Yamaha R1 Santander – perfektní motorka v limitované edici, s pouhými 500 kusy vyrobenými. Je ve vynikajícím stavu, určena k výstavě a obsahuje všechny originální doplňky. Motor nebyl nikdy vystaven závodním podmínkám a je bez jakéhokoli poškození. Na motorce jsou pneumatiky Bridgestone S21 s 50% zbývající životností, nové svíčky po ujetí 1000 km a nový omyvatelný filtr BMC. Dále je vybavena hadicemi v opletení Accossato, ochrannými bloky rámu a vidlic, dvojitou přední sedlovkou, jednoduchým sedlem a zadním sedlem. Brzdový systém byl vylepšen pomocí nových brzdových destiček Brembo. Mezi dalšími estetickými doplňky najdete různá karbonová komponenty a doplňky od Valter Moto. Motorka je bez nutnosti dalších zásahů a patří mezi poslední modely R1 bez nepravidelných výbuchů (model 2007/2008, registrovaná 2009). Na motorce je také nanesena vrstva průhledného laku na ochranu originálních samolepek.
2009
35.000 km
Včetně všech poplatků
Yamaha YZF-R1Santander 10th Anniversary
Torino
Yamaha YZF-R1 je vlajkovou lodí japonské značky v kategorii supersportů, která čerpá inspiraci přímo z MotoGP. Silueta ostře řezaného kapotáže a atletická stavba šasi dávají najevo, že jde o stroj stvořený pro agresivní jízdu a precizní ovládání.
Od prvního představení v roce 1998 si R1 získala nadšenou komunitu jezdců po celém světě, včetně České republiky. Jejím charakteristickým prvkem je unikátní klikový mechanismus Crossplane, jenž zajišťuje lineární odezvu na plyn a jedinečný zvuk, jenž si pamatujete i dlouho po vypnutí motoru.
Designové detaily jako asymetrické výdechy výfuku, aerodynamická křidélka a minimalistický přední štítek podtrhují sportovní DNA a vytvářejí neotřelou kombinaci agresivity s elegancí. R1 je v Česku oblíbená nejen na okruzích, ale i mezi jezdcům, kteří chtějí vyniknout ve městě nebo na venkovských silnicích.
Při jízdě na R1 pocítíte okamžitou odezvu na každé otočení plynem – citlivé řízení dává jezdcům sebevědomí v prudkých nájezdech do zatáček i při předjíždění v kolonách. To oceníte jak na klikatých okreskách, tak na českých dálnicích.
Vyspělé elektronické asistenty (řízení trakce, brzdění motorem, launch control) umožňují bezpečně využít výkonu v různých podmínkách. Přepínání jízdních režimů přímo z řídítek usnadňuje rychlou adaptaci na mokrou vozovku nebo suchou asfaltovou štreku.
Špičkové komponenty podvozku a brzd (nastavitelné vidlice, radiální brzdy) poskytují přesnou kontrolu i při agresivní stopě. Díky tomu se R1 dokáže chovat jistě při dynamických manévrech, což zvyšuje radost ze sportovní jízdy a zároveň zajišťuje stabilitu.
Při koupi ojeté R1 je nutné důkladně prověřit servisní historii včetně výměn oleje, brzdové kapaliny a pravidelné kontroly ventilových vůlí. Originální servisní knížka od autorizovaného dealera Yamaha v Česku výrazně zvyšuje důvěru v pečlivou údržbu.
Zkontrolujte stav rámu a vidlice na známky pádu nebo neodborných oprav. Mikrotrhliny v hliníkovém rámu či vůle v přední vidlici mohou způsobit zhoršenou ovladatelnost i při běžné jízdě.
Dbejte na kontrolu elektroniky a senzoru klikového hřídele, u starších ročníků může docházet k vadným konektorům nebo zanesení kontaktních ploch. Testovací jízda s proměnnou zátěží a jednotlivými jízdními režimy odhalí případné nesrovnalosti v odezvě motoru i asistentech.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi