Jednobuch s.r.o.

Najděte si svou dokonalou ojetou motorku

Chlístovice 130

Chlístovice

+420 792 362 954

nejlepsi.motorky@nejlepsi-motorky.cz

Rychlé odkazy

  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní podmínky

Služby

  • Financování

Kontakt

© 2023-2025 Jednobuch s.r.o - Nejlepší Motorky. Všechna práva vyhrazena.

Jednobuch s.r.o., IČO: 24180149, DIČ: CZ24180149

    Domů / Motocykly / Jawa / JAWA 50 Pionýr / Moped Jawa Betka 50M - bez ND a doplňků sleva 3000Kč.

    2008 Moped Jawa Betka 50M - bez ND a doplňků sleva 3000Kč. • 20.500 km

    nízká spotřebamodernizacespolehlivý motorúdržba prováděná mechanikematraktivní designkosmetické vadyvyšší stářínájezd 20500 kmmožné problémy s dostupností náhradních dílůvhodnost pro terénní použití
    2008 Jawa JAWA 50 Pionýr - 20 500 km - Fotka 1
    1 / 13

    Přehled

    Stav motocyklu: Malý dvousedadlový motocykl Jawa Betka 50M, koupený na podzim 2008, garážovaný a nehavarovaný. Motor čtyřtakt s nízkou spotřebou 1.4 litry/100 km a celkovým nájezdem 20500 km, což na provozu není znát, protože motor funguje jako nový.

    Úpravy a vylepšení: Na motocyklu byly provedeny následující úpravy:

    • Výměna špicových kol za nová litá ocelohliníková (cena nových kol 3200 Kč).
    • Zvýšení rychlosti úpravou na 55 km/h.
    • Výměna spojky a řazení.
    • Nové pláště a duše.
    • Drobnější opravy provedené mechanikem.

    Doplňky: K motocyklu jsou přidány následující doplňky:

    • Originální návod k obsluze.
    • Originální katalog náhradních dílů.
    • Nový plášť a duše.
    • Kovový košík.
    • Náhradní díly na karburátor.
    • Sada žárovek a svíčka.
    • Dva kotouče a čtyři pružiny na spojku.
    • Motopřilba a brašna.

    Doporučuje se zakoupit také uvedené náhradní díly, neboť jejich cena se po sehnání může značně zvýšit.

    Rok

    2008

    Nájezd

    20.500 km

    15.000 Kč

    Včetně všech poplatků

    Prodejce

    Moped Jawa Betka 50M - bez ND a doplňků sleva 3000Kč.

    Vlkoš


    Nejlepší vstupní supersport, který jsem mělžádné problémy za 12 k kmskvělá jízdní dynamika a stylideální pro začátečníkylehká a obratná motorkaretro design, který si zamilujetespolehlivost s dlouhou životnostíideální pro městský provozperfektní pro víkendové výletynízké náklady na údržbu

    Informace o modelu

    "JAWA 50 Pionýr"

    O modelu "JAWA 50 Pionýr"

    JAWA 50 Pionýr je ikonická československá „padesátka“, která v různých variantách (550, 555, 05, 20, 21) dominovala segmentu dostupných lehkých motocyklů od konce 50. do počátku 80. let. Základem je vzduchem chlazený dvoutaktní jednoválec o objemu 49,9 cm³ s výkonem podle verze přibližně 2,2–3,5 k, dvou- nebo třírychlostní převodovka a jednoduchá 6V elektroinstalace. Reálná maximální rychlost se pohybuje kolem 45–60 km/h a spotřeba obvykle 2,0–2,5 l/100 km při směsi benzínu s olejem.

    Design Pionýra kombinuje lisovaný ocelový rám s kapotážemi, které chrání nohy a motor a dodávají stroji charakteristický „skútrový“ vzhled. Nízká hmotnost (cca 60–70 kg) a nízké sedlo usnadňují ovládání i menším jezdcům, přičemž 16palcová loukoťová kola zvládají i horší silnice. Sedlo bylo podle provedení jednoduché nebo dvoumístné, typicky v kombinaci s červeným lakem a chromovanými detaily výfuku a ráfků.

    Technicky Pionýr používá vzadu kyvnou vidlici se dvěma pružicími jednotkami a vpředu u starších verzí kyvnou (paralelogramovou) vidlici, pozdější provedení mají vylepšené pružení. Brzdění zajišťují jednoduché bubnové brzdy a sekundární (rozvodový) pohon je řetězem 1/2×3/16 se zakrytovaním pro delší životnost. Zapalování obstarává setrvačníkový magnet s kontaktním přerušovačem (kladívky) a osvětlení 6 V, startování je u 05/20/21 nožní startpákou, u 550/555 pedály; karburaci zajišťují karburátory Jikov s manuálním sytičem.

    Výhody používání "JAWA 50 Pionýr"

    Hlavní devizou je jednoduchost a lehkost, která se promítá do velmi snadného ovládání v městském provozu i na okreskách. Dvoutaktní motor má na malý objem slušný zátah odspodu, takže stroj je svižný při rozjezdech a udrží tempo do 50–55 km/h bez trápení. Ergonomie je pohodlná, sedlo měkké a kapotáž účinně chrání nohy před nečistotami a deštěm.

    Absence složité elektroniky je v praxi výhodou – motor běží i bez akumulátoru a veškeré funkce (světla, klakson) obstará magneto s minimálními nároky na údržbu. Ovládací prvky jsou intuitivní: u většiny verzí třírychlostní nožní řazení, mechanický sytič a centrální stojan pro snadné parkování a servis. Díky 16" kolům a měkkému odpružení je jízda komfortní i na rozbitém povrchu.

    Technickou výhodou je velmi dobrá dostupnost náhradních dílů a jednoduché servisní úkony zvládnutelné v domácích podmínkách. Karburátor Jikov se seřizuje jedním šroubem bohatosti a volnoběhu, spojka s korkovými lamelami je snadno rozebíratelná a výfuk lze vyčistit od karbonu bez speciálního nářadí. Zakrytovaný sekundární řetěz vydrží dlouho a směs 1:25 až 1:33 (dle provedení a oleje) udržuje mazání bez olejové pumpy.

    Na co si dát pozor při koupi "JAWA 50 Pionýr" již použité

    Změřte kompresi motoru – hodnota alespoň okolo 6–8 bar značí přijatelný stav válce a pístních kroužků. Nastartujte za studena a poslouchejte klepání z oblasti klikové hřídele; nadměrné vůle a falešný vzduch (netěsná gufera) poznáte kolísáním volnoběhu a špatným návratem z otáček. Proveďte zkušební jízdu a otestujte všechny stupně převodovky (u 550/555 ruční řazení, u 05/20/21 nožní), zkontrolujte prokluz spojky při prudké akceleraci a citlivost plynu při přechodu z volnoběhu.

    Sejměte kryt řetězu a zkontrolujte vytahaný sekundární řetěz a opotřebení rozety a předního kolečka; nadměrná vůle a „vytažené“ zuby znamenají investici. Zvedněte motocykl na stojan a zkontrolujte vůli v krku řízení a čepech kyvné vidlice, prohlédněte vymačkané silentbloky a křivé ráfky. Prohlédněte lisovaný rám a kapotáže na korozi – zvlášť u úchytů tlumičů, pod sedlem, u stupaček a v švech plechů; praskliny v okolí svarů berte vážně.

    Otestujte funkci zapalování – jiskra musí být silná a modrá, při přidání plynu nesmí světla výrazně zhasínat; zkontrolujte stav kladítek a kondenzátoru pod setrvačníkem. Sejměte výfuk a zkontrolujte zakarbonování vložky tlumiče, vyčistěte případné nánosy, a prohlédněte palivový kohout s filtrem na průchodnost. Zkontrolujte shodu čísel rámu a motoru s technickým průkazem a ověřte, zda nejsou na stroji nepovolené úpravy (např. neoriginální karburátor nebo výfuk), které mohou komplikovat evidenci a seřízení.




    Podobné motorky

    Nedávno zobrazené

    Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi