Prodám Suzuki DRZ 400 SM
Rok výroby: 2006
Najeto: 46.000 km
Moto je ve velmi zachovalém a udržovaném stavu. Bylo provedeno téměř vše potřebné a motor prošel generální opravou (GO).
Detailní informace o opravách a vylepšeních:
Všechny použité díly jsou od ověřených výrobců, což zajišťuje vysokou kvalitu a spolehlivost. Motor je po seřízení ventilů a je již zajetý.
Designové doplňky:
Součástí prodeje je také spousta dílů k motorce. Technická kontrola byla provedena 7/2024.
Motocykl lze řídit s řidičským oprávněním A2.
Klíčová slova: Ktm, Honda, fmx, supermoto, motard, A2
2006
46.000 km
Včetně všech poplatků
Suzuki DRZ 400 SM
Županovice
Suzuki DR-Z 400S je klasika mezi dual-sporty střední kubatury, která spojuje jednoduchost, odolnost a použitelnost v terénu i na silnici. Srdcem je kapalinou chlazený jednoválec DOHC o objemu 398 cm³ s karburátorem Mikuni BSR36, výkonem okolo 29 kW (cca 39 k) a točivým momentem zhruba 39 Nm. Pětistupňová převodovka, 21/18" drátová kola a mokrá hmotnost okolo 144 kg dávají stroji velmi dobrou ovladatelnost, přitom si zachovává pohodový silniční tempo i na delších přejezdech.
Design je ryze účelový: úzká stavba, vysoké světlé výšky a dlouhé zdvihy podvozku dávají DR-Z 400S nezaměnitelný enduro vzhled. Sedlo ve výšce cca 935 mm a štíhlá 10litrová nádrž zajišťují volnost pohybu vestoje i vsedě, motorka se snadno „překlápí“ a nepřekáží kolenům. Osvětlení je klasické halogenové, kapotáž je minimalistická a dobře snáší pády i hrubší zacházení v terénu.
Technicky stojí za zmínku polodry-sump mazání s olejovou nádrží v rámu, které stabilizuje teploty oleje a dovoluje delší zátěž v terénu. Přední 49mm cartridge vidlice a zadní tlumič Showa s přepákováním jsou stavitelné (komprese/odskok, vzadu i předpětí), se zdvihy cca 275/295 mm; hliníkové kyvné rameno drží stopu i v rozbitém povrchu. Brzdí jedním předním kotoučem cca 250 mm s dvoupístkem a zadním 220 mm, elektronika je záměrně jednoduchá (CDI zapalování, bez ABS a bez trakce), což se pozitivně odráží na spolehlivosti a snadné údržbě.
Hlavní předností je kombinace pevného rámu, nízké hmotnosti a živého jednoválce, který má solidní zátah odspodu a příjemně lineární nástup výkonu. DR-Z 400S se výborně ovládá v utažených enduro pasážích, zároveň ale zvládá stálých 90–110 km/h na okreskách bez trápení motoru. Robustní podvozek snese rychlé tempo na šotolině a stále poskytuje čitelnou zpětnou vazbu.
Elektronická výbava je záměrně střídmá, což v praxi znamená méně věcí, které se mohou pokazit, a snazší diagnostiku v terénu. Digitální přístrojovka (u novějších ročníků) nabízí počítadla tripů a hodiny, karburátor s manuálním sytičem usnadňuje studené starty mimo civilizaci. Jednoduché 12V rozvody bez CAN-bus dovolují bezproblémovou montáž přídavných světel, navigace či 12V/USB zásuvky.
Technické plusy zahrnují spolehlivé DOHC rozvody se shim-under-bucket podložkami, které drží vůle dlouho stabilní, a snadno přístupný vzduchový filtr pod sedlem. Intervaly výměny oleje okolo 5 000 km (podle způsobu použití) a běžné díly 520 sekundárního převodu drží provozní náklady při zemi. Spotřeba 4–5 l/100 km dává s 10l nádrží praktický dojezd okolo 200 km, který lze rozšířit montáží větších aftermarket nádrží (např. 15–17 l).
Sejměte pravý boční kryt a poslechněte oblast automatického napínáku rozvodového řetězu (ACCT); výrazné cvakání nebo kovové chrastění za studena může signalizovat opotřebení řetězu/napínáku (mnozí řeší výměnou za manuální MCCT). Otestujte studený start se sytičem a sledujte stabilitu volnoběhu kolem 1 500 ot/min, zkontrolujte kouřivost a případné „střílení“ do sání (zanesený karburátor nebo netěsnosti). Po zahřátí motoru správným postupem zkontrolujte hladinu oleje v rámu a zkontrolujte, zda na měrce nebo víčku není emulze („mléko“), která naznačuje problém s těsněním vodní pumpy.
Zkontrolujte chladiče – prohlédněte rovnost lamel, držáky a případné úniky; u strojů s montovaným ventilátorem otestujte jeho sepnutí. Prohlédněte weep-hole vodní pumpy na pravé straně motoru (stopy chladicí kapaliny znamenají unavené těsnění), zkontrolujte těsnost základny válce u starších ročníků. Otestujte dobíjení multimetrem (cca 14,0 V při zvýšených otáčkách), prohlédněte konektory statoru/regulátoru a hledejte přehřáté plastové svorky, zvlášť pokud jsou instalovány přídavné spotřebiče.
Proveďte zkušební jízdu a otestujte řazení všech 5 stupňů pod zátěží – nesmí vyskakovat a spojka nesmí prokluzovat ve vysokých otáčkách; zkontrolujte stav lanka a vůli na páčce. Sejměte sedlo a zkontrolujte šrouby podsedlového rámu a jejich matice (u kusů jezdících s bagáží se rády povolují), prohlédněte praskliny v podsedlové konstrukci. Zkontrolujte vůle v ložiskách krku řízení a kyvky, stav kluzáků řetězu na kyvce, dotažení výpletu kol a opotřebení brzdových kotoučů/destiček; opotřebený sekundární převod (typicky 15/44) a házející rozeta prozradí tvrdé zacházení.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi