit svižnější „S“ nebo klidnější „T“, dvoustupňová TCS účinně hlídá zadní kolo na šotolině i za deště a ABS s propojenými brzdami udržuje motorku stabilní na brzdách. Verze ES umožňuje měnit tlumení a předpětí na tlačítku podle zatížení (sólo, s kufry, ve dvou), od faceliftu 2014 potěší tempomat na dlouhé dálniční přesuny.
Technicky těží z dlouhých servisních intervalů – kontrola ventilových vůlí je obvykle po 40 000 km, výměna oleje v motoru i v kardanu je rychlá a přístupná díky centrálnímu stojanu. Bezdušové drátěné ráfky umožní opravu defektu knotem, robustní podsedlový rám snese plně naložené hliníkové kufry a elektrika s kvalitním alternátorem zvládá přídavná světla, vyhřívané rukojeti i navigaci.
Zkontrolujte motor a kardanový převod. Proveďte studený start a poslouchejte nepravidelné cvakání z oblasti rozvodů; u starších ročníků (před 2014) ověřte, zda byl měněn napínák rozvodového řetězu a spojkový koš, který u raných kusů uměl přenášet vibrace. Zvedněte motocykl na centrální stojan, protočte zadní kolo a zkontrolujte vůli v kardanu, případně vyteklé gufero koncového převodu; povolte vypouštěcí šroub finálního převodu a zkontrolujte olej na přítomnost kovových špon.
Prověřte podvozek, kola a brzdy. Zvedněte přední kolo a zkontrolujte vůli v krku řízení a hladký chod ložisek, prohlédněte paprsky a ráfky na korozi a házení; na drátěných kolech dotáhněte volné paprsky a hledejte plochá místa po rázech v terénu. Otestujte těsnost vidlic a zadního tlumiče, u verze ES přepněte všechny režimy, naslouchejte motorkům předpětí a sledujte, zda jednotka nehlásí chybu; během zkušební jízdy několikrát intenzivně zabrzděte a ověřte plynulý nástup ABS a správnou funkci propojeného brzdění.
Prověřte elektroniku a příslušenství. Otestujte přepínání D-Mode, úrovně TCS a funkci tempomatu (zapněte nad přibližně 50 km/h), zkontrolujte přepínače na levé podsedlové konzoli a kabeláž v ohybu u krku řízení kvůli zlomeným vodičům. Změřte dobíjení multimetrem (cca 14 V při 3000–4000 ot./min), otestujte chod ventilátoru a prohlédněte pojistky a relé pod sedlem na oxidaci; sejměte kryt airboxu a zkontrolujte filtr na prach po jízdě v terénu. Ověřte servisní historii, případné aktualizace ECU a výměnu spojkového koše u předfaceliftu a proveďte zkušební jízdu s důrazem na plynulost nástupu výkonu, chod převodovky a reakci kardanu při brzdění motorem.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi