Domů / Motocykly / KTM / KTM 690 Enduro / KTM 690 SMC R 2012

2012 KTM 690 SMC R 201226.867 km

spolehlivostvýkonudržovanádoplňkykosmetické vadyvyšší stářínizší krytínájezdterénní použitíprvní generace
2012 KTM KTM 690 Enduro - 26 867 km - Fotka 1
1 / 10

Přehled

Motocykl: KTM 690 SMC-R 2012

Stav: Najeto 26867 km, STK platná do 04/2029, vlastněno od roku 2021, výkon 49 kW.

Motorka byla vždy pravidelně udržována a dostávala nadstandardní péči:

  • Olej + filtry měněny po 1000 km
  • Výměna kapalin (brzdová, chladící, spojková) každoročně
  • Kontrola a seřizování ventilů po 3000 km
  • Nová svíčka
  • Nová ložiska v krku řízení
  • Kompletní repas podvozku včetně tvrdších pružin (originální pružiny přidány k motorce)
  • Výměna - spojky, volnoběžky, vahadel, předního kotouče, palivového filtru, atd.

Doplňky:

  • Malá zrcátka (originální zrcátka přidány k motorce)
  • Kryt motoru
  • LED blinkry
  • Laděný výfuk POWERPARTS (originální výfuk přidán k motorce)
  • KTM padací protektory
  • Plastové kryty místo stupaček (originální stupačky přidány k motorce)
Rok

2012

Nájezd

26.867 km

165.000 Kč

Včetně všech poplatků

Prodejce

KTM 690 SMC R 2012

Mikulov


Skvělý stroj na terén, ideální pro začátečníkyMaximální spolehlivost, žádné problémy za 10k kmPerfektní výkon a ovladatelnostNejlepší enduro, které jsem mělKvalitní komponenty, výborná citlivostNízká hmotnost, skvělá zábava na silnici i v terénu

Informace o modelu

"KTM 690 Enduro"

O modelu "KTM 690 Enduro"

KTM 690 Enduro patří mezi nejuniverzálnější velkoobjemová endura na trhu: lehká, výkonná a ochotná zvládnout jak asfalt, tak technický off-road. Srdcem je modernizovaný jednoválec LC4 o objemu 692,7 cm³ s dvojicí vyvažovacích hřídelí a dvojitou svíčkou, který poskytuje zhruba 55 kW (cca 74 k) a točivý moment okolo 73 Nm. V kombinaci se suchou hmotností okolo 146 kg, 6stupňovou převodovkou a antihoppingovou spojkou PASC jde o stroj, který má sílu i jemnost pro dlouhé přejezdy i rychlé enduro tempo.

Design vychází z rally DNA KTM: ��tíhlá silueta, vysoké blatníky, úzká střední část pro snadné stání na stupačkách a 21"/18" drátěná kola. Palivová nádrž o objemu 13,5 l je integrovaná do zadního podsedlového rámu, což snižuje těžiště a zlepšuje rozložení hmotnosti. Jednodílné sedlo a ostré linie plastů usnadňují pohyb tělem, což oceníte v rozbitém terénu i při dlouhých etapách.

Technický základ tvoří ocelový příhradový rám z chrom-molybdenu, hliníková kyvná vidlice a přepákovaný zadní tlumič WP XPLOR. Vpředu pracuje 48mm USD vidlice WP XPLOR s dlouhým zdvihem přibližně 250 mm a odděleným tlumením, vzadu srovnatelný zdvih a plná stavitelnost. Brzdí ji ByBre třmeny s předním kotoučem 300 mm a zadním 240 mm, přičemž Bosch cornering ABS nabízí také offroad režim s deaktivací zadního kola a volnějším předkem.

Výhody používání "KTM 690 Enduro"

Hlavní devizou je motor LC4, který navzdory jednoválcové koncepci táhne plynule od nízkých otáček a současně se rád vytáčí. Dvojité vyvažováky výrazně potlačují vibrace, takže i delší dojezdy po silnici nejsou únavné. Nízká hmotnost, dlouhé zdvihy a přesné řízení dávají jezdcům jistotu v písku, na šotolině i v utažených kamenných pasážích.

Elektronická výbava je na dual-sport výjimečně bohatá: jízdní režimy Street/Offroad, náklonové ABS s Offroad ABS, MTC trakce s možností většího prokluzu a ride-by-wire plyn. U novějších ročníků je součástí také Quickshifter+ (nahoru/dolů), který zrychluje řazení a pomáhá udržet stabilitu v terénu. Odezva plynu je jemná a dobře dávkovatelná, což oceníte na kluzkém povrchu i v trialových sekcích.

Praktickou výhodou jsou rozumné servisní intervaly 10 000 km a konstrukce, která údržbu výrazně ulehčuje. LC4 používá dva olejové filtry a sítka, ke kterým je solidní přístup, a vzduchový filtr v airboxu pod sedlem vyjmete během pár minut. Díky robustním komponentům (výpletová kola s vloženými ráfky, dobré chlazení s ventilátorem, účinné kryty) snáší motorka tvrdé použití i dlouhé přejezdy bez neplánovaných zastávek.

Na co si dát pozor při koupi "KTM 690 Enduro" již použité

Nastartujte motor za studena a nechte jej chvíli běžet – poslouchejte, zda z oblasti hlavy nevychází nadměrné klepání a zda volnoběh drží stabilně bez kolísání. Zkontrolujte, zda motor neslzí kolem víka ventilů a u pravé strany motoru, kde bývá spojkový váleček Magura; podívejte se po stopách brzdové/olejové kapaliny. Otestujte funkci Quickshifteru+ (je-li instalován): za jízdy na střední plyn vyzkoušejte řazení nahoru i dolů, řazení má být hladké a bez vynechávání zapalování mimo krátké přerušení.

Zvedněte motorku na stojan a zkontrolujte podvozek: stiskněte přední brzdu a pohoupejte – nemá se ozývat vůle v hlavovém složení. Prohlédněte gufera vidlice WP XPLOR na únik oleje, zkontrolujte kluzáky na rýhy a vyzkoušejte funkci všech štelovacích prvků (nemají být stržené). Protočte kola, zkontrolujte házivost ráfků 21"/18", dotažení a praskliny výpletu, vůli ložisek kol a stav brzdových kotoučů (brzděte z vyšší rychlosti – páčka nesmí pumpovat a motorka nemá vibrovat).

Prohlédněte zadní palivovou nádrž/podsedlový rám: zkontrolujte úchyty a okolí šroubů na vlasové praskliny po pádech. Sejměte sedlo, vyjměte vzduchový filtr a zkontrolujte, zda se za filtrem nedrží prach (netěsný airbox znamená riziko zadření), zároveň zkontrolujte kabeláž kolem krku řízení a konektory pod sedlem. Proveďte zkušební jízdu: přepněte režimy Street/Offroad, otestujte Offroad ABS na štěrku a reakci MTC při akceleraci od cca 3000 ot/min na 3.–4. rychlostní stupeň; odezva má být plynulá a bez cukání. Ověřte VIN v kampaních KTM (např. palivové potrubí, brzdový hlavní válec) a vyžádejte servisní záznamy o výměně oleje/filtrů a kontrole ventilů po 10 000 km.



Technické specifikace

Motor

Typ motoruJednoválcový, čtyřtaktní
Zdvihový objem693 cm³
Výkon55 kW (75 k) při 8000 ot/min
Točivý moment73.5 Nm při 6750 ot/min
Převodovka6-stupňová
Sekundární převodŘetěz

Podvozek

Přední odpruženíWP XPLOR 48mm
Zadní odpruženíWP XPLOR monoshock
Přední brzdaBrembo 300mm kotouč
Zadní brzdaBrembo 240mm kotouč
Přední pneumatika90/90-21
Zadní pneumatika140/80-18

Rozměry

Délka2300 mm
Šířka900 mm
Výška1350 mm
Výška sedla910 mm
Rozvor1502 mm
Hmotnost146 kg (sucho)

Výkon

Objem nádrže13.5 l
Spotřeba paliva4.8 l/100km

Ostatní

VlastnostiABS, Map Select, LED osvětlení
Informace o modeluLehký enduro motocykl s výkonným jednoválcem
Informace o generaciAktuální generace s vylepšenou elektronikou

Podobné motorky

Nedávno zobrazené

Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi