Prodám motocyklení Kawasaki ZX-10R, rok výroby 2010, s nájezdem pouhých 16.100 km. Motocykl byl koupen nový v ČR a je ve výborném stavu.
Doplňky a úpravy:
Technické specifikace:
Součástí prodeje:
VIN: JKAZXT00FFA001299
Technická kontrola platná do: 8/2028
2010
16.100 km
Včetně všech poplatků
Kawasaki ZX-10R Ninja 2010 —16.100km —
Teplice
Kawasaki Ninja ZX-10R je litrový superbike úzce navázaný na závodní úspěchy ve WorldSBK a patří k referencím třídy. Čtyřválec o objemu 998 cm³ nabízí špičkový výkon 149 kW (203 k) při cca 13 200 ot./min a s přetlakovým sáním Ram Air dokáže krátkodobě navýšit výkon až k ~213 k. Rám typu twin-spar, šestiosá IMU a široká škála elektronických asistentů dávají ZX-10R pověst stroje, který je na okruhu stejně jistý jako na rychlých okreskách.
Design staví na aerodynamice – generace od roku 2021 má kapotáž s integrovanými winglety, vyšší čelní štít a kompaktní zadní partie pro lepší downforce a stabilitu ve vysokých rychlostech. LED světlomety a ostré linie podtrhují závodní původ, ergonomie je sportovní, ale s rozumným prostorem pro pohyb jezdce při překlápění v esíčkách. Sedlo je úzké u nádrže pro lepší sevření koleny, což pomáhá při brzdění i výjezdech.
Podvozek tvoří 43mm obrácená vidlice Showa Balance Free Front Fork a zadní tlumič Showa BFRC-lite s externí nádobkou, oba s plnou nastavitelností. O stabilitu se stará elektronický tlumič řízení Öhlins, brzdění zajišťují dva 330mm kotouče s radiálními monobloky Brembo a inteligentní ABS KIBS. Novější roky přidávají 4,3" TFT displej s Bluetooth, tempomat, delší kyvku a delší rozvor pro stabilnější výjezdy; pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 207 kg a nádrž má 17 litrů.
Hlavní devízou je precizní kombinace motoru a šasi. Agregát má silný střed a ochotně točí k omezovači, zatímco kratší finální převod u modelů 2021+ (16z přední pastorek) zlepšuje akceleraci z pomalých zatáček. Geometrie s delší kyvkou dává skvělou trakci na výjezdech a stroj působí jistě i při agresivním brzdění na nerovném povrchu.
Elektronika patří k nejpokročilejším ve třídě: S-KTRC (prediktivní kontrola trakce) s více úrovněmi, KLCM (launch control), KEBC (řízení brzdění motorem), KCMF (kontrola chování v náklonu napříč systémy) a vícerežimové mapy výkonu. KQS (quickshifter) funguje pro řazení nahoru i dolů, tempo na dálnici u novějších ročníků udrží tempomat a přehlednost zvyšuje TFT s konektivitou Rideology. Elektronické škrticí klapky zajišťují jemnou a přesnou odezvu plynu.
Technicky těží ZX-10R z bytelných komponentů a závodní provázanosti – servisní intervaly oleje jsou obvykle 12 000 km/12 měsíců a kontrola vůlí ventilů po 24 000 km. Slipper/assist spojka snižuje únavu levé ruky a zklidňuje podřazování, ocelové brzdové hadice a kvalitní třmeny drží výkon i na okruhu. Dostupnost dílů, setupů podvozku a příslušenství (mapy, nastavení BFF/BFRC) je díky popularitě modelu velmi široká.
Proveďte zkušební jízdu a zatěžujte převodovku na 2. a 3. stupeň v 7–10 tis. ot./min; sledujte, zda kvalt nepadá do neutrálu nebo „nevykopává“. Zkontrolujte studený start a poslechněte napínák a rozvodový řetěz – nadměrné cvakání či kovové zvuky po zahřátí signalizují problém. Prohlédněte chladič a olejový chladič; zkontrolujte promáčklé lamely a případné prosakování po kamíncích z okruhu.
Zvedněte předek a zkontrolujte vůli v krku řízení i hladký chod ložisek, poté prohlédněte vidlice Showa BFF a zadní BFRC-lite na únik oleje a poškozené prachovky. Změřte házivost a opotřebení brzdových kotoučů, otestujte brzdný výkon a plynulost zásahu KIBS při prudkém brzdění na rovině. Prohlédněte ráfky z vnitřní i vnější strany na stopy po únikách z kerbů a zkontrolujte rovnost kyvky, zejména u strojů se stopami po pádu.
Zapněte zapalování a otestujte elektroniku: přepínejte režimy, změňte úrovně S-KTRC a vyzkoušejte KQS pro řazení nahoru i dolů při střední zátěži. Sejměte sedlo a prohlédněte kabeláž a konektory IMU/ECU, hledejte dodatečné „krabičky“ (rychlopal, fuel controller) a zkontrolujte, zda instalace není laicky napojená. Ověřte shodu VIN a nájezdu s diagnostikou, zkontrolujte stav řetězové sady; u modelů 2021+ ověřte, že je namontován správný 16z přední pastorek a že nebyla neodborně odstraněna katalyzátorová vložka (hrozí chybové kódy a nelegální emise).
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi