1990
38.808 km
Včetně všech poplatků
Kawasaki KLR 650TENGAI
Nieuwegein
Kawasaki KLR 650 je legendární dual-sport cestovatel, který propojuje jednoduchou mechaniku s velkým dojezdem a reálnou schopností mimo asfalt. S kapalinou chlazeným jednoválcem o objemu 652 ccm, pětistupňovou převodovkou a koly 21"/17" patří mezi nejuniverzálnější stroje ve své třídě. Od modelového roku 2022 dostal elektronické vstřikování paliva a volitelný ABS, přičemž výkon se drží kolem 29–30 kW (cca 40 hp) a točivý moment okolo 53 Nm, což je ideální pro klidné cestování i šotolinové výlety.
Designově sází na robustní cestovatelský vzhled s velkou kapotáží a vysokým plexi, které je u novější generace nastavitelné ve dvou polohách. Palivová nádrž o objemu 23 litrů poskytuje dojezd přes 400 km, sedlo ve výšce zhruba 870 mm nabízí pohodlnou oporu pro celodenní jízdu. Pohotovostní hmotnost se podle výbavy pohybuje zhruba mezi 210–220 kg, což motocyklu dodává stabilitu na dálnici, ale stále umožňuje rozumnou ovladatelnost v terénu.
Technicky stojí za zmínku ocelový dvojitý kolébkový rám, od roku 2022 s napevno svařeným podsedlovým rámem pro vyšší tuhost a nosnost. Přední konvenční vidlice 41 mm nabízí zhruba 200 mm zdvihu, zadní Uni-Trak pruží a tlumí s nastavitelným předpětím a odskokem a má přibližně 185 mm zdvihu. Brzdy tvoří vpředu jeden kotouč 300 mm s dvoupístkovým třmenem a vzadu 240mm kotouč; ABS je u novější generace naladěné pro smíšený provoz (na asfalt i šotolinu) a nelze jej vypnout.
Hlavní devizou KLR 650 je komfort a dojezd: velká nádrž 23 l, pohodlné sedlo a vzpřímený posez dovolují polykat stovky kilometrů denně. Jednoválec má plný střed otáček a využitelný zátah od nízkých rychlostí, tak��e se snadno ovládá v pomalých pasážích a na šotolině. Podvozek s dlouhými zdvihy filtruje rozbité okresky i lehký terén, aniž by motorka ztrácela stabilitu na dálnici.
Elektronické vstřikování (od 2022) zlepšuje studené starty, altík s vyšším výkonem (cca 26 A) spolehlivě utáhne přídavné spotřebiče a podle výbavy najdete 12V zásuvku a USB port pro navigaci a nabíjení. LED světlomet novější generace zvyšuje viditelnost, ručně stavitelné plexi a standardní kryty rukou (u některých verzí) zvyšují komfort v nepřízni počasí. Široký zadní nosič a příprava pro boční kufry (Adventure výbava) usnadňují cestování na těžko.
Po technické stránce těží KLR z jednoduché a robustní konstrukce s dlouhodobě dostupnými díly a komunitou. Přístupné servisní úkony (olej, filtry, řetězová sada) zvládnete v garáži, ventilové vůle se seřizují podložkami a vydrží dlouhé intervaly mezi kontrolami. Nízký kompresní poměr dává motoru toleranci k palivu horší kvality, což se hodí na dálkové cesty mimo civilizaci.
Zkontrolujte stav motoru a vyvažovacího mechanismu. Při volnoběhu a při ubrání plynu z vyšších otáček si poslechněte, zda se neozývá klepání z levé strany motoru; u starších ročníků je známá slabina napínáku balanceru (tzv. "dohickey") – vyžádejte si doklad o jeho výměně včetně pružiny. Proveďte delší zkušební jízdu a sledujte spotřebu oleje, zejména u ročníků 2008–2009; po delším sjezdu z kopce s uzavřeným plynem zkontrolujte kouřivost a po jízdě vytáhněte svíčku a zkontrolujte usazeniny.
Prověřte rám, podsedlový rám a podvozek. Sejměte sedlo a zkontrolujte u generací do 2021 stav a dotažení šroubů podsedlového rámu; u novější generace 2022+ pečlivě prohlédněte svary kolem nosiče a úchytů kufrů na praskliny. Zvedněte předek a otestujte vůli v krku řízení, promačkejte přední vidlici i zadní tlumič a hledejte únik oleje z gufer; zakroutěním zadní kyvky zkontrolujte vůle v ložiskách a přepákování Uni-Trak. Prohlédněte ráfky 21/17 na promáčkliny a dotáhněte pár vybraných drátů pro ověření, že nejsou povolené.
Zaměřte se na elektriku, palivový systém a brzdy. Zapněte zapalování a poslouchejte natlakování palivové soustavy (u EFI 2022+), nastartujte za studena a sledujte stabilitu volnoběhu; u karburátorových verzí zkontrolujte stav sytičového lanka a plastové matice na karburátoru a otestujte podtlakový palivový kohout. Změřte napětí dobíjení na baterii (cca 13,8–14,5 V při zvýšených otáčkách), zkontrolujte konektory a kostření na korozi. Otestujte brzdný účinek, zkontrolujte tloušťku a házivost kotoučů (vpředu 300 mm, vzadu 240 mm) a u verzí s ABS proveďte bezpečný test na nízké rychlosti na sypkém povrchu, abyste ověřili zásah systému a funkci čidel.
Motocykly, které jste si nedávno prohlíželi